דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הציבור הערבי

ברחובות שלנו / הילד כרים ג'ומהור שב הביתה בשלום שלושה ימים לאחר חטיפתו

ימים של דאגה באו אל קיצם כשכרים הועבר לתחנת המשטרה, לבדיקות ואז להוריו | המניע לחטיפה - כופר של ארבעה מיליון שקלים | שר החינוך צייץ: "כרים ג'ומהור בן ה-7 מגיע הביתה. ברוך השם. שבת שלום!"

כרים ג'ומהור וחבר הכנסת עיסאווי פריג' (ללא קרדיט)
כרים ג'ומהור וחבר הכנסת עיסאווי פריג' (ללא קרדיט)

לאחר שלושה ימי חיפושים בתחומי ישראל ומעבר לקו הירוק ולאחר שמפכ"ל המשטרה הצהיר כי משטרת ישראל רואה בראשות הפלסטינית אחראית לגורלו של הילד כרים ג'ומהור, שב הילד בשלום להוריו. מהמשטרה נמסר כי לאחר חקירה משטרתית ומעצרים, "יצרה המשטרה סיטואציה בה הפך הילד לנטל למחזיקים בו מטעמם של העבריינים". בהודעה נאמר עוד כי אנשי קשר מטעמה של המשטרה הגיעו אל כרים ומסרו אותו למשטרה שם נבדק לפני שהועבר למשפחתו. במשטרה אף הבטיחו למצות את הדין עם כל הנוגעים בחטיפה. פרטי המקרה כאמור עדיין בבדיקה.

חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ), שהיה בקשר עם המשפחה בימים האחרונים, אמר כי "הלחץ הציבורי עבד וגם המשטרה התגייסה ופעלה. הדבר הטוב שיצא מחלום הבלהות הזה הוא שאולי למישהו נפל האסימון שילד ישראלי חטוף חשוב לא פחות מילד תאילנדי תקוע במערה" פריג' ביקר את האדישות שהייתה בתחילה למקרה החטיפה בקרב התקשורת, חברי הכנסת והציבור.

מוקדם יותר הגישה משפחת הילד כרים ג'ומהור מקלנסוואה תלונה במשטרת טול כרם. המשטרה הפלסטינית הבטיחה למשפחה כי היא תעשה ככל יכולתה להשיב את הילד בשלום למשפחתו, כך סיפר קרוב משפחתו של הילד. גם שירות הביטחון הכללי וצה"ל החלו לעזור במאמצי החיפוש והאיתור של הילד, המוחזק ככל הנראה בשטחי הרשות הפלסטינית.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, קיים אמש הערכת מצב מיוחדת במחוז מרכז של המשטרה עד לשעות הקטנות של הלילה, על מנת לעקוב מקרוב אחר התקדמות החקירה ומאמצי המשטרה להשיב את הילד כרים ג׳ומהור לחיק משפחתו, בריא ושלם.

כזכור, ביום שלישי (10.7.18), התקבל במשטרת ישראל דיווח על חטיפת קטין בן 7 מפתח ביתו באזור המשולש. מיד עם קבלת הדיווח, החלו מיד לפעול בשטח כוחות משטרה רבים, גלויים וסמויים שפתחו בסריקות נרחבות לאיתורו של הקטין. חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית במחוז מרכז, ולאחר פעילות חקירתית מורכבת, המשטרה איתרה עצרה 4 חשודים בחשד למעורבות בחטיפת הקטין. אתמול בתום דיון שהתקיים בבימ"ש השלום בראשל"צ, הוארך מעצרם ב-7 ימים (עד ליום 19.7.18).

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, אמר לפנות בוקר לאחר הערכת המצב שהתקיימה אמש: ״המשטרה במאמץ מודיעיני וחקירתי, זיהתה את המעורבים בחטיפת הילד כרים ג'ומהור ועצרה אותם לחקירה. בשלב זה לא נוכל לפרט באשר לממצאיה ומעבר לעובדה שהחקירה מבהירה היטב מה אירע ומי המעורבים. היות והילד נחטף על ידי העבריינים לשטחי הרשות הפלסטינית- אנו רואים ברשות כאחראית באופן ישיר לביטחונו של כרים עד להחזרתו בשלום לחיק משפחתו ואנו מצפים מהם לפעול למימוש אחריותם. בשלב הזה מתקיימים מגעים מקצועיים בין המשטרה לרש"פ בכדי לאפשר למשטרה הפלסטינית לממש אחריותה ולסיים במהירות את הסבל לילד ומשפחתו. משטרת ישראל, רואה באירוע חציית כל קו אדום ותטפל בעבריינים במלוא החומרה״.

המשטרה עצרה אמש (חמישי) ארבעה חשודים מלוד בחשד למעורבות בחטיפתו של הילד כרים ג'ומהור. מעצרם הוארך ב-7 ימים. ביום שלישי נחטף כרים בן ה-7 מחצר ביתו בקלנסווה, הוא הוכנס למכונית שעצרה מאחורי בית המשפחה, כשרעול פנים דחף אותו לתוך המכונית שדהרה במהירות מהמקום. טארק בן ה-10, שנראה בסרטון מצלמת האבטחה לצידו של כרים, הוא זה שהודיע למשפחתו על החטיפה, לאחר שנמלט מהמקום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!