דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / קפטן נבחרת ניגריה חשף: "שיחקתי בזמן שאבי היה שבוי בידי שודדים"

הקשר הניגרי ג'ון אובי מיקל חשף כי כמה שעות לפני תחילת משחקה הגורלי של נבחרתו מול ארגנטינה, קיבל שיחת טלפון בה נאמר שאביו נחטף בניגריה | השחקן שמר על כך בסוד ולא סיפר לצוות המקצועי עד אחרי ההפסד 2:1

קפטן נבחרת ניגריה, ג׳ון אובי מיקל, במשחק מול נבחרת ארגטינה - שעות ספורות לאחר שאביו נחטף (צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan, File).
קפטן נבחרת ניגריה, ג׳ון אובי מיקל, במשחק מול נבחרת ארגטינה - שעות ספורות לאחר שאביו נחטף (צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan, File).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כמה שעות לפני משחקה הדרמטי של ניגריה מול ארגנטינה בסיום שלב הבתים, בו ניצחה ארגנטינה 1:2, קיבל קשר נבחרת ניגריה ג'ון אובי מיקל טלפון מקרוב משפחתו שסיפר לו שאביו נחטף בניגריה.

מיקל המשחק בעמדת הקשר מרכזי בקבוצת טיינג'ין טדה הסינית. קיבל מספר טלפון ליצור קשר עם החוטפים, כדי לדון איתם בתנאי הכופר שאותו יצטרך לשלם לשחרור אביו.

אביו של מיקל היה בדרך להלוויה כאשר נחטף באופן ברוטלי, החוטפים דרשו סכום של 10 מיליון ניארה ניגרי (שווה ערך ל-100 אלף ש"ח). למרות שהשחקן החליט לעלות עם חבריו לקבוצה למשחק הגורלי, הוא בחר לא לשתף על רגעי החרדה ועל ההתמודדות האישית שהיה צריך לעבור במהלך המשחק.

https://twitter.com/IndomitableDAMI/status/1014146624845762560

לאחר ההפסד הכואב של נבחרתו, מיקל היה צריך להמשיך להתעסק במה שבאמת חשוב בחיים וחיכה עוד 9 ימים עד שהמשטרה הניגרית הצליחה לאתר את אביו וחוטפיו ולאחר קרב יריות הגיע שיחררו של האב, שמאושפז כעת בבית חולים.

מיקל סיפר על ההתמודדות והלחץ שחווה לאתר הספורט ESPN: "שיחקתי בזמן שאבי היה בידי שודדים, הייתי צריך לדכא את הטראומה. קבלתי טלפון ארבע שעות לפני שריקת הפתיחה. שסיפרו לי מה קרה. הייתי נסער מבחינה רגשית והייתי צריך להחליט אם אני מוכן לשחק. הייתי מבולבל, לא ידעתי מה לעשות, אבל בסופו של דבר ידעתי שלא אוכל לתת ל-180 מיליון ניגרים להיות מאוכזבים. הייתי צריך להוציא את החטיפה מהראש וקודם כל ללכת לייצג את המדינה שלי. לא יכולתי אפילו להודיע למאמנים או לאנשי ההתאחדות. סיפרתי על זה רק למעגל קרוב מאוד של החברים שלי".

"אמרו לי שירו באבא שלי אם אני אספר לשלטונות או למשהו אחר. אני גם לא רציתי לדבר על זה עם המאמן כי לא רציתי שהנושא שלי יהפוך למשהו שיכול להסיח את דעתו או את של שאר הצוות ביום של משחק חשוב כל כך. ככל שרציתי לדון על כך עם המאמן, לא יכולתי". סיפר מיקל ששיחק בכל המחק למרות המועקה הכבדה.

"תודה לאל, אבא שלי שוחרר בבטחה ביום שני אחר הצהריים. אני מודה לרשויות המשטרה על מאמצי ההצלה ועל התמיכה שקיבלתי מחברים ובני משפחה. למרבה הצער, אבא שלי עכשיו בבית החולים מקבל טיפול חירום כתוצאה העינויים שספג במהלך לכידתו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!