דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחת: נילי בלאק אלופת אירופה באגרוף תאילנדי בפעם השלישית

בלם נבחרת קרואטיה חגג את הניצחון על רוסיה ברבע הגמר והכניס את עצמו לתסבוכת פוליטית | שחקנית הכדורגל אשרת עיני מביאה את המהפכה הנשית בשידורי המונדיאל לישראל ותהיה הפרשנית הראשונה במונדיאל, במשחק על המקום ה-3

נילי בלאק מתאמנת (צילום: אור גואטה)
נילי בלאק מתאמנת (צילום: אור גואטה)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת ושולטת בזירה: נילי בלאק

יאיר צוקר

אם עדיין לא שמעתם את השם נילי בלאק, כנראה שאתם מפספסים את אחת הספורטאיות הכי מצליחות בישראל. בלאק בת ה-23 המתחרה בקטגורייה עד 60 ק"ג, שזכתה לפני חודש וחצי בפעם השלישית ברציפות באליפות העולם באגרוף תאילנדי, הוסיפה לעצמה השבוע גם את תואר אלופת אירופה שהתקיימה בפראג.

בלאק ניצחה בקרב הראשון את דריה ביאלקובה מבלארוס ובחצי הגמר גברה על הפינית ג'יה וינברג. בגמר ניצחה הישראלית את קרולינה קלוסובה הצ'כית בתוצאה 25:30 לאחר שהיממה אותה בבעיטות ומרפקים לראש. הייתה זו הפעם השלישית ברציפות בה זכתה בלאק בתואר היבשתי, אחרי שעשתה זאת גם ב-2016 ו-2017.

בלאק עלתה לארץ בגיל שנתיים וגדלה בבית שמש, היא בת למשפחה אמריקנית דתית-לאומית שהגיעה מבולטימור והתחילה להתאמן באיגרוף תאילנדי בגיל 10. בלאק זכתה עד היום חמש פעמים באליפות העולם (2013, 2014, 2016, 2017 ו-2018), באליפות העולם בקיקבוקס (2015) ובמדליית ארד באיגרוף תאילנדי במשחקי העולם שהתקיימו בשנה שעברה בפולין.

מפסיד וחוגג בלי לחשוב: דומאגויי וידה

ליאור ברטל

בלם נבחרת קרואטיה דומאגויי וידה, שיחק בשנים 2013-18 בדינמו קייב. בשבת הוא כבש את שער היתרון של הנבחרת הקרואטית ברבע הגמר מול רוסיה בהארכה וכבש את אחת מבעיטות ההכרעה בניצחון וההדחה של נבחרת רוסיה. לאחר המשחק הוא הוקלט כשהוא חוגג את ההדחה של רוסיה ומקדיש אותה למדינת אוקראינה, שנמצאת בעימות פוליטי עם רוסיה סביב כיבוש חצי-האי קרים ותמיכה בבדלנים הרוסים במזרח אוקראינה. וידה ננזף על-ידי התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א וקיבל עונש הרחקה משני משחקים על תנאי אם ייתפס שוב מבטא דעות פוליטיות כנגד אחת המדינות המשתתפות במונדיאל.

את העונש הכבד יותר קיבל שותפו לסרטון שחקן העבר אוגניין ווקויביץ' בן ה-34, ששיחק עם וידה במדי דינמו קייב ומשמש כסקאוט של הקבוצה האוקראינית בשנה האחרונה. ווקויביץ', שהיה חלק מצוות האימון של הנבחרת הקרואטית בטורניר, פוטר על-ידי ההתאחדות הקרואטית ונשלח הביתה לקרואטיה בעקבות המעורבות שלו בסרטון.

מנצחת בעמדת השידור: אשרת עיני

ליאור ברטל

המונדיאל הנהדר ברוסיה הגיע למספר שיאים חדשים. הוא הצליח לחבר כ-3 מיליארד אנשים מרחבי העולם למסכי טלויזיה, לעקוב באדיקות אחרי חודש נפלא של כדורגל. בטורניר נעשתה היסטוריה כאשר שתי עיתונאיות הספורט, ויקי ספארקס מאנגליה וקלאודיה נוימן מגרמניה, הפכו לנשים הראשונות מארצותיהן שנשלחו על-ידי רשתות הטלוויזיה לפרשן את המשחקים בשידור ישיר במהלך הטורניר.

בשבת תצטרף להיסטוריה הזאת שחקנית הכדורגל והפרשנית המוערכת, אשרת עיני, שנשלחה על-ידי תאגיד השידור כאן 11 לפרשן את המשחק על המקום השלישי בין נבחרות אנגליה ובלגיה. עיני, קפטנית נבחרת ישראל לשעבר ושחקנית בליגת הנשים במדי אס"א ת"א, הייתה אחת מנקודות האור הבולטות בשידורי הטלוויזיה של המונדיאל הקיץ והפגינה הבנת משחק ורמות ידע שהצליחו לרתק את הצופים בבית.

יחד עם הפרשנים עמית לוינטל ואורי אוזן, העלתה עיני בכמה רמות את חווית הצפייה והשידור של ערוצי הספורט במהלך המונדיאל ברוסיה. היא תזכה לקחת חלק בנקודה ההיסטורית החשובה ותעניק לכאן 11 כמה נקודות זכות, על הבחירה להצטרף לתהליך קידום השוויון המגדרי בשידורי הספורט ברחבי העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!