דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שחורים בארה"ב

ליגת הפוטבול האמריקנית / מנהלת ליגת ה-NFL מנסה לאסור על השחקנים לכרוע ברך במחאה בזמן ההמנון

לפני שנתיים כרע קולין קפרניק, הקוורטרבק של סן-פרנסיסקו, ברך במחאה נגד האלימות המשטרתית כלפי שחורים בארה"ב | עכשיו מנהלת הליגה מאיימת בקנסות כבדים על קבוצות ששחקניהן ייקחו חלק במחאה המתרחבת

שחקני קבוצת הפוטבול 49ers כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, ספטמבר 2016 (צילום: AP).
שחקני קבוצת הפוטבול 49ers כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, ספטמבר 2016 (צילום: AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאבק הכוחות הערכי בין איגוד שחקני הפוטבול האמריקאי לבין המעסיקים שלהם, בעלי הקבוצות בליגת ה-NFL עולה כצפוי מדרגה. ביום שלישי, איגוד השחקנים הגיש תלונה כנגד ליגת ה-NFL בעקבות החלטת הבעלים להעביר חוק חדש בתקנון הליגה שאוסר על השחקנים להעביר מסר של מחאה נגד אלימות משטרתית כלפי שחורים על ידי כריעת ברך בזמן ניגון ההמנון האמריקאי לפני פתיחת המשחק.

בחודש מאי, הודיע רוג'ר גודל, נשיא ה-NFL, על המדיניות החדשה בנוגע להמנון, המחייבת את כל השחקנים והצוות של הקבוצות לעמוד בזמן ההמנון לפני המשחק, אך מאפשרת להם להישאר בחדר ההלבשה. כל הפרה של הכללים החדשים תביא קנסות כבדים כנגד הקבוצות.

שחקני קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינז כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, נובמבר 2017 (AP Photo/Bob Leverone)
שחקני קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינז כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, נובמבר 2017 (AP Photo/Bob Leverone)

איגוד השחקנים טוען כי המדיניות, שהתקבלה ללא התייעצות עם האיגוד, אינה עולה בקנה אחד עם ההסכם הקיבוצי של השחקנים בליגה ופוגעת בזכויות השחקנים. האיגוד טוען כי הוא הציע לראשי ה-NFL, במקום להיפגש בבית המשפט להיפגש לדיון משותף שיפתור את המשבר וכי ראשי הליגה הסכימו לכך.

המאבק על הזכות של השחקנים לבטא את דעותיהם הפוליטית על המתרחש בארה"ב מתקיים כבר שנתיים בין שחקני הליגה לבעלי הליגה. המחאה שהחל לפני שנתיים קולין קפרניק, הקוורטרבק של סן פרנסיסקו, כאשר הוא כרע ברך בזמן נגינת ההמנון, סחפה עשרות משחקני הליגה להצטרף. בעלי הקבוצות שמנסים להיאבק בתופעה, ומקבלים רוח גבית מהנשיא טראמפ, בחרו לנצל את כוחם כמעסיקים ולחוקק חוק חדש ובעייתי, שאמור להיכנס לתוקף החל מהעונה הקרובה.

בחודש מאי, רגעים לאחר שראשי ליגת ה-NFL הודיעו על הנחיות חדשות, הנשיא אמר בראיון לרשת Fox&Friends כי הוא חשב ש"העם" דחף למדיניות החדשה. "זה לא אני", אמר טראמפ. "אני הבאתי את הנושא לדיון ציבורי. אני חושב שהציבור הוא זה שדחף את הליגה לביצוע החלטה. המדינה הזאת חכמה מאוד. יש לנו אנשים חכמים מאוד. אתה יודע, הדבר האידיאלי היה יכול להיות אם היו מטפלים בזה כאשר השחקן הראשון התחיל (את המחאה – ל.ב), אז זה היה הרבה יותר קל, אבל אם הם יטפלו בזה עכשיו, הם עושים את הדבר הנכון", דברי טראמפ.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!