דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עיריית ראשון לציון

דו"ח מבקר המדינה / מבקר המדינה: דב צור ודוד ביטן העניקו "הטבות ליזם פרטי על חשבון הציבור"

דו"ח הביקורת הביקורת בשלטון המקומי שפורסם היום (ב') כולל נוקט בלשון חריפה ביחס לפרשת פארק באגם, במסגרתו חשודים ראש עיריית ראשון לציון וסגנו לשעבר | פרסום הדו"ח נדחה כדי לא לפגוע בחקירת המשטרה

דב צור ודוד ביטן (אבי דישי, יונתן זינדל  פלאש90)
דב צור ודוד ביטן (אבי דישי, יונתן זינדל פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי חקירות המשטרה, מתייחס מבקר המדינה במילים חריפות לפרשת פארק האגם בראשון לציון, במסגרתה נחקרים ראש העיר דב צור וח"כ דוד ביטן (הליכוד)."הפעולות נעשו תוך הפרת הדין ותוך מתן הטבות של ממש ליזם על חשבון הציבור", נכתב בדו"ח הביקורת בשלטון המקומי שפורסם אתמול (שני), "העירייה נתנה עדיפות לקידום האינטרסים הפרטיים של היזם על חשבון האינטרס הציבורי, תוך פגיעה בעקרון השוויון ופגיעה קשה באמון הציבור".

הפרשה המדוברת עוסקת בשטח הסמוך לסופרלנד במערב העיר. מדובר על שטח שחלקו היה בבעלות העירייה וחלקו בבעלות יזם פרטי שפעל כדי לקדם הקמת מרכז מסחרי. בשנת 2010 החכירה העירייה ליזם את זכויותיה בקרקע מבלי לקיים מכרז ושלא כדין, כשהיא מסתמכת על חוות דעת משפטית שנכתבה על בסיס עובדות שגויות. את הישיבה שבה אישרה מועצת העיר את העסקה ניהל ממלא מקום ראש העיר באותה התקופה, מי שלימים הפך להיות יו"ר הקואליציה, דוד ביטן.

בנוסף מציין מבקר המדינה כי "לראש העיר הייתה היכרות מוקדמת עם היזם. השניים ובנות זוגם גם בילו ביחד בחו"ל, דבר שהעמיד אותו במצב של חשש לניגוד עניינים לכאורה. ולמרות זאת הוא היה מעורב בתהליך קבלת ההחלטות ובדיונים פנימיים הקשורים ביזם בנושא עסקת המכירה".

בנוסף לעסקת המכירה שנעשתה שלא כדין מתיחס מבקר המדינה לעובדה "שהעירייה אישרה תכנית איחוד וחלוקה שיזם היזם במגרשים נשואי הביקורת מבלי להבטיח את שמירת האינטרסים שלה בנכס שבבעלותה". כחלק בעייתי נוסף בהתנהלות העיריה מול היזם.

יש לציין כי הביקורת על התנהלותה של עיריית ראשון לציון בפרשה המדוברת הייתה אמורה להתפרסם כבר בתחילת 2018. עם זאת במשרד מבקר המדינה החליטו להשהות את פרסום הדו"ח כדי לא לפגוע בחקירת המשטרה בנושא. ח"כ ביטן התפטר מתפקידו כיו"ר הקואליציה בדצמבר 2017 בעקבות חקירה זו. המשטרה ממשיכה את חקירתה אך טרם פרסמה את המלצותיה.

ח״כ דוד ביטן הגיב לדו״ח: "אני מכבד את מבקר המדינה ונתתי הסבר מפורט לכל הטענות שהועלו כנגדי, דבריי התקבלו על ידי גורמי המקצוע במשרד המבקר והטענות הוסרו מן הדו״ח. לאור זאת הנסיון לקשור את שמי לבדיקה שנוהלה במגוון רחב של נושאים, אשר נפרסים לאורך שנים רבות וכלל אינם קשורים אלי אינו במקומו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!