דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

חודש הגאווה / מאות במצעד הגאווה באשדוד: "מרגש להיות פה היום, אני אשדודית גאה"

"כמה מרגש להיות פה היום, אני אשדודית גאה!", אמרה חן אריאלי יו"ר האגודה. "זו הפעם הרביעית שאנחנו כאן. לכל מי שמפגין נגדנו אומר אנחנו כאן ובכל מקום" | אריאלי התייחסה למחאה נגד המצעד שנפוצה בעיר בימים האחרונים

מצעד הגאווהב אשדוד, 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)
מצעד הגאווהב אשדוד, 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)

מאות חוגגות וחוגגים במצעד הגאווה באשדוד, לאחר שנתיים בהן לא נערך מצעד, וכשהמחאה נגד המצעד והקהילה הלהט"בית בעיר מתגברת. 

דילן סער, בוגר איגי וטרנס גאה אמר בהתכנסת לפני המצעד: "אני שמח וגאה להיות אתכם בעיר שבה נולדתי ויד ביד לקחת חלק במאבק לשוויון, הכרה וחופש. הייתי הראשון לצאת מהארון במקיף שלי באשדוד ואחרי יצאו עוד שניים. למדתי על בשרי שלא פשוט להיות להט"ב בעיר. המבטים כשאני מחזיק איתו ידיים. ההקנטות על הזהות המגדרית שלי. הם מפחדים."

חבר הכנסת אילם גילאון (מרצ) תושב העיר, הגיע למצעד הגאווה באשדוד 6 ביולי 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)
חבר הכנסת אילם גילאון (מרצ) תושב העיר, הגיע למצעד הגאווה באשדוד 6 ביולי 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)

"אני כאן לחגוג את החג שלנו כקהילה" אמר סער, "וגם כי אני מתוסכל ההתמודדות של אנשים טרנס במשפחה אף פעם לא היתה קלה. רק בשנה שעברה כשרציתי לעבוד עם ילדים עם פיגור או אוטיזם, המנהלת אמרה לי שהעובדה שאני טרנס מהווה סיכון והיא דרשה שאצהיר על כך. כמובן שסירבתי, כי אין קשר בין העובדה שאני טרנס לבין להוות סיכון. טרנסיות נופלות לזנות משום שבמקומות תעסוקה לא מקבלים אותם, פה באשדוד."

הציור של אורן מגורי כהן
הציור של אורן מגורי כהן

"כמה מרגש להיות פה היום, אני אשדודית גאה!", אמרה חן אריאלי יו"ר האגודה. "זו הפעם הרביעית שאנחנו כאן. לכל מי שמפגין נגדנו אומר אנחנו כאן ובכל מקום. נצבע את מדינת ישראל בגאווה. אנחנו מצביעים ומצביעות ברגליים בעד ישראל ליברלית וחופשית."

הדר מזרחי, חניכה בארגון הנוער הגאה, איגי באשדוד קראה לבנות ובני הנוער להצטרף לאיגי: "תמיד רציתי מקום בעולם של חברות קהילתיות ואחווה. סביבה אוהבת ומקבלת שבו אוכל להיות אני. לפני בערך שנה הצטרפתי לאיגי. זה מקום מדהים שבו סוף סוף הרגשתי שזה בסדר להיות אני. לא הרגשתי טרנסית או שונה אלא פשוט הדר. יש פה קהילה מדהימה, בואו לאיגי!"

בימים שלפני המצעד נפוצו קריאות נגדו ברחבי העיר, בטלה במיוחד עמותה בשם 'חותם' שבשם טהרת המשפחה, האמורה לדעתה להיות מורכבת מאמא אבא וילדים בלבד, מפיצה שנאה ובורות כלפי הקהילה הגאה וכל מי שבוחרים לחיות שלא בתצורה בה הם מאמינים.

הקמפיין של ארגון חותם מול מצעד הגאווה באשדוד
הקמפיין של ארגון חותם מול מצעד הגאווה באשדוד

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!