דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מוכנים? אליפות העולם בלקרוס תיפתח היום בנתניה וזה הזמן להתרגש

בשבוע וחצי הקרובים תיערך בנתניה אליפות העולם של אחד מענפי הספורט העתיקים בעולם, בהשתתפות 46 נבחרות וביניהן נבחרת ישראל שמחזיקה בתואר אלופת אירופה | אז אם בא לכם ליהנות ויש לכם זמן פנוי - בואו לעודד!

נבחרת ישראל בלקרוס (צילום: אילן ספירא)
נבחרת ישראל בלקרוס (צילום: אילן ספירא)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחד הדברים הנפלאים בספורט הוא היכולת שלו להפגיש בין אנשים בכל העולם, על בסיס ענף ספורט שמשותף להם יחד. שברקע או יותר נכון במרכז תשומת הלב עומד המונדיאל ויחד איתו הצבעוניות של הקהלים מכל העולם, תשמחו לגלות שגם בארץ הדבר הולך לקרות, אך מסיבות אחרות. בשבועיים הקרובים ימלאו את העיר נתניה וסביבתה 46 נבחרות שונות, להן חלום אחד משותף – זכייה באליפות העולם בלקרוס, שתתקיים כאן אצלנו בישראל.

מגרדים את הראש? שואלים את עצמכם: רגע, לקרוס זו לא חיקוי של חברת בגדים? אז זהו שלא. לקרוס הוא ספורט קבוצתי במסגרתו נדרשים השחקנים להשתמש במקל ייחודי שבקצהו רשת בכדי להתמסר בכדור גומי קשיח אותו יש לקלוע לשער היריב. הלקרוס הוא שילוב ספורטיבי של כדורגל, כדורסל והוקי והוא נחשב לספורט הקיץ הלאומי של קנדה.

הלקרוס הומצא על ידי ילידי צפון אמריקה בסביבות המאה ה-17, היעוד המקורי שלו כלל יישוב סכסוכים ואימון לוחמים צעירים. בעבר, המשחק יכל להיערך ימים ארוכים והגיע עד לרמת משתתפים של 1000 איש! אך עם השנים המשחק הפך להיות אלים מדי. הלקרוס הגיע לקנדה ב-1856 בזכות רופא שיניים קנדי בשם ג'ורג בירס שהקים את המועדון הראשון במונטראול ואפילו שוחק באולימפיאדות בסנט לואיס (1904) ובלונדון (1908).

איך המשחק עובד?

בכל קבוצה ישנם 10 שחקנים: שוער אחד, 3 בלמים, 3 קשרים ו-3 חלוצים. המשחק עצמו מחולק ל 4 רבעים של 20 דקות, עם מחצית בין הרבע השני לשלישי. המגרש קטן בגודלו ממגרש כדורגל והשער בגודל של 2×2 מטר, בלקרוס כמו בהוקי מותר לשחק ולרוץ מאחורי השער.

החוקים הם כאלה שחובה שיהיו בכל זמן נתון ארבעה שחקנים במרחב ההגנה, שלושה שחקנים במרחב הקישור ושלושה שחקנים במרחב ההתקפה, בסיטואציה שבה חוק זה מופר מתקיים נבדל וכדור עובר לקבוצה השנייה. המטרה של שתי הקבוצות היא להבקיע על ידי הכנסת הכדור לשער של היריב, הכדור נשאר במשחק באמצעות נשיאה, הטלה או חבטה באמצעות הקרוס. אסור לשחקנים לגעת בכדור עם הידיים. בנוסף, השחקן עם הכדור יכול לרוץ לאן שהוא/היא רוצה וכמה שרוצה על המגרש. מותר להשתמש במקל ובגוף על מנת להגן ולנסות להעיף את הכדור מהקרוס של השחקן היריב. עבירה נשרקת כאשר שחקן מכה שחקן יריב בראש עם הקרוס, גב או בגוף וכאשר נעשית דחיפת שחקן מאחור. על כל שחקן לקרוס ללבוש כפפות, מגן מרפקים, מגן ברכיים, שכמיית הגנה לכתפיים, קסדה ומגן שיניים.

ואם בכל זאת לא הבנתם, אתם יכולים לצפות בסרטון הבא:

אליפות העולם שמתקיימת זו הפעם ה-13 ותשוחק לראשונה במדינה שאינה דוברת אנגלית, תיפתח באופן רשמי היום באצטדיון בנתניה, כששאר המשחקים ישוחקו במכון בוינגייט.

אלופת העולם המכהנת היא קנדה וסגניתה היא ארצות הברית, בנוסף אליהן ישתתפו נבחרות משלל מדינות: אנגליה, אוסטרליה, אוגנדה, אירלנד, אוסטריה, ארגנטינה, איטליה, ברמודה, בלגיה , גרמניה, ג'מייקה, דנמרק, הולנד, הונגריה, הונג קונג, ויילס, טייוואן, טורקיה, יפן, יוון, לוקסמבורג, לטביה, מקסיקו, נורבגיה, ניו-זילנד, סין, סלובקיה, ספרד, סקוטלנד, פיליפינים, פורטו ריקו, פינלנד, פרו, צ'כיה, צרפת, קולומביה, קרואטיה, קוריאה, רוסיה, שבדיה, שוויץ, ישראל ואפילו נבחרת  אירוקווי המורכבת מאמריקאים ילידי האומה של האודנוסהאוסאי.

נבחרת ישראל בלקרוס (צילום: אילן ספירא)
נבחרת ישראל בלקרוס (צילום: אילן ספירא)

יש לנו סיכוי?

ישראל מגיעה אל האליפות מהמקום השביעי בעולם ועם תואר אלופת אירופה! לאחר שזכתה באליפות שהתקיימה שנה שעברה. הענף שנתמך על ידי "אילת" – ההתאחדות הישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי, צובר תאוצה רבה ואף הוקמו קבוצות פעילות רבות: נתניה, אשקלון, כפר יונה, אשדוד, שדרות, שער הנגב, רמלה, קריית גת, באר שבע, הרצליה ותל-מונד. אז אתם רוצים לשמור על מתח ספורטיבי גבוה אחרי שיסתיים המונדיאל, בואו לנתניה כדי ליהנות מחוויה ספורטיבית חדשה ומרעננת! הנבחרת הישראלית תפתח את הופעתה היום (ה') ב16:30 מול ג'מייקה באצטדיון בנתניה.

קפטן הנבחרת יעקב סילברליחט אמר לקראת האליפות"יש לנו ציפיות מאוד גבוהות, אנחנו רוצים להגיע לגמר. אנחנו רוצים לתת כבוד למשחק הלקרוס, לכל המדינות שיגיעו ולתת כבוד למדינת ישראל. בשנה שעברה לקחנו את האליפות אירופה ואנחנו מדורגים מקום שביעי בעולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!