דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

דרום תחת אש / שדרות: 3 פצועים קל-בינוני אתמול (שבת) מרסיסי רקטה בבית פרטי בעיר

שתי נערות נפצעו באורח קל וגבר כבן 50 נפצע באורח בינוני | העירייה קוראת לתושבים להישמע לפיקוד העורף ולמי שזקוק למענה רגשי, לפנות למרכז חוסן דרך המוקד העירוני בטלפון 8516* | עד כה נורו לשטח ישראל מעל 100 רקטות

כוחות משטרה בזירת הנפילה בבנין בשדרות 14 ביולי (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בזירת הנפילה בבנין בשדרות 14 ביולי (צילום: דוברות המשטרה)
שי ניר

ירי הרקטות נמשך אתמול (שבת) לאורך כל היום וגרם, לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי, לפצועים. שרקטה שהתפוצצה ליד בית פרטי בשדרות ופצעה שלושה בני אדם. שתי נערות, בנות 14 ו-15 נפצעו באורח קל וגבר כבן 50 נפצע באורח בינוני מפציעת חזה. השלושה פונו לביה"ח ברזילי כשהם בהכרה ומוגדרים במצב קל-בינוני. רקטה נוספת שהתפוצצה בסמוך לבית כנסת בעיר לא גרמה לנפגעים. עד כה נורו לעבר דרום הארץ מעל 100 רקטות ופצצות מרגמה.

מעיריית שדרות, המתורגלת לצערה באירועים מסוג זה, נמסר כי צוותים של עובדים סוציאליים ממרכז חוסן בדרכם למקום להעניק טיפול. העירייה קוראת לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולמי שזקוק למענה רגשי, לפנות למרכז חוסן דרך המוקד העירוני בטלפון 8516*.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי בתגובה לנפילות היום בעיר ומטחי הרקטות בסוף השבוע: ״השאלטר על השקט נמצא בידיים של חמאס. הציפייה שלנו מראש הממשלה ושר הביטחון להשתמש בכל הארסנל העומד לרשותם כדי להשיב את השליטה על חיי התושבים בשדרות ובעוטף למדינת ישראל״.

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, הגיע לעיר שדרות וביקר בשתי הנקודות שנפגעו מרקטות מוקדם יותר. מפקד האוגדה נפגש עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, והדגיש את החשיבות של שמירה על הנחיות הכניסה למרחבים מוגנים ונהלי ההתגוננות.

לאורך השבת נשמעו אזעקות במועצות אשכול, חוף אשקלון, לכיש, מרחבים ושער הנגב וצה"ל הנחה את תושבי העוטף להישאר בקרבת מרחבים מוגנים ואסר על התכנסויות המוניות.

יו״ר סיעת המחנה הציוני, חבר הכנסת יואל חסון, התבטא בנושא ההסלמה בדרום ואמר כי ראש הממשלה "נעדר". לדברי חסון, "רגע האמת הגיע – פיתרון קבוע בעזה או הרמת ידיים מצד ממשלת ישראל והחלפתה באופן מיידי. אי אפשר להמשיך להחזיק את תושבי העוטף והדרום בני ערובה קבועים של החמאס".

משטרת נערכת להתגברות המתיחות ומגבירה את פרישת הכוחות בדרום הארץ. במשטרה חוזרים ומדגישים – ״אנו מבקשים מהציבור להימנע מסיכון עצמי מיותר ולא להתקרב לזירות ושרידי נפילות עוד בטרם נבדקו על ידי הגורמים המקצועיים במשטרת ישראל״.

שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מהמחוז הדרומי בטיפול בשרידים של פריטי ירי 14 ביולי (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מהמחוז הדרומי בטיפול בשרידים של פריטי ירי 14 ביולי (צילום: דוברות המשטרה)

בדוברות מחוז דרום של מערך כבאות והצלה נמסר כי משעות הבוקר ועד לרגע זה פעלו לוחמי האש בסיוע רבש"צים, צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בגזרת עוטף עזה ב-11 שריפות וכי בכל המוקדים הושגה שליטה מלאה. שתי שריפות גדולות היו היום ביער גברעם ובשמורה באור הנר ובכיבויין סייעו גם ארבעה מטוסי כיבוי מטייסת אלעד.

ובצד החיובי, רשת מלונות אוליב הודיעה כי היא "כואבת את הקושי שעוברים תושבי עוטף עזה ומציעה לישובי עוטף עזה הנמצאים ברדיוס של 0-7 ק"מ מהגדר, לינה חינם עד יום שלישי על בסיס לינה בלבד. ליתר תושבי ישובי הדרום, מעבר לעוטף תנתן 50 אחוז הנחה. בנוסף, תינתן הנחה של 15 אחוז במהלך כל חופשת הקיץ (גם להזמנות מעבר לשבוע הקרוב) על מנת שהתושבים יצאו להתרעננות. להזמנות מחר החל משמונה בבוקר ניתן להתקשר למרכז ההזמנות ב 04-9531153".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!