דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל 2018

מונדיאל 2018 / הפתעה?! נבחרת בלגיה הדיחה את ברזיל ותפגוש את צרפת בחצי הגמר

כדאי להתרגל - בלגיה היא אחת הנבחרות הטובות בעולם | הבלגים הנחושים עלו במהרה ליתרון שני שערים והצליחו למנוע מברזיל להשוות, למרות אין ספור ניסיונות | צרפת השיגה ניצחון 0:2 על אורוגוואי שחסרה את קבאני

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים את העפלה לחצי גמר המונדיאל לאחר הניצחון על נבחרת ברזיל. 6 ביולי (AP Photo/Francisco Seco)
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים את העפלה לחצי גמר המונדיאל לאחר הניצחון על נבחרת ברזיל. 6 ביולי (AP Photo/Francisco Seco)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ברזיל – בלגיה 2:1

נבחרת זוכה עדיין אין, אבל יבשת זוכה יש גם יש. בסיומו של יום קשה לנבחרות דרום אמריקה נותרנו במונדיאל רק עם נציגות מיבשת אירופה שיאבקו על תואר אלופת העולם. כל המחמאות מגיעות לנבחרת בלגיה על טורניר מצויין, שמראה שלא סתם סימנו אותה כפייבוריטית בטורניר הזה. ברזיל רצתה מאוד וניסתה בכל הכוח, אבל לבלגיה היו את כל הכלים לעצור בעדה לעלות לחצי הגמר.

המשחק שנערך באצטדיון בקאזאן בו הודחו עד כה גרמניה וארגנטינה, החל בקצת גבוהה, כבר בדקה ה-8 ברזיל קיבלה הזדמנות ראשונה כאשר טיאגו סילבה פגש את הכדור ברחבה הבלית ושלח אותו לקורה. המתקפה הברזילאית המשיכה ומנגד הבלגים חיפשו לצאת מתפרצות בעזר דה בריינה והזאר. בדקה ה-13 נאסר שאדלי הרים קרן שפגש דווקא את הקודקוד של פרננדיניו והכניע את אליסון. 1:0 לבלגיה, ברזיל בהלם.

"השדים האדומים" קיבלו תיאבון ויצאו להתקפות מסוכנות והמהירות מרגליהם אדן הזאר ורומולו לוקאקו. ברזיל תקפה והעלתה שחקנים רבים להתקפה, מה שפגע בסגירה ההגנתית שלה ובדקה ה-31 זה התנקם בה כאשר לוקאקו השתלט על חטיפת כדור והחל לדהור קדימה, כשהוא נותן מסירה מצויינת לדה בריינה ששלח בעיטה עוצמתית ומדויקת לפינה של השוער ברזילאי. 2:0 ענק לבלגיה. מי היה מאמין?

ברזיל לא הרימה ידיים ופתחה בלחץ סיבי על שערו של טיבו קורטואה שעמד בלחץ באופן מושלם וסיפק הצלות גדולות. טיטה בחילוף מבריק שלח את רנאטו אוגוסטו במקומו של פאוליניו. לאחר 4 דקות בלבד אגוסטו קיבל הרמה מצוינת מקוטיניו, ניצל את העובדה שנותר ללא שמירה ונגח בעצמה לפינה של קורטואה. 2:1 לבלגים.

ברבע השעה שנותרו ניסו הבזרילאים בכל כוחן להשיג את השיוויון ולבלגים נותר רק להמשיך ולשמור על היתרון. בדקה ה-84 ניימאר השאיר כדור גדול לקוטיניו שהגיח מאחור ובעט רע והחוצה. בתוך תוספת הזמן ניימאר ניסה לקחת את המשחק על עצמו ובמבצע אישי מבריק הצליח לשחרר בעיטה עצמתית שכמעט ועשה את שיוויון. קורטואה וחבריו שמרו על התוצאה וחגגו כל הדרך לחצי הגמר.

הברזילאים מוצאים את עצמם מודחים כבר ברבע הגמר אחרי טורניר מצויין עד כה. בלגיה, שהתברכה בדור שחקנים משובח מאוד, תהיה בחצי הגמר לראשונה מאז  1986 ותיאבק מול צרפת החזקה על הזכות להעפיל לגמר.

צרפת – אורוגוואי 0:2

צרפת הגיעה למשחק אחרי הניצחון בשמינית הגמר על ארגנטינה ואורוגוואי הופיעה ללא הכוכב הגדול ביותר של נבחרת במונדיאל אינסון קבאני שפצע שספג במשחק הניצחון על פורטוגל. מתחילת המשחק הורגש  חסרונו של קבאני בנבחרת אורוגוואי, שלא הצליחה ליצור את ההזדמנויות המסוכנות כמו שהיא רגילה, מול צמד הבלמים הגבוה והחזק של נבחרת צרפת סמואל אומטיטי ורפאל וראן.

המשחק שהיה אגרסיבי מאוד לא התעלה לרמה גבוה של כדורגל, צרפת הייתה טובה יותר לאורך רוב שלבי המשחק ושלטה בקצב המשחק. הכישרון הבלתי נגמר של צרפת נתן לה יתרון ברור בחלק ההתקפי מול הגנה החזקה של אורוגוואי. השער הראשון במשחק נכבש בדקה ה-40 מכדור חופשי נפלא של אנטואן גריזמן שהעלה כדור מדויק לראש של רפאל וראן, שנגח שער ענק לפינה. 0:1 לצרפתים.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים את העפלה לחצי גמר המונדיאל לאחר הניצחון על נבחרת אורוגאווי. 6 ביולי (AP Photo/David Vincent)
שחקני נבחרת צרפת חוגגים את העפלה לחצי גמר המונדיאל לאחר הניצחון על נבחרת אורוגאווי. 6 ביולי (AP Photo/David Vincent)

אורוגוואי עוד ניסתה להשוות את התוצאה עם נגיחה מהצד השני של מרטין קאסארס, אך זינוק אדיר של השוער הוגו לוריס מנע את השוויון. במחצית השניה שוב צרפת שלטה במשחק ובדקה ה-61 גריזמן בעט כדור חזק מאוד למרכז השער, השוער האורוגוואי מוסרלה, הדף בצורה אומללה את הכדור הפשוט לתוך שערו וצרפת סגרה את המשחק עם 0:2. 

גריזמן היה נפלא כאשר כבש ובישל שער במהלך המשחק והיה מעורב ב-12 שערים. 9 כיבושים ו-3 בישולים. צרפת לא הציגה משחק גדול, אבל גברה על משוכה לא פשוטה בדמותה של אורוגוואי העיקשת, בדרך לחצי הגמר הראשון שלה מאז 2006.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!