במשך קרוב לשבועיים, 12 נערים וילדים, לכודים יחד עם מאמן הכדורגל שלהם במערה שהוצפה בצפון תאילנד. הלכודים בני 16-11, והמאמן בן ה-25 נעדרו במשך יותר משבוע עד שצוללני חיפוש מצאו אותם ביום שני שעבר, רזים ורעבים, אך במצב בריאותי טוב. לפי שעה כוחות חילוץ והצלה תאילנדים מתמודדים עם משימת החילוץ של ה-13 מן המערה. לדברי גורמים רשמיים נדרש פינוי מהיר תחת המים של הלכודים בשל האפשרות כי הגישה למערה תהיה בלתי אפשרית בקרוב בשל גשמי המונסון העונתיים. גם ניסיונות להוריד את מפלס המים באמצעות שאיבה כשלו בשל הגשמים הכבדים.
למבצע החילוץ וההצלה הצטרפו צוותי מומחים מבריטניה, ארה"ב, אוסטרליה, סין ומדינות נוספות.

"עכשיו הילדים בסדר גמור, הצוותים מטפלים בנו היטב" כתב מאמן הקבוצה במכתב שהועבר מתוך המערה באמצעות צוללני החילוץ והוסיף: "אני מבטיח שאדאג לילדים הכי טוב שאפשר. אני רוצה להודות על כל התמיכה ואני רוצה להתנצל בפני ההורים".
"אמא ואבא, בבקשה, אל תדאגו, אני בסדר", כתב אחד הנערים בשם טון, שהוסיף בקשה לקבל עוף מטוגן כשיצא מן המערה. "האוויר קצת קריר, אבל אל תדאגו", כתב נער נוסף ואחר הוסיף: "אל תשכחו לחגוג את מסיבת יום ההולדת שלי". במכתב משותף, כתבו הלכודים כי הם בריאים ורוצים לחזור הביתה מיד עם יציאתם מהמערה. עוד שלחו בקשה מיוחדת למוריהם: "אל תתנו לנו הרבה שיעורי בית".