דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה

קריית שמונה / סכסוך עבודה במפעל טבע מיגדה, על רקע המו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי

חוסר אמון, מכירה ללא עירוב העובדים וחוסר ביטחון תעסוקתי הובילו להכרזה | "הם מסרבים לתת את התוספות לעובדים בטענה שאם יתנו כאן, הם יצטרכו לתת 'לכולם'. אבל רמת השכר במיגדה היא הנמוכה ביותר מכל מפעלי טבע"

עובדי טבע מוחים בכניסה למפעלי החברה בקרית שמונה (צילום: דוברות ההסתדרות).
עובדי טבע מוחים בכניסה למפעלי החברה בקרית שמונה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות במרחב גליל עליון הכריזה על סכסוך עבודה במפעל טבע מיגדה בקרית שמונה, על רקע מבוי סתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי במפעל, ותביעת העובדים לערובות לביטחונם התעסוקתי. "יש שם מערכת של חוסר אמון מוחלט בין ההנהלה לעובדים, וחוסר ביטחון תעסוקתי ביחס למי קונה ומי רוכש, ומה יהיה מעמד העובדים" אמר לדבר ראשון יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק.

לדברי אליעזר בלו, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הסכם השכר במפעל אמור היה להתחדש בינואר השנה. "הנהלה באה ללא שום הצעות. בשעה שבמקומות אחרים בעולם כן קיבלו תוספות שכר – כאן הם לא מוכנים לתת שקל, רק לעשות 'המרות'. העובדים גם חוששים מאוד מההשלכות של מכירה עתידית על ביטחונם התעסוקתי והכלכלי, וההנהלה מסתירה מידע ולא מעדכנת את נציגות העובדים איך מתקדם הליך המכירה – התנהלות שאנחנו מכירים גם מטבע אשדוד, ששם אנחנו בהליך משפטי מולם".

"הם מסרבים לתת את התוספות לעובדים בטענה שאם יתנו כאן, הם יצטרכו לתת 'לכולם'. הם רק שוכחים להגיד שרמת השכר במיגדה קריית שמונה היא הנמוכה ביותר מכל מפעלי טבע ולכן זו השוואה לא נכונה" הוסיף פרטוק. "בעקבות העלאת שכר המינימום האחרונות כמעט כל העובדים נכנסו לקטגוריה של שכר מינימום, ולכן זה לא הוגן שתהיה תלות בשאר המפעלים שבהם רמות השכר אחרות. לכן החלטנו שכדאי לחתוך בעניין ולהכריז על סכסוך ונראה איך מתקדמים".

לשאלה האם אינו חושש שהעלאת שכר עשויה להקשות על מכירת המפעל השיב פרטוק: "אני יודע על שישה גורמים שנמצאים עם טבע במשא ומתן על רכישה. למה הם באים? כי המפעל הזה מרוויח טוב. אפילו מצוין. אתה חושב שאותם 3-4.5% אחוזים זה מה שימנע את העיסקה? העובדים האלה ראויים לתוספת שכר. אבל מילא טבע היו אומרים שזה מקשה עליהם במכירה – הם אומרים שאם הם יתנו לנו הם יצטרכו לתת לכולם". עוד הוסיף פרטוק כי דווקא בשל המכירה, יש חשיבות לחתום על הסכם חדש כעת. "מה נחכה שמי שקונה את המפעל ישר ישב עם העובדים? ידבר איתם על תוספות שכר שמגיעות להם? ברור שלא. מה שלא נשיג היום לא נשיג יותר".

"לא אומרים לנו כלום ואנחנו בחוסר ידיעה. אומרים שיש מגעים אבל אנחנו לא יודעים אם ימכר, למי ימכר, איך ימכר? אנחנו דורשים להיות מעורבים בהכל. אנחנו יודעים שיש מתעניינים שמגיעים למפעל, אבל אנחנו רוצים לדעת איפה הדברים עומדים ולא להיות מופתעים. נחכה ונראה איך יהיו השבועיים הללו שהם קריטיים מבחינתנו" אמר ל'דבר ראשון' מאיר, והביע חשש מאפשרות שהמפעל ימכר לחברה בבעלות זרה שתבקש להעביר את פעילותה לחו"ל.

מחברת טבע טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!