דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

קיבל פטור / אושר סופית: פטור ממס על הוצאות הווילה הפרטית של נתניהו בקיסריה

במסגרת החוק החדש לא יוטל יותר מס על גם על השימוש ברכב השרד הממוגן | הפטור יחול עד חמש שנים מפרישת ראש הממשלה | ח"כ רוזנטל: רה"מ צריך להרוויח יותר, אבל אין סיבה לתת לו פטור ממס על הוצאות הבית הפרטי"

רה"מ נתניהו נכנס לרכב (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
רה"מ נתניהו נכנס לרכב (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
שי ניר

בתום דיון ממושך, ולאחר שנדחו מאות ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), הפוטרת ממס שירותים הניתנים לראש הממשלה. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה, מול 44 שהתנגדו.

החוק קובע כי תשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה או לראש הממשלה לשעבר או לשאיריו בקשר למילוי תפקידו כראש הממשלה, למעט משכורת וקצבה, יהיו פטורים ממס. החוק יחול רטרואקטיבית, על ראשי ממשלה מכהנים בלבד, מינואר 2018. עוד קובע החוק כי הפטור ממס על השימוש ברכב השרד הממוגן, ותשלום הוצאות לווילה הפרטית שלו מקופת המדינה יהיה בתוקף לחמש שנים אחרי פרישתו.

בדברי ההסבר נכתב: "פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לנשיא המדינה בקשר למילוי תפקידו כנשיא. מוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו."

ח"כ מיקי זוהר, אמר במליאה כי  "החוק הזה מדבר על ראשי ממשלה, שלא יכולים להיות במצב, שהם עוזבים איזושהי קריירה או מוותרים על איזושהי קריירה לטובת הדבר הנכסף ביותר, לשרת את מדינת ישראל. הציבור רוצה במדינת ישראל לשלם משכורת הוגנת לראש ממשלה. אין אחד במדינת ישראל שיאמר לך שהוא רוצה שראש הממשלה ירוויח לא טוב, אם אתה רוצה ראש ממשלה שמתפקד בצורה טובה, בצורה ראויה, בלי דאגות כלכליות, אז אתה צריך לשלם לו שכר הוגן. ראש הממשלה, יש לו בית בקיסריה במקרה הזה, שבסופו של דבר אין ביכולתו הכלכלית, יחסית לשכר שהוא מקבל, להחזיק את הבית הזה".

"איזו טענה מגוחכת אתה מביאים שאומרים שהוא ישכיר את הבית בקיסריה" הוסיף זוהר. "אתה אומר לראש הממשלה: 'בגלל שנבחרת להיות ראש ממשלה תשכיר את הבית שלך. תמנע מהילדים שלך את האפשרות להיות בסביבה הטבעית שלהם, איפה שהם אוהבים להיות. תמנע מהרצון שלך להגיע לבית הפרטי שלך פעם בשבוע לנוח קצת, תמנע ממנו את הכול'. למה? רק כי הוא חטא בזה שהציבור בחר בו להיות ראש ממשלה".

מנגד, טען ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) כי "זה פשוט חוק הזוי, אין לי שום מילה אחרת לכנות את החוק הזה. מבחינתי, אחד הרגעים ההזויים שלי כחבר כנסת מאז שנכנסתי הנה למקום הזה. זה פשוט הזוי שחבר כנסת מעז להעלות מן חוק מטומטם כזה, כל כך לא רציני, כל כך לא משמעותי. אם אני הייתי ראש ממשלה, אני הייתי מתבייש. הייתי קורא למיקי זוהר ואומר: 'תקשיב, קח את החוק הזה, תזרוק אותו לפח, לכל הרוחות, ומהר ועכשיו. אתה השתגעת? כשנלחמים פה לא רחוק מאתנו כאן, כשנפגעים אנשים, אתה עוסק במשכורת שלי?'"

חברו לסיעה, ח"כ מיקי רוזנטל, אמר כי ח"כ מיקי רוזנטל: "אני בעד לפטור את ראש הממשלה ממס הכנסה, לטעמי ראש ממשלת ישראל מרוויח מעט מדי, אלא שנוצר מצב אבסורדי שבו רוצים מצד אחד לפטור את ראש הממשלה מתשלום מסים על ההוצאות שהוא מוציא בביתו הפרטי, כדי ששכרו לא יצא שכר מגוחך, ומאידך ראש הממשלה הזה – והיו גם אחרים, אבל זה ביתר שאת – משית את הוצאותיו הפרטיות על הציבור.  נוצר מצב שבתשע שנות כהונתו של ראש הממשלה הנוכחי הגענו  להוצאה של 280,000 שקלים לשנה, להחזקת הבית הפרטי, לא כולל שמירה, לא כולל שום דבר שהשב"כ ביקש, לא כולל שום דבר ציבורי. הוצאות פרטיות של ראש הממשלה, שאנחנו גם כך כאמור משלמים במעון הפרטי את כל הוצאותיו".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הוסיפה כי "מטבע הדברים אנחנו רוצים כמובן להיטיב ולתת את כל האפשרויות רק כדי שבאמת ראש הממשלה יהיה פנוי לנהל את המדינה ויהיה לו את כל הסיוע והעזרה.  אבל על מה אנחנו מדברים בהצעת החוק הזו? אנחנו מדברים על הצעה שתבוא ותיטיב עם הבית של ראש הממשלה, אבל הוא לא גר בו, זה בית הקיץ שלו, או בית הקיט שלו, בית נוסף שהוא מחזיק. וזה בסדר גמור, עבד קשה, זכותו, אבל אני רוצה לבוא ולשאול את חבריי, הרי אתם באתם לכאן, לכנסת ישראל, בעקבות הרבה מאוד אירועים חברתיים והרבה מאוד אי-שוויון שנחשפתם, ראיתם. רובכם ככולכם רוצים לתקן עולם. אז איך החוק הזה מתאים לתפיסת העולם שלכם? הרי יכולנו לקחת בתקציב הזה ולתקן הרבה מאוד דברים שאנחנו כחברי כנסת, כנבחרי ציבור, שאנחנו רואים ופוגשים ואנחנו רוצים לתקן".

 

 

כאמור 50 תמכו 44 התנגדו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!