דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

אלימות משטרתית / שנתיים לאחר שהותקפו ע"י שוטרים, נסגרו תיקיהם הפליליים של צעיר וצעירה אתיופים

הצעיר יצא לבלות עם חברתו במועדון בצפון והותקף ע"י המאבטח | כשקרא למשטרה, ספג להפתעתו אלימות קשה, וכאשר חברתו ניסתה להתערב מצאו עצמם השניים במעצר | נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות: "לא ניתן להסכין עם המתנה ארוכה שכזו"

ניידות משטרה (צילום אילוסטרציה: מוטי קרליץ / Flash90).
ניידות משטרה (צילום אילוסטרציה: מוטי קרליץ / Flash90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

צעיר וצעירה יוצאי העדה האתיופית הותקפו על ידי שוטרים ללא כל הצדקה, ונפתחו נגדם תיקים פליליים. רק לאחר שנה וחצי הושגה התערבות במקרה והתיקים הפליליים נסגרו. תחנת המשטרה שמשכה את חקירת התקיפה קיבלה הערה פיקודית.

לפני למעלה משנתיים, צעיר ישראלי יוצא אתיופיה, אז בוגר מכינה קדם צבאית וכיום חייל קרבי בצנחנים, וחיילת בשירות סדיר, גם היא יוצאת אתיופיה, בילו במועדון בצפון הארץ. בשלב מסוים, המאבטח שעבד במקום תקף את הצעיר.

הצעיר, עשה את מה שכולנו היינו עושים במקרה של תקיפה, והתקשר למשטרה. להפתעתו, כשביקש להראות לשוטרים את האדם שתקף אותו, הם גיחכו ועזבו את המקום. הצעיר התקשר שוב ושוב למשטרה, ורק בשיחתו הרביעית נשלחה שוב ניידת למקום, והצעיר התבקש לעלות לניידת.

במהלך הנסיעה, כשהבין שאין בכוונת השוטרים לטפל בתלונתו, החל לפחד, ביקש לבטל את התלונה ועזב את הניידת ביוזמתו. בשלב זה השוטרים החלו לרדוף אחריו, הכו אותו, אזקו אותו והובילו אותו לתחנת המשטרה.

חברתו של הצעיר, שניסתה לסייע לו, נאזקה אף היא ונעצרה למשך הלילה, כאשר במהלך מעצרה סבלה מכאבים, דבר ממנו השוטרים התעלמו. בנוסף לכל אלה, נגד השניים נפתחו תיקים פליליים בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

לטענת עורכת הדין המייצגת את השניים, על אף שבתיק החקירה קיימות ראיות המעידות כי השניים לא ביצעו כל עבירה וכי יש לסגור התיקים בעניינם, במשך למעלה משנה וחצי לא התקבלה כל החלטה בנושא זה. רק לאחר שהסנגורית פנתה אל השופט בדימוס דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, קבע הנציב בהחלטתו כי מדובר בתלונה מוצדקת.

במהלך בירור התלונה על ידי הנציבות הוחלט על סגירת התיק כנגד הצעיר, ועילת הסגירה שונתה בעניינו מ"חוסר עניין לציבור" ל"היעדר אשמה פלילית". עילת סגירת התיק נגד הצעירה טרם שונתה, ולנציבות נמסר רק כי בימים אלו נערכת בדיקה מחודשת במחוז בנוגע לאפשרות שינוי עילת הסגירה גם עבורה.

בנוסף, כשהובהר כי השיהוי הממושך בטיפול בתיק היה ללא הצדקה, הועברה בעניין הערה פיקודית מצד אגף החקירות והמודיעין לתחנת המשטרה. בהודעת הנציבות לא צוין האם נגד השוטרים שביצעו את התקיפה עצמה, ננקטו צעדים כאלה או אחרים.

רוזן ציין בהחלטתו כי "לא ניתן להסכין עם המתנה ארוכה שכזו. מדובר בשני צעירים נורמטיביים, יוצאי העדה האתיופית, שהושפלו על ידי שוטרים, הבחור אף הוכה על ידי השוטרים, ובסופו של יום גם נאזקו כאחרוני העבריינים, הכל בכל, לאחר שההינו להתלונן נגד 'שומרי הסף' במועדון, שאמור היה להיות פתוח לכלל הציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!