דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

החזית הסורית / צה"ל עקב 15 דקות אחרי המל"ט הסורי לפני היירוט

דובר צה"ל מסר כי לפני יירוט כלי הטיס נעשו בדיקות לבירור המקור של כלי הטיס, כולל עם רוסיה בה שוהה כעת ראש הממשלה נתניהו | מפקדת מבצע היירוט: "היינו במגע רציף כל הזמן על המטרה"

רמת הגולן. יוני 2018 ( צילום: מאור קינבורסקי/פלאש90)
רמת הגולן. יוני 2018 ( צילום: מאור קינבורסקי/פלאש90)
שי ניר

אזעקות נשמעו אתמול (רביעי) ברחבי דרום רמת הגולן ועמק הירדן. על-פי הודעת דובר צה"ל, האזעקה הופעלה בשל שיגור טיל פטריוט מהסוללה המוצבת בצפת, שם זוהה כלי טיס בלתי מאויש מתקרב לישראל כיוון סוריה.

מדובר צה"ל רונן מנליס נמסר כי צה"ל עקב במשך 15 דקות אחרי כלי הטיס הבלתי מאויש והוסיף אמרו כי באותה העת נעשו בדיקות, על רקע ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ברוסיה. המל"ט חדר יותר מתשעה ק"מ לשטח ישראל, לפני שיורט.

"זיהינו בסביבות 15:20 כלי טיס בלתי מאויש שטס לכיוון אזור החיץ (האזור המפורז בין סוריה לישראל, ש.נ), ועקבנו אחריו" אמר מנליס, "ביצענו שורת פעולות למניעת חיכוך ופעולות הגנתיות כולל הקפצת ארבעה מטוסי קרב ושני מסוקי קרב והכנת סוללת הפטריוט. כשהבנו שיש תנאים אופטימליים לביצוע הפעולה יירטנו את כלי הטיס באמצעות טיל אחד של פטריוט".

תא"ל מנליס ציין כי מדובר ב"כלי טיס בלתי מאויש סורי למטרות איסוף שככל הנראה לא היה חמוש. אנו לא יודעים להגיד אם מדובר במשימה מכוונת או שהוא התברבר בדרכו. עקבנו אחריו ו'אחזנו' בו במשך 15 דקות לפני שיורט. הוא יורט 9.6 ק"מ בתוך שטח ישראל".

לדבריו, "ביצענו שורת בדיקות לפני שיורט והוא יורט רק כשהיו תנאים אופטימליים לכך. כלי הטיס ביצע משימה במרחב הגולן, כולל אצל שכנינו, לפני שחדר לשטח ישראל. רצינו להבין לאיזה מדינה הוא שייך, גם על רקע הביקור בשעות האלה. ניתן להעריך שזו לא פעולה מבצעית מכוונת נגד ישראל. היה ניתן ליירטו בכל שלביו. עקבנו אחריו גם כשעבר בירדן". הוא הבהיר כי האירוע תואם עם רוסיה, שם שוהה ראש הממשלה נתניהו.

סרן אור נעמן, מפקדת סוללת פטריוט של גדוד 138, שפיקדה על היירוט אמרה כי "פעלנו בצורה מקצועית, בלי הססנות וההצלחה הייתה מלאה. היינו במגע רציף כל הזמן על המטרה. אני גאה מאוד בחיילי הסוללה".

מפקד ההגנה האווירית, תת-אלוף צביקה חיימוביץ' הוסיף כי "לאחר תחקיר שקיימתי ניתן לקבוע כי מפקדי ולוחמי הסוללה פעלו באופן מקצועי, תוך חתירה למגע והביאו לתוצאה מבצעית איכותית. מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ערוך לכל אורך גבולות המדינה ואירוע זה מצטרף לאירועים בשבועות האחרונים בהם לוחמי כיפת ברזל יירטו איומים תלולי מסלול בדרום הארץ. בעת הזאת אנו נדרשים לשמר דריכות ומוכנות לכל תרחיש, בכל זירה".

שרידי המל"ט נפלו בקיבוץ האון שבעמק הירדן, וכוחות הביטחון מצאו חלקים מהם. כוחות משטרה גדולים, ובהם חבלנים, הגיעו למקום והחלו לאסוף את השאריות. מסוקי קרב של חיל האוויר חגים מעל הכינרת והחופים במקביל. כוחות הביטחון הינחו תושבים שמצאו שרידי יירוט לסמן אותם ולא להתקרב, ובמשטרה ביקשו "מכל כלי השיט הנמצאים באגם הכנרת לצאת מהמים בשל פעילות מבצעית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!