דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חזון העצמות היבשות של חיילי משפחת גולדין

ארבע מאות חיילים שהשתתפו ב"מבצע צוק איתן" החזירו לפני ימים מספר את אותות המלחמה במחאה על אי-החזרת גופתו של הדר גולדין. זה צעד אווילי הרבה יותר מדון קישוט שנלחם בתחנות רוח ללא אף הרוג חוץ מגופו החבול של האיש האומלל מלמנשה, כיוון שדון קישוט חשב שבאמת מדובר על ענקים מהאויב שבאו להרוס את הממלכה ואילו לכם ברור, ואם לא הבהירו לכם אז זה הזמן, שהמשא ומתן עם חמאס, שמטרתו למנוע את הזוועה ההומניטרית בעזה ואת המלחמה הבאה בה ייהרגו קרוב לוודאי עשרות חבריהם, ומשא ומתן זה מתעכב על החזרת העצמות של הדר גולדין שלא שווים שוויו של חלל אחד ואפילו למצער חייל אחד שיסתובב כל חייו ללא רגליים וחורים בפניו במקום עיניים.

ונשאלת השאלה, מדוע לא החזירו החיילים היקרים את אותות המלחמה לנוכח מלחמת האיוולת שנקראת בטעות "צוק איתן" במקום "צוק מטומטם", מלחמה שישראל נפלה בפח חמאס, ציניקן בפני עצמו הצליח לטמון לממשלת ישראל מלכודת בתחבולה, כיוון שרצה כסף מארצות הנפט, (מחסרון כיס לשלם משכורות לאנשיו) ועשה את כל המאמצים לגרות את ישראל למבצע צבאי. וההזדמנות אכן הגיעה כאשר ישראל פתחה ב"צוק מטומטם" בגלל חטיפת שלושה נערים. על כך הייתי מצפה שיחזירו החיילים את אות המלחמה האווילית הזו שגבתה חיי חבריכם ומאות פצועים שאבדו למעשה צלמם מכתתים רגליהם במשרד הביטחון המתעמר בהם כדי שיכיר בנכותם. אבל על החזרת העצמות אתם מחזירים את האותות? מה הולך כאן אחוות "אח שלי" המפורסמת של ה"אחוקים" החיילים עם מאבקה של משפחת גולדין. ידוע: חיילים לא נוטשים בני משפחות בשם ה"אחוקיות"? האם פעם החזרתם אותות מלחמה על כך שחיילים אתיופים, קרביים לעילא ולעילא, סובלים מחסרון כיס וחרפת עוני של בני משפחותיהם? האם החזרתם אותות מלחמה בגין מאות אם לא אלפים של רוחות רפאים המסתובבים ברחבי העולם וביערות הכרמל, הלומי קרב מ"צוק מטומטם" (וצוקים נוספים) שמשרד ביטחון מסרב להכיר בהם?

משפחת גולדין מנהלת מאבק בכל רחבי העולם ובאו"ם, כולל פגישות עם ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת והציבור כולו להחזרת גופת בנם. בזה אין היא שונה ממשפחת שליט למעט פרט אחד, שגלעד שליט היה אדם חי ואילו הדר גולדין הוא אדם מת. משפחת גולדין היא משפחה דתית שדרכיה ההיא תורה ודברי חז"ל. על כן ראוי לציין שלגבי שבוי חי כותבים חכמים "אין פודין את השבויין יותר על כדי דמיהם מפני תקון העולם", מפני תיקון עולם אומר הפסוק, שלא יבואו השובים לכלל בצע כסף שזהו טבעם של בני אדם, וידרשו עוד ועוד עד כדי רישושה של הקהילה. ואני מוסיף ואומר: חז"ל דיברו על שבוי חי על אחת כמה וכמה כשאנו מדברים על עצמותיו של הדר גולדין ז"ל.
אין שופטים אדם בצערו. אבל, אני מוכן לשער והלוואי שאתבדה, שמשפחת גולדין כמשפחה לאומית גאה, מה שנקרא מלח הארץ, הייתה, בדומה לאנשים מהמחנה אליו הם משתייכים, נגד החזרת גלעד שליט תמורת למעלה מאלף מחבלים שחלקם כבר השתתפו בהרג בני אדם בישראל.

אין לי ויכוח עם אף משפחה שרוצה להשתטח על קבר בנה יתירה מזאת לשחרר את בנה השבוי החי. בעת ההיא המשכיל ידום, מלבד ראש הממשלה שמכריז שבעת המתאימה יוחזרו עצמותיו של הדר גולדין. המשפחה אינה מאמינה לו בצדק, כי היא חוששת מהמתעתע הידוע מרחוב בלפור.

אבל המשפחה צריכה לקחת בחשבון שראש הממשלה יחזיר אלף מחבלים עם דם על הידיים אם העיתוי הפוליטי יהיה מתאים לו כשם שזה קרה עם גלעד שליט. שום דבר לא עושה ביבי, אלא מתוך אינטרס שבא להאדיר את שמו ואהדתו שתתבטא בקלפי. בינתיים מעמדו חזק ביותר והוא רוכב על סוס גלי ההערצה של עם לא חכם כפי שאמר משה בתורה-ממש כמו פוטין הנישא על כנפי עמו השיכור מוודקה ולאומנות.

על כן חיילים יקרים, שובו לאוהלכם, ללימודכם, והטובים והאמיצים ביניכם באמת ייאבקו למען אחיכם הנאנקים בעם ישראל בבחינת "עזוב תעזוב עימו" שדורשת התורה לעזור לחלש ולאויב, על אחת וכמה תאבקו למען שכניכם הערבים (חלקם חברכם לנשק), אזרחי המדינה שרוצים בשם חוק הלאום לשלול את שפתם, ותלמדו את הכלל הפשוט, שחשוב למנוע מלחמות איוולת כפי שרוב מלחמות ישראל היו עד עתה. המנהיגים שומרים על התחת שלהם, ואתם תשמרו על עצמכם ועל עם ישראל ולא רק בצבאיות כי גם באזרחות, ותהיו אמיצים באזרחותכם לא פחות מאשר בחיילותיכם בצבא הגנה לישראל אמן כן יהי רצון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!