דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

חשופות בצריח / עצרות מחאה בי-ם נגד האלימות כלפי צוותי הרפואה: "לא ייתכן שנרגיש כבשדה קרב"

בעצרת מחאה שהתקיימה הבוקר בהדסה עין כרם והר הצופים בי-ם, התכנסו רופאים, אחיות ואחים, אנשי סגל נוספים ואנשי הנהלה, וקראו להפסיק את האלימות | מנהל ביה"ח הדסה עין כרם: "אנחנו צריכים לדרוש מהמדינה שתעשה הכל על מנת להגן עלינו"

מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה)
מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות אחיות, אחים, עובדי המרכז הרפואי הדסה עין כרם והר הצופים והנהלתו, השתתפו הבוקר (רביעי) בעצרות המחאה שהתקיימו במחאה נגד האלימות כלפי הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ, וזאת כחלק מהשביתה הכללית שהוכרזה.

מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יורם וייס פתח את האירוע ואמר: "שוב, לצערי, אנו נאלצים לפתוח בוקר בעצרת מחאה ולהתמודד עם העובדה שאנשי צוות רפואי או סיעודי נפגעים במהלך העבודה שלהם. אנחנו כולנו, אחיות, עובדים ורופאים – שכולם מיוצגים פה, נשבענו שבועה לטפל בכל אדם באשר הוא. אבל כאשר אותו אדם פוגע בנו, אז אנחנו צריכים לדרוש מהמדינה שהיא תעשה הכל על מנת להגן עלינו, ויתרה מכך לבקש מכל אזרח או כל משפחה להבין שכאשר קרוב שלה נוהג באלימות כלפינו, הרי שנחצה קו אדום. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שבה אנו צריכים להיפגש באירוע שכזה. אני מבקש שנעמוד כעת שקטים ודוממים 30 שניות כאות מחאה משותפת".

מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה).
מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה).

ד"ר רלי אלון, סמנכ"ל הסיעוד בבתי החולים של הדסה, אמרה בעצרת: "זהו בוקר עצוב נוסף, בו אנו זועקים לאפס סובלנות לאלימות. לא ייתכן שצוותים המגיעים לעבודה יחושו כמו בשדה קרב. הוכשרנו לטפל במטופלים, זו הסיבה שאנו מגיעים לכאן, למענם, לובשים את מדי בית החולים. לא ייתכן שאחות – טובה קררו ז"ל, נרצחת על ידי מטופל, ואחות אחרת נדקרת על ידי מטופל שלוקח את החוק לידיים כי לדעתו לא קיבל טיפול מיטבי. לפני מספר חודשים הוקמה וועדה בראשותו של פרופ' מור יוסף, מי שניהל בעבר את בית החולים. הוועדה המליצה על מספר צעדים וביניהם הגברת האכיפה, לייצר חוק שבא להגן עלינו. האם צריך להגן עלינו כשבאים לעבודה? החברה בישראל אלימה, ו-3,000 מקרי אלימות בשנה ברחבי ישראל מוכיחים זאת. אני פונה מכאן לכנסת, תכבדו את הצעדים עליהן הומלץ. אני מחויבת לצוות העובדים של בית החולים ואני אעשה הכל למען הגנה על ביטחונם".

חברת הכנסת מירב מיכאלי שהשתתפה בעצרת בעין כרם, בעצמה בת לאחות סיעודית, פנתה אל הקהל ואמרה: "אני יודעת שאתם, אתן, לא סתם עובדים. זהו הייעוד שלכם. זו השליחות שלכם. בחרתם במקצוע בו מטפלים באנשים במצוקה ומצילים את חייהם על בסיס יומיומי, ואז מוצאים את עצמיכם כשהחיים שלכם מופקרים. זה דבר בלתי נסבל. זה לא יכול להיות. הבעיה הכי גדולה היא מחסור בכוח אדם במערכת הבריאות שלנו, אין מספיק צוותים לטפל בציבור הרב הזקוק לטיפול. אתן, אתם מחזיקים את הקו הראשון של הבריאות בישראל והראשונות ראשונים לשלם את המחיר. הממשלה חייבת להבין שהדיבורים הגדולים על בטחון, אין להם שום משמעות אם לא ניתן להעניק בטחון לצוותים בבתי החולים. מערכת הבריאות היא אחד המשאבים הכי מדהימים של מדינת ישראל. אנחנו מחויבות ומחויבים לשמור עליה ואני קוראת לממשלה להתעשת ולעשות זאת לאלתר".

כזכור, האחיות בבתי החולים, בקופת חולים כללית, במרפאות טיפות חלב ובמערך השירות לתלמיד פתחו היום (רביעי) בשביתה, במחאה על האלימות כלפי צוותים רפואיים. "די לאלימות, לא נהיה יותר פראייריות" אמרה אתמול יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן. "תמיד היינו מסורות וכל כך בסדר, היינו עושות אספות הסברה של שעתיים וזה לא הזיז לאף אחד. אי אפשר לקבל שמישהי יוצאת לעבוד ולא יודעת אם היא תחזור בשלום. זה התפקיד של ראש הממשלה, שר האוצר והשר לביטחון פנים לפתור את הדבר הזה, היו מסקנות של הוועדה – שיישמו אותן".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות (צילום: פלאש 90)
אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות (צילום: פלאש 90)

לדברי כהן, "האחים והאחיות לא יעברו בשתיקה על האלימות נגד צוותים רפואיים במערכת הבריאות. כהן הוסיפה כי "האחים והאחיות חייבים להיות מוגנים במקום העבודה שלהם, צריך לשים קץ לאלימות נגד האחים והאחיות. צריך לומר בצורה הברורה ביותר: די לאלימות! עד כאן!".

השיא האחרון באלימות המופנית כלפי צוותים רפואיים הגיע בדקירת האחות ביום שני בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב, ופציעתה באורח בינוני. החשוד במעשה: מטופל, מבקש מקלט כבן 30 מאריתריאה, נמצא במעצר ונחקר על ידי המשטרה.

על פי נתוני משרד הבריאות, כפי שהם מצוטטים בדו"ח הועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שפורסם לפני כחצי שנה, ישנם כ-3,500 מקרי אלימות מדווחים בשנה, כ-20% מהם אלימות פיסית, והשאר אלימות מילולית. מחקרים ועבודות נוספות העלו כי ישנם מקרים רבים נוספים שאינם מדווחים. מחקר של ד"ר שפרן-תקוה החוקרת הנושא גילה כי כ-80% מהרופאים בישראל היו חשופים לאלימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!