דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

יש הסכמה / בשעה טובה: הוסכם על פיקוח אמיתי למעונות היום ולגנים הפרטיים בגיל הרך

חוק ממשלתי חדש יכלול חובת רישוי וקביעת סטנדרטים שיסדירו את המתרחש במסגרות לגילאים 0-3 | תקציב של 280 מליון ש"ח לשבע שנים המיועד בין היתר להכשרת הצוות | הגננות מתנגדות לצעד מרכזי בתכנית: התקנת מצלמות

גננת ופעוטות. ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
גננת ופעוטות. ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
דוד טברסקי

שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה חיים כץ הודיעו היום (ה') כי הם הגיעו להסכמה משותפת על הצעת חוק ממשלתית לפיקוח על מעונות היום והגנים הפרטיים בגיל הרך. ביום ראשון הקרוב יביאו השניים את החוק לאישור הממשלה. החוק יקבע לא רק התקנת מצלמות, אלא גם חובת רישוי למעונות ולגנים תוך קביעת סטנדרטים שיבטיחו את שלומם וטובתם של הילדים,  לצד יצירת כלי אכיפה מנהליים, סמכויות מפקחים והוראות עונשין.

שר האוצר, משה כחלון: ״הסיכום אליו הגענו מאפשר את הגברת הביטחון, השמירה והפיקוח על היקר לנו מכל – הילדים שלנו. קידום מהלך זה לצד הצעתה של חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון שמסדירה את נושא התקנת המצלמות בגנים יעניקו ביטחון רב יותר לילדים, להורים ולא פחות חשוב מכך, יסייעו לשמור על שמן הטוב של הגננות והסייעות ששומרות על הילדים שלנו״.

הצעתה של חברת הכנסת שאשא זוכה להתנגדות נחרצת מארגון הגננות אשר טוענות כי "הצעת החוק להצבת מצלמות בגנים בזבזנית, מסוכנת ופוגענית". עמדתן היא כי אירועי האלימות קרו בגנים מצולמים, אך ההורים לא "ישבו 8 שעות ביום מול המסך כדי לראות שלא קורה שום דבר רע לילדיהם ויגיעו לגן תוך דקות ספורות אם יקרה משהו". דרישתן היא לשיפור התנאים בגנים וכן להגברת ההכשרה הפיקוח והשכר בגנים הפרטיים בהם אירועים כאלו קורים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״מדובר בפריצת דרך. עשינו את הטוב ביותר במסגרת התקציב שמשרד האוצר הקציב לנושא. התחלנו במהלך שיבטיח את שלומם של ילדי ישראל, נחזק את הפיקוח ונקבע סטנדרט גבוה וברור להפעלה״.

ההצעה הממשלתית תשית חובה על בעלים של מעון יום לפעוטות להוציא רישיון הפעלה אשר יינתן מהממונה על מעונות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. תוקפו של רישיון הפעלה יהיה לשנה ולממונה הסמכות לחדשו לתקופות נוספות של שנתיים ולאחר מכן לתקופות נוספות של חמש שנים כל אחת. כמו כן, ייקבע הסדר פיקוח על התנאים במעונות להבטחת שלומם וטובתם של הילדים. לצורך הבטחת הציות להוראות החוק לממונה על מעונות היום יינתנו כלי אכיפה מנהליים לצד סמכויות אכיפה והרתעה פליליות, בהם סמכות למתן צו הפסקה מנהלי לשם סגירת מעון, הטלת עיצומים כספיים על הפרות ספציפיות שנקבעו בחוק וכן התראות מנהליות וכל זאת לצד הוראות עונשין לפיהן הפעלת מעון יום ללא רישיון הפעלה או בניגוד לתנאי הרישיון הן עבירות פליליות.

התקציב לצורך הסדרת מערך המסגרות לטיפול בילדים בגילאי 0-3 יעמוד על 280 מליון ש"ח בפריסה לשבע שנים וכן יוקצה כוח אדם נוסף לאגף מעונות היום. התקציב ישמש לשם הבטחת אכיפה אפקטיבית ויעילה לטובת שלומם וביטחונם של הילדים, תוך מתן תקציב ייעודי במסגרת החלטת הממשלה להדרכת והכשרת מטפלות וכן לצורך סבסוד התקנת מצלמות במעונות יום.

חוק הפיקוח יגיע להבשלה מלאה בתוך שש שנים. החוק יחול תחילה על מעונות יום אשר שוהים בהם 28 פעוטות לפחות, לאחר מכן על מעונות שבהם 18 פעוטות לפחות עד שבתום השנה השישית יחול החוק על כל מעון יום אשר שוהים בו 7 פעוטות לפחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!