דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / נבחרת ישראל בכדורסל העפילה לשלב השני של מוקדמות גביע העולם

חניכיו של קטש השיגו ניצחון חשוב על בריטניה 59:67 ועלו לשלב הבא של המוקמות שם יפגשו את: גרמניה, סרביה, גאורגיה, יוון ואסטוניה | גל מקל שקלע 20 נקודות: "אני גאה מאוד בקבוצה, הראינו אופי ולב גדול"

נבחרת ישראל מול בריטניה במוקדמות המונדובאסקט 2019 (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל מול בריטניה במוקדמות המונדובאסקט 2019 (איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר ההפסד לפני פחות משבוע ליוון בבית, נבחרת ישראל בכדורסל עשתה את העבודה ועלתה הערב לשלב השני במוקדמות גביע העולם בכדורסל (מונדובאסקט), אחרי שניצחה בחוץ 59:67 את בריטניה. גל מקל היה הבולט בניצחון וסיים 20 נק' ו-5 אסיסטים.

בשלב הבא שייפתח ב-13.9 הנבחרת תשחק בבית אחד עם גרמניה, סרביה וגאורגיה שיצטרפו אל ישראל, יוון ואסטוניה. הנבחרות יסחבו את המאזן והתוצאות שלהן מהשלב הראשון, יתמודדו רק מול הקבוצות שלא התמודדו מולן בשלב הראשון כאשר 3 מתוך 6 הקבוצות בבית יעפילו לאליפות העולם.

מהלך המשחק

קטש פתח בחמישייה עם: מקל, בלאט, פניני, כהן והאוול. ישראל עלתה ליתרון 4:7 אחרי שלשה של בלאט, הרבע המשיך להיות בשליטה של ישראל, כאשר ג'ייק כהן היה המצטיין של ישראל ברבע הראשון מעלה ליתרון 13:18 בסיום הרבע הראשון.

שלשה של מנקו וחדירה מעולה של מקל העלו את ישראל ליתרון שיא עד אותו הרגע, 17:26 וישראל ממשיכה לשלוט במשחק. הבריטים התעוררו עם ריצה של קלארק ורובינסון, אבל גל מקל חתם את המחצית על 33:34 לישראל.

ברבע השלישי, מקל המשיך ביכולת ההתקפית המצוינת שלו ויחד עם התעוררות של טימור ויתר שחקני הספסל הגדילו את היתרון ל-45:50.

תמיר בלאט, נבחרת ישראל מול בריטנה (איגוד הכדורסל בישראל)
תמיר בלאט, נבחרת ישראל מול בריטנה (איגוד הכדורסל בישראל)

דניאל קלארק 3 הוריד את היתרון עד 2 נקודות, האוול קבע סל חשוב ומנקו עם שלשה וגל מקל הוליכן את הנבחרת לניצחון 59:67. 

קלעו לישראל: גל מקל 20 (5 אסיסטים), ג'ייק כהן 14, ריצ'ארד האוול 10 (9 ריבאונדים), רפי מנקו 6 (9 ריבאונדים), גיא פניני 5, בר טימור ותמיר בלאט 3 כ"א, אבי בן שימול, נמרוד לוי ובן אלטיט 2 כ"א.

קלעו לבריטניה: דן קלארק 19 (7 ריבאונדים), טאריק פיליפ 11, ג'סטין רובינסון 9, גארת' מוריי וגבריאל אולסני 6 כ"א, ראיין ריצ'ארדס 5, טדי אוקראפור 3.

עודד קטש אמר בסיום הניצחון של ישראל: "זה היה ניצחון קשה, ניצחון חשוב עבורינו, הראינו אופי אחרי ההפסד ביום חמישי שהיה הפסד קשה מאוד. באנו לכאן ידענו מה אנחנו צריכים לעשות, ידענו שיש לנו יריבה קשה, הראינו אופי, זה לא היה משחק גדול התקפי, אבל הגנתית עשינו עבודה נהדרת. אני רוצה לברך את השחקנים שלי על ההופעה ועל הלב הגדול שהם הראו והאופי" אמר קטש.

גל מקל סיכo: "אנחנו מאוד שמחים, זה ניצחון חשוב בשבילנו, זה מבטיח את המקום שלנו בסיבוב הבא ובשיטה החדשה של המוקדמות זה קצת מוזר וצריך להתרגל לזה. אין זמן לעבוד על המשחק ועל הכימיה, יש פה 8-9 שחקנים חדשים מהיורובאסקט, עשינו את העבודה שלנו, עלינו לשלב הבא, אני גאה מאוד בקבוצה, הראינו אופי ולב גדול, עכשיו אנחנו יכולים להתחיל את החופשה שלנו עם חיוך גדול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!