דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד העבודה והרווחה

סכסוך בין משרדי / חיים כץ: "באוצר לא יכולים להתנכל אלי אז מתנכלים לעובדי המשרד"

לטענת שר העבודה והרווחה, מונעים פקידי האוצר תנאים מעובדי משרדו וזאת על רקע סכסוך כספי בין המשרדים | משרד האוצר: "במקום להשמיץ, שיפעל לשיפור שירותי הרווחה" | העובדים: "ההבטחות אכן לא מומשו"

שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה והרווחה חיים כץ התייחס היום (שני) בוועדת העבודה והרווחה לסכסוך העבודה במשרדו ואמר: "משרד האוצר מתנכל לעובדי המשרד, ואין הידברות אתו. הם לא יכולים להתנכל לי, אז הם פוגעים בעובדים".

לדבריו, שורש המחלוקת הוא תקציב ה'קמחא דפסחא', תקציב סיוע שמועבר באמצעות המשרד מדי שנה לעמותות הסעד על מנת לממן חלק מתרומות האוכל לנזקקים, בייחוד לקראת חגי תשרי ופסח. "היה ויכוח של המשרד מול האוצר, מי יממן את חלוקת המזון בסך 15 מיליון שקלים" אמר, וציין כי בעבר נשא משרד האוצר בעלות. "משרד האוצר התעקש שאנחנו נחסיר משירותי רווחה ומנזקקים לצורך החלוקה".

בעקבות המחלוקת לדבריו החלה ההתנכלות לעובדים. "האוצר לא נותן לעובדים תקני רכב וכוננויות, ומושך את זה כבר שנה. זאת למרות שנעשו במשרד הרווחה רפורמות מרחיקות לכת, שלא נעשו באף משרד אחר".

לדבריו, הוא מגבה את מאבק העובדים להשגת זכויותיהם: "אמרתי לעובדים: תילחמו על הזכויות שלכם. הם הלכו לסכסוך עבודה מסודר, והם צודקים".

כץ הסביר כי עובדי המשרד נפגעים גם ממדיניות צמצום התקנים שמוביל משרד האוצר, על פיו הוא מוכן לתת פיצויי פרישה מוקדמת מוגדלים רק בתמורה לקיצוץ בתקנים בשירות הציבורי. "עובד מדינה שפורש פרישה מוקדמת מקבל תנאים עדיפים אם מוותרים על התקן שלו.  עובד במשרד המשפטים אומרים לו תוותר על התקן ואחר כך נביא תקן אחר – והוא מקבל פיצויים. מטפלת במוסד אי אפשר לוותר על התקן שלה. היום היא כבר מבוגרת ב-30 שנה, הזדקנה – אומרים היא תקבל חצי פיצוי. כי אי אפשר לוותר על התקן שלה. היא מרוויחה 4000-5000 שקל, ובגלל שאי אפשר 'לוותר' על התקן שלה היא תקבל פחות ממישהו אחר באותו המגזר. זו עוולה שצריכה להיות מתוקנת, והעובדים צועקים וכועסים. נכון".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) העיד בפני הועדה כי לקראת חודשי הקיץ יש מחסור חריף בתרומות מזון. השר כץ הבהיר כי אם משרד האוצר לא יעביר לשם כך תקציב מיוחד, לא תתקיים החלוקה. בתגובה הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ אלאלוף, כי יקיים דיון דחוף בוועדה בין הצדדים בסכסוך העבודה כבר ביום חמישי בבוקר.

ממשרד האוצר נמסר: "אנו מציעים לשר הרווחה, במקום לעסוק בהשמצות ובהאשמות שאינן מבוססות, לפעול לשיפור שירותי הרווחה, שהוגדלו בצורה חסרת תקדים תחת שר האוצר כחלון.

"חבל לנו ששר הרווחה אינו עומד במחויבויות שנתן בשנים שעברו להקצאת סלי מזון, למרות תוספת תקציבית שניתנה מהאוצר, כפי שניתן בכל שנה, במקום לבזבז את כל זמנו בעיסוק בכוננוית למזכירות בלשכת השר".

עובדי המשרד, לעומת זאת, בהחלט רואים באוצר אחראי למתרחש. "מבחינת העובדות – האוצר לא עומד מאחורי ההתחייבויות שלו. הוא התחייב בספטמבר להעביר אחזקות רכב וכוננויות, והכל נעצר. "מבחינת הסיבות – אני לא מחפשת סיבות ואשמים – אני מחפשת פתרונות" הבהירה לדבר ראשון מזל גולן, יו"ר ועד עובדי זרוע הרווחה במשרד המייצגת כ-3200 עובדים.

"יש לי עובדים שהם חוקרי ילדים, קציני מבחן, קציני מעצרים, עובדים סוציאליים. אנשים עם תארים – שחייבים רכב ככלי עבודה. עובדים טובים שוקלים לעזוב, והאוצר פשוט שם אותנו כבני ערובה. מבחינתי שר האוצר משה כחלון הוא זה שאחראי. הוא טוען שהוא חברתי – שייקח אחריות. שלחתי לו מכתב והיום שלחה לו מכתב גם ענבל חרמוני יו"ר ועד העובדים הסוציאליים. הדבר האחרון שאני רוצה זה לצאת לעיצומים, ולפגוע באוכלוסיה שהיא חלשה ממילא וגם ככה נפגעת, ובגלל זה ביקשתי משר האוצר את המעורבות האישית שלו – לשבת ולפתור את הדברים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!