דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

האסון בדובדבן / 18 חודשי מאסר ללוחם דובדבן שירה למוות בחברו

בית הדין הצבאי אישר אתמול (ד') את הסדר הטיעון בעניינו של נ' שהורשע בהריגת שחר סטרוג | במסגרת ההסדר, שגובש בהליך גישור לו הייתה שותפה גם משפחת המנוח, נגזרו עליו גם עונשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי

סמל שחר סטרוג ז"ל
סמל שחר סטרוג ז"ל

בית המשפט הצבאי ביפו אישר אתמול (רביעי) את הסדר הטיעון שהושג בענייניו של נ', לוחם ביחידת דובדבן שירה למוות בחברו ליחידה שחר סטרוג. בהתאם להסדר, נגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל, וכן 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על עבירת ההריגה, וחצי שנה נוספת על תנאי על עבירת משחק בנשק. בנוסף, הוא יורד לדרגת טוראי. הסדר הטיעון גובש לאחר הליך גישור, ולאחר שנשמעה עמדת משפחתו של סטרוג וניתן לה משקל משמעותי.

מכתב האישום עלה כי שני הלוחמים היו אמורים לצאת לאימון, אך הוא התעכב בחצי שעה. בזמן הזה נכנסו השניים לחדר, נעמדו זה מול זה ושלפו את אקדחיהם האישיים. באקדחו של סטרוג היה התקן בטיחותי, ואילו אקדחו של סמל נ' היה ללא ההתקן וטעון במחסנית. סמל נ' כיוון את האקדח, לפי כתב האישום, לחזהו של סטרוג, דרך אותו ולחץ על ההדק. הכדור הבודד פגע בסטרוג וגרם למותו.

"כיוונו של אקדח למרכז גופו של אדם מבלי לבדוק אם מותקן בו תותב הוא פגיעה חמורה בערכי האדם" אמרו השופטים בדיון, "סבלו של הנאשם ניכר ומשמעותי גם הוא. תיוג מעשיו בעבירה של הריגה והענישה הממשית שהוצעה בהסדר עונים על ההרתעה הנדרשת", נאמר בנוסף, בהתייחסם של השופטים להסדר טיעון.

במהלך הדיון שהתקיים לפני יומיים נ' התנצל בפני הוריו של סטרוג. "קודם כל הכי חשוב לי זה להגיד למשפחת סטרוג, לראות אותם ולדבר איתם, להגיד להם שאני מצטער", אמר ופרץ בבכי. "אני ושחר היינו החברים הכי טובים בצוות. הוא לא היה רק חבר לצבא אלא גם חבר לחיים. זה הכי כואב שלא משנה מה אני אעשה אני לא יכול לרפא את הכאב של משפחת סטרוג. אני פשוט רוצה להגיד להם שאני מצטער ושאני אוהב אותם. אני מקווה שבעתיד הם יוכלו לסלוח לי אם זה אפשרי".

עורכי הדין אבי חימי, מירב הרשקוביץ יצחקי ואליסף מלמד שייצגו את נ' מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו: "בית הדין קיבל את הסדר הטיעון שהושג. הכאב, הצער והיגון יישארו לעולמים. אנחנו שבים ומודים למשפחת המנוח, מדובר במלח הארץ. הנאשם חווה קשיים נפשיים קשים מאוד, גזר הדין הוא הקלה אבל כאבו יימשך לשנים. בית הדין נתן משקל של בכורה להליך הגישור שבו נטל חלק גם אביו של המנוח".

בעקבות המקרה הוקמה ועדה בראשות אלוף-משנה בצלאל שנייד. הוועדה מצאה שביחידת דובדבן קיימת נורמה של שימוש לקוי בנשק: בשנה האחרונה היו ארבעה מקרים שונים של פליטת כדור, שניים באימון ושניים במגורי החיילים. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אף הורה לבטל את מינוי מפקד יחידת דובדבן למפקד חטיבה ולהקפיא את קידומו למשך שנתיים. איזנקוט גם הורה על מתן נזיפה חמורה למפקד הפלגה ועיכוב של שנתיים בקידומו, וכן הדחה מהיחידה של מפקד הצוות וסמל הצוות של סטרוג.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!