דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

הרצח בתל מונד / מאות ליוו את אופירה חיים ז"ל בדרכה האחרונה

מוקדם יותר הובא דוד חיים, הגרוש, לדיון בביהמ"ש | קרובה משפחה שלו, ששמה אסור בפרסום, חשודה בגרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לביצוע פשע | פרטים רבים עדיין אסורים בפרסום

אופירה חיים (צילום: דוברות המשטרה)
אופירה חיים (צילום: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

מאות בני אדם הגיעו אמש (רביעי) להלווייתה של אופירה חיים, שנרצחה על פי החשד בידי בעלה לשעבר. ההלוויה בשעה זו בבית העלמין בתל מונד. גופתה אותרה ביום שלישי בחצר ביתה שבתל מונד לאחר כשלושה שבועות של חיפושים, שבהם הוגדרה חיים נעדרת. הגרוש החשוד במעשה, שחזר את הרצח אתמול בערב.

קברה של אופירה חיים בבית הקברות בתל-מונד (צילום: פלאש 90).
קברה של אופירה חיים בבית הקברות בתל-מונד (צילום: פלאש 90).

 

מוקדם יותר אתמול, האריך בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של הגרוש, דוד חיים. מדובר בהארכת מעצר קצרה יותר מזו שביקשה משטרה, שעמדה על 13 יום. השופט עודד מורנו כתב בהחלטתו כי "עולה חשד סביר למעורבותו של החשוד ברצח". במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, דניאל שריקי, בתשובה לשאלת עורך הדין שי לוי, כי חיים הודה ברצח והוסיף כי קיימות ראיות נוספות למעורבותו במעשה. עוד אמר החוקר כי שמו של חיים עלה כחשוד במהלך החקירה הסמויה.

פועל שנפל מגובה ברחוב שאול אביגור בתל אביב. (צילום: מד"א)
פועל שנפל מגובה ברחוב שאול אביגור בתל אביב. (צילום: מד"א)

 

בנוסף, שחרר בית המשפט למעצר בית חשודה נוספת, קרובת משפחה של דוד, בגרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לביצוע פשע, אך דחה את פרסום שמה עד ל-17 ביולי. החשודה נחקרה אתמול פעמיים במשטרה, כאשר באחת הפעמים היא נחקרה באזהרה. "מצבה של החשודה שנמצאת לפניי מבחינה ראייתית שונה בתכלית מהחשוד השני עליו הוריתי שבעה ימי מעצר", אמר השופט עודד מורנו. "במידה שהדברים ישתנו בהמשך, ליחידה החוקרת תהיה אפשרות לפנות בבקשת מעצר מחודשת".

בנוסף, בת הזוג של דוד חיים נחקרה אתמול גם היא באזהרה. השלושה נעצרו אתמול לצד קרוב נוסף של הנרצחת.

חיים, בת 56, גרושה ואם לשלוש בנות, נעלמה מביתה בשעות הצהריים לפני יותר משבועיים. לפי גורמים במשטרה, היא התכוונה לצאת מהבית למפגש חברתי וקנתה לצורך כך מגשי כיבוד, אותם השאירה במכוניתה. מכשיר הטלפון וצרור המפתחות שלה נותרו בבית ומכוניתה נשארה חונה מחוץ לו. אחת מבנותיה, ששהתה בהודו, חזרה לארץ לאחר שהאם לא ענתה לשיחות הטלפון שלה והיא ואחיותיה הגישו תלונה במשטרה. לאחר היעלמותה הודיעה המשטרה כי חיים נראתה לאחרונה בנתניה. בימים האחרונים התמקדו החיפושים אחריה בפרדסים שסמוך לתל מונד, וסייעו בהם מתנדבים רבים.

גופתה נמצאה ביום שלישי, בתום חיפושים וחפירות בחצר בית. עקב מצב הגופה היא נשלחה לזיהוי סופי במכון לרפואה משפטית באבו כביר. על פי מספר דיווחים, המשטרה חקרה כמה מקרובי משפחתה של חיים בחשד למעורבות ברצח, לכאורה על רקע סכסוך כספי. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על מרבית פרטי החקירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!