דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רצח נשים / "חדל רק כשנשברה קת הסכין": כתב אישום כפול ברצח פאדיה קדיס

טרייסי קדיס, ביתה של הנרצחת, ובן זוגה אמיר מרמש, שניהם בני 18, מואשמים שביצעו את הרצח מכיוון שהאם תנגדה לקשר ביניהם | אחרי הרצח החביאו את הגופה ושלחו מיסרונים בשם האם לבני המשפחה כדי להסוות את המעשה

אישה בת 52 נמצאה ללא רוח חיים בדירה ברחוב אוהב ישראל בתל אביב (צילום: מד"א)
אישה בת 52 נמצאה ללא רוח חיים בדירה ברחוב אוהב ישראל בתל אביב (צילום: מד"א)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד אמיר מרמש (18) וטרייסי קדיס (18), בגין רצח פאדיה קדיס, אלמנתו של יו"ר האגודה האורתודוקסית ביפו, לפני כחודש בביתה ביפו. השניים מואשמים גם בשיבוש הליכי משפט והונאה בכרטיס אשראי.

טרייסי קדיס, בתה של הנרצחת, ואמיר מרמש, היו בני זוג, ובמשך שבועות ארוכים תכננו יחד את הרצח, זאת לטענת הפרקליטות על רקע התנגדותה של האם למערכת היחסים.

על פי כתב האישום, מרמש וקדיס תכננו לבצע את הרצח בארבעה לילות שונים במהלך חודש יוני, אך מסיבות שונות, התוכנית לא יצאה אל הפועל. לבסוף, בתאריך ה-6 ביוני, תכננו השניים כי הרצח יבוצע באותו הלילה. לצורך כך, המתינה טרייסי עד שאימה תלך לישון, ואז פתחה את מנעולי דלת הכניסה האחורית לבית, והשאירה לבן זוגה צעיף לכיסוי פניו בעת ביצוע המעשה.

באותו לילה, סמוך לשעה 02:30, הגיע מרמש לבית, אליו נכנס דרך הדלת האחורית, עלה לחדרה של בת זוגו, העיר אותה והראה לה את הסכין שהביא כדי לרצוח את אימה. סביב השעה 5:30 לפנות בוקר, ביקשה טרייסי מבן זוגה לצאת מחדרה ולרצוח את האם. בנוסף, נתנה לו צעיף איתו יוכל לכסות את פניו, איחלה לו "בהצלחה", הרכיבה על אוזניה אוזניות ושמעה מוסיקה בעוצמה חזקה, כדי שלא תשמע את זעקות הנרצחת.

כתב האישום מתאר כיצד מרמש נכנס אל חדרה של פאדיה קדיס, ודקר אותה שבע פעמים בפלג גופה העליון, גם אחרי שהתמוטטה ארצה. מרמש חדל לדקור את המנוחה רק כאשר נשברה קת הסכין בה השתמש.

לאחר הרצח, טרייסי ואמיר עשו כל שביכולתם על מנת להסתיר את הרצח. השניים ניקו את זירת הרצח, העבירו את גופת האם לחדר בקומה השלישית של הבית, ונעלו אותה שם. גם בגדיה וחפציה של האם הועלו לקומה השלישית, על מנת ליצור את הרושם שהיא נמצאת בנסיעה.

בנוסף, השניים לקחו את הטלפון הנייד של האם. במהלך היום שלאחר הרצח, טרייסי התכתבה ממכשיר הטלפון הנייד של אמה עם אחיותיה שחיפשו אחר המנוחה, כשהיא מתכתבת בשם המנוחה. במיסרונים, בהם התחזתה טרייסי לאמה, היא כתבה שהיא עסוקה בבילוי עם חברה ולא פנויה לענות לשיחות טלפון. בנוסף, לאחר הרצח, השניים לקחו מתיקה של הנרצחת כרטיסי אשראי, וביום שלאחר הרצח רכשו באמצעותו מוצרים, ושילמו באמצעותה על שהות בחדר מלון בתל אביב.

ביום שלאחר הרצח, טרייסי ואמיר מתוארים כמי שעשו מאמצים רבים על מנת לכסות אחר עקבותיהם. השניים יצאו בצהרי היום מהבית, כאשר טרייסי לקחה עמה את הסכין בו בוצע הרצח ואת הטלפון הנייד של המנוחה והלכה לבית הספר. טרייסי השליכה את הסכין מחוץ לבית, במקום שאינו ידוע.

השניים תכננו להימלט מן הבית ולשהות במלון. בשעות הערב, כשטרייסי ארזה לקראת העזיבה, הגיעו בניה האחרים של פאדיה על מנת לחפש אחריה. טרייסי השתהתה במכוון ולא פתחה לאחיה את הדלת, כדי לאפשר למרמש להימלט מהבית מן הדלת האחורית, עם הטלפון הנייד של פאדיה ועם מפתח הקומה העליונה.

גם כאשר נכנסו יתר האחים אל הבית, המשיכו טרייסי ואמיר במאמציהם להסוות את רצח פאדיה, עד אשר גופתה התגלתה בקומה השלישית. בנוסף לכך, לפי כתב האישום תכננו השניים לפגוע בגיסה של הנאשמת, על ידי ירי מנשק ברגליו.

מרמש וקדיס מואשמים שניהם ברצח, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, והונאה בכרטיס חיוב. הפרקליטות ביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטים נגדם.

לאחר מעצרם, הודה מרמש בביצוע הרצח. גם טרייסי הסבירה את המניע לביצוע הרצח ביחסיה העכורים עם אימה, על רקע התנגדות המנוחה לקשר בינה ובין המשיב. טרייסי הודתה בתכנון המוקדם של הרצח, בביצוע חלקה, בכתיבת המיסרונים לאחיה לאחר הרצח ועוד.

מתחילת שנת 2018, אירעו 14 מקרי רצח של נשים, שעל פי החשד בוצעו על רקע מגדרי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!