דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

החזית הרוסית / נתניהו לפוטין: "נפעל בתקיפות נגד כל חדירה לשטח ישראל"

ראש הממשלה נועד אמש (ד') עם נשיא רוסיה במוסקבה ואמר כי "איראן צריכה לעזוב את סוריה" | גורמים מדיניים מסרו אחרי הפגישה כי "רוסיה פועלת כעת להרחקת הכוחות האיראניים מקרבת הגבול עם ישראל"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ולדימיר פוטין בקרמלין, מוסקבה, 11 ביולי 2018. (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ולדימיר פוטין בקרמלין, מוסקבה, 11 ביולי 2018. (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר נועד אמש (רביעי) במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נתניהו אמר לעמיתו  כי ישראל תמשיך לפעול בתקיפות "נגד כל זליגה וכל חדירה, לשטחה האווירי או הקרקעי שלה". במהלך הפגישה בין המנהיגים, שהתקיימה בקרמלין, התייחס נתניהו לחדירת המל"ט הסורי  לישראל ויירוטו על ידי צה"ל ואמר כי ישראל תקפיד לשמור על ריבונותה. "אנחנו מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה".

בדבריו הדגיש נתניהו כי במוקד פגישת המנהיגים ההסדרה העתידית בסוריה, "דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך", אמר נתניהו. ראש הממשלה הוסיף כי "שיתוף הפעולה בינינו הוא מרכיב מרכזי במניעת התלקחות והידרדרות של מצבים כאלה ואחרים, ולכן אני רוצה להודות לך על האפשרות לשוחח בעניינים אלה וכמובן בכל עניין אחר".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ולדימיר פוטין בקרמלין, מוסקבה, 11 ביולי 2018. (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ולדימיר פוטין בקרמלין, מוסקבה, 11 ביולי 2018. (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

גורמים מדיניים מסרו אחרי פגישתם של נתניהו ופוטין כי "רוסיה פועלת כעת להרחקת הכוחות האיראניים מקרבת הגבול עם ישראל. יש אינטרסים הן לישראל והן לרוסיה בהתפתחויות השונות בסוריה – ויש ניסיון למצוא את המכנה המשותף בין המדינות".

נשיא רוסיה פוטין אמר בפתח הפגישה כי יחסי המדינות חיוביים ומתפתחים.
"באופן כללי, היחסים הבילטרלים שלנו מתפתחים באופן חיובי למדי" אמר פוטין והוסיף, "זה חל לא רק על היחסים הכלכליים שלנו, אלא גם על היחסים הפוליטיים". ביחס לשיתוף הפעולה והתיאום בין צבא רוסיה לצה"ל אמר פוטין, "יחסים טובים מתפתחים גם בין משרדי הביטחון שלנו" והוסיף, כי גם במישורים התרבותיים וההומניטריים משתפרים היחסים.

ראש הממשלה בירך את פוטין גם על אירוח משחקי גביע העולם בכדורגל והודה לו על ההזמנה לצפות במשחק חצי הגמר בין נבחרות אנגליה וקרואטיה. "אני רוצה לברך אותך על מונדיאל מאוד מוצלח שרוסיה מארגנת" אמר, "כל העולם צופה בזה בעניין עצום, גם אנחנו בישראל, ואני חייב להגיד לך שגם אני אישית. תודה גם על ההזמנה לצפות במשחק בהמשך הערב".

לאחר פגישת המנהיגים נתניהו ורעייתו שרה צפו במשחק הכדורגל יחד עם הילדים מיקה ואלון המתמודדים עם מחלת הסרטן, יחד עם הוריהם, אותם הזמינו לביקורם המדיני במוסקבה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!