דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמותת יה"ל

הילדים ניצחו / סייעות לילדים אלרגיים בגנים ובביה"ס היסודיים ימשיכו את פעילותן בשנה"ל הקרובה

ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול נפגש שר החינוך עם נציגי ההורים | בנוסף, הוחלט כי תוקם ועדה משותפת למשרדי החינוך והבריאות, להורים ולנציגי המורות, שיגבשו פיתרון ארוך טווח לנושא

הפגנת משפחות עם ילדים אלרגיים
הפגנת משפחות עם ילדים אלרגיים
דוד טברסקי

הסייעות הרפואיות המסייעות לילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים תמשכנה בעבודתן במתכונת הרגילה בשנת הלימודים הקרובה. כך הודיע אתמול (שלישי) משרד החינוך. עוד סוכם כי במהלך השנה הקרובה תוקם ועדה משותפת למשרד החינוך, הבריאות, ארגוני ההורים ובהשתתפות נציגי הסתדרות המורים שיגבשו פתרון ארוך טווח לנושא האלרגיות במערכת החינוך.

בחודשים האחרונים, מאז החליט משרד החינוך על ביטול הסייעות, ניהלה בין היתר עמותת יה"ל המייצגת אלפי הורים לילדים אלרגים, מאבק נגד ההחלטה ובדרישה לבטלה. אתמול נפגשו נציגי העמותה עם שר החינוך, ולדבריהם "השר הקשיב למצוקת ההורים ולהסברים מדוע מערך הסייעות הקיים כרגע הוא הפיתרון היחיד שמאפשר שמירה על חייהם של הילדים האלרגים במוסדות החינוך".

"אנו מברכים את השר ואת מנכ"ל משרד החינוך על ההחלטה להשאיר את מערך הסייעות גם בשנת הלימודים הקרובה", נמסר מעמותת יה"ל, המייצגת את ההורים לילדים האלרגיים, לארח פרסום ההודעה. "אלפי הורים יכולים לנשום לרווחה וליהנות מחופשת הקיץ תוך שהם יודעים שגם בשנת הלימודים הקרובה יהיה מי שידאג לשלומם של ילדיהם בבתי הספר ובגנים. כעת, כחלק מצוותי העבודה של משרד החינוך ועמותת יה"ל, הסתדרות המורים ועוד, שמתחילים את עבודתם כבר ביום חמישי הקרוב, אנו נוודא כי גם הילדים הגדולים יותר במערכת, יזכו למעטפת ההגנה הנדרשת. אנו מקווים שלא נידרש שוב להיאבק על זכותם הבסיסית של ילדינו לחזור בשלום מהגן ומביה"ס".

ממזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד נמסר: "אני מברכת על החלטת משרד החינוך לבטל את גזרת הקיצוץ. ההחלטה מוכיחה שגם המנכ"ל וגם השר קשובים לרחשי השטח ומבינים את חשיבות הנושא לילדים, להורים ולעובדי הוראה".

כזכור, בחודש אפריל האחרון הודיע משרד החינוך על ביטולו של מערך הסייעות הרפואיות, האמון על שילובם של ילדים אלרגיים במסגרות החינוכיות והחלפתן באחראי בית ספרי לנושא, במקביל להפיכת בתי הספר לסטריליים.

המשרד גם ביטל את התקנים המאפשרים לילדים אלרגיים לקבל השגחה צמודה מסייעות רפואיות המאפשרות את השתלבותם במערכת הלימודים הרגילה והיודעות לשמור על הילד מחשיפה לחומרים המסוכנים לו וכן לטפל בו באופן מיידי במקרה של חשיפה כזו.

בתחילת החודש בישרו משרדי החינוך והבריאות יחד עם השלטון המקומי בישרו כי בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ט) תימשך פעילותן של הסייעות הרפואיות לתלמידים בבתי הספר היסודיים עם אלרגיות למזון באותה מתכונת בה פעלו בשנים עברו. לגבי גני הילדים, סיכמו הצדדים כי איפה שיש סייעת אחת, תתווסף סייעת נוספת שתשמש כסייעת רפואית. בגנים בהם יש שתי סייעות, שתיהן תוכשרנה ותקבלנה גמול על מתן מענה לילדים האלרגנים בעת הצורך.

בעמותת יה"ל, המייצגת את ההורים לילדים האלרגיים, בירכו אמנם על ההחלטה בעניין בתי הספר, אך הגיבו בזעם לנושא גני הילדים. לטענת ההורים, במרבית הגנים יש כיום שתי סייעות כך שלא תימשך העסקת הסייעת המיוחדת אלא יכשירו את הסייעות הקיימות ויוסיפו להן גמול מיוחד. ההורים דרשו אז שישאירו את הסייעת המיוחדת גם בגנים האלה מעבר לסייעות הרגילות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!