דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

לעטוף את העוטף / אדוני ראש הממשלה, תושבי עוטף ישראל מחכים שתגיע לביקור - הגיע הזמן

"יש משהו לא הגיוני בזה שהוא לא הראה את פרצופו כאן, זה פשוט לא הגיוני", אומרים תושבי העוטף | בדיקת "דבר ראשון" העלתה שנתניהו לא התייחס לטרור העפיפונים בזמן שמצא לנכון לדבר על האירוויזיון, נסיעותיו לחו"ל והשריפות בקפריסין

שריפה בשדה בעקבות בלון תבערה (יונתן זינדל / פלאש90)
שריפה בשדה בעקבות בלון תבערה (יונתן זינדל / פלאש90)

כמעט 100 ימים חלפו מאז הצית עפיפון תבערה ראשון את שדות עוטף ישראל, מאות אלפי דונמים שרופים של חורשות, שמורות טבע שדות ומטעים אחר-כך, וראש הממשלה נתניהו לא הגיע לבקר את תושבות ותושבי האזור.

שריפה בשדות קיבוץ ניר עם, 3.6.18 (צילום: עופר ליברמן).
ראש הממשלה נתניהו לא ביקר בעוטף ישראל מאז החל טרור העפיפונים
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

אמש (ראשון) פורסם בחדשות 2 הדיאלוג הבא, בין שרי הממשלה בישיבת הקבינט, שעסקה למרבה האירוניה במצב הביטחוני בדרום:

השר שטייניץ: "אומרים ישראל בוערת, ישראל בוערת. ישראל לא בוערת".
רה"מ נתניהו: "התקשורת מעצימה את הדברים, היא מלבה ומציגה את הדברים באופן מעוות".

ביקור של ראש ממשלה באיזור מוכה טרור הוא אקט סמלי של הזדהות, הבעת תמיכה, וגם הזדמנות טובה להגיד לעיתונאים ולצד השני איך מתכוונת המדינה שהוא עומד בראשה להגן על תושביה. ביקור, כפי שראינו רק בשנה שעברה כשהגיע לדרום ת"א, הוא גם קטליזטור, מאיץ, של פתרונות.

ראש הממשלה נתניהו בכנסת. 13 במרץ 2018 (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
ראש הממשלה נתניהו בכנסת. 13 במרץ 2018 (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה, שכאקט מחאה מול העדרו של נתניהו הזמינה בפוסט שזכה למאות שיתופים בחשבון הפייסבוק שלה את עם ישראל אל ביתה כדי לשוחח על המצב, אמרה ל'דבר ראשון': "אני מצפה ממנו שאחרי כל כך הרבה זמן הוא יגיע לכאן לדבר איתנו התושבים. אשמח להיפגש איתו ולשאול אותו מה האסטרטגיה של ישראל מול עזה. הוא ראש הממשלה שלי, לא משנה אם הצבעתי לו או לא, והוא צריך לטפל במה שקורה פה. יש פה אוכלוסיה שלמה שמחכה לתשובה ולתגובה, מה יעלה בגורלה."

בדיקת 'דבר ראשון' העלתה שלא זאת בלבד שראש הממשלה נתניהו לא הגיע לבקר בעוטף בשלושת החודשים האחרונים, להוציא ביקור בעיר שדרות ב-9 באפריל שתכליתו היתה חתימה על הסכם גג של אלפי דירות חדשות בעיר, טרור העפיפונים נעדר מכל נוכחות ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר) אותן מנהל ראש הממשלה.

כמעט 100 ימים סובלים תושבי העוטף מהעשן הסמיך של השריפות, מהחשש לביתם, מהדאגה לפרנסתם, כשמעל לכל מרחפת תחושה של נטישה. האמת, תחושת הנטישה קשורה במישרין לאי-הגעתו של נתניהו לאזורם – הרי אזרחי ישראל מקפידים להגיע, לבקר, לתמוך וגם לקנות. השרים מבקרים, שרת המשפטים, שר החינוך ושר החקלאות הגיעו, וזכו לביקורת מצד התושבים אבל יותר להוקרת תודה.

באילו נושאים כן התבטא נתניהו מאז החל טרור העפיפונים ברשתות החברתיות? הוא כתב הרבה על הארווזיון, על נסיעותיו הרבות לחו"ל, איראן, המצב הביטחוני בצפון, החקירות בהן הוא ורעיותו מצויים. נתניהו אפילו הציע עזרה, דרך הרשתות החברתיות לכיבוי השריפות, לא בישראל, בקפריסין. תושבי קפריסין כן, תושבות ותושבי עוטף ישראל לא. כך משתקפת המציאות בעיני מי שחווה אותה דרך התבטאויות ראש הממשלה במרחבים הווירטואלים.

"אני שומעת יותר ויותר אנשים שמצטרפים לקריאה הזו, פשוט שיגיע לכאן", אומרת בן שושן. "יש משהו לא הגיוני בזה שהוא לא הראה את פרצופו כאן, זה פשוט לא הגיוני."

הפוסט בו מזמינה יפעת בן שושן את אזרחי ישראל לביתה כדי לשמוע ממקור ראשון על המצב בעוטף ישראל בשלושת החודשים האחרונים:

קשה להבין את ההחלטה הזו של ראש הממשלה. פוליטקאי שהקפיד להגיע לכל זירת פיגוע, בטח בהיותו ראש אופוזיציה, ולהצהיר בפני כלי התקשורת על המהלכים אותם יש לנקוט כדי למגר את הטרור. יתכן ומעורבים בכך שיקולים ביטחוניים, אילוצי לו"ז, וחשש מפני מחאה של התושבים, קשה לדעת, לנו נראה שלתושבות ותושבי עוטף ישראל מגיע שראש הממשלה שלהם יגיע לעטוף אותם.

הגיע הזמן.

בלשכת ראש הממשלה בחרו שלא להגיב לשאלה מתי יגיע נתניהו לביקור בעוטף

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!