דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון מרשם

חברה ועבודה / ארגון מרשם דורש מביהמ"ש לא להכיר בהר"י כארגון היציג של הרופאים המתמחים באשדוד

בסופו של מהלך זה, מקווים בארגון להיות ארגון העובדים היציג של המתמחים בביה"ח אסותא באשדוד, ובהמשך להיות הארגון היציג של כלל המתמחים | ביה"ח: "אין לראות ברופאים מתמחים יחידת מיקוח נפרדת מיתר הרופאים, ועל כן לא הכרנו בהם ככזו"

פינוי פצוע לחדר המיון אסותא באשדוד 7.11.2017. (צילום: עודד קרני, אסותא אשדוד).
פינוי פצוע לחדר המיון אסותא באשדוד 7.11.2017. (צילום: עודד קרני, אסותא אשדוד).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון מרשם מבצע ניסיון נוסף להכרה בו כארגון העובדים היציג של הרופאים המתמחים. לאחר שהובילו קמפיין להפחתת שעות התורנויות והחתימו מתמחים לחברות בארגון, נכנסים בארגון למהלך שבסופו הם מקווים להיות ארגון העובדים היציג של המתמחים בבית החולים אסותא באשדוד.

הארגון הגיש בקשת הארגון לבית הדין לעבודה, למנוע מההסתדרות הרפואית – הר"י, לחתום על הסכם קיבוצי עם הנהלת בית החולים שכולל את המתמחים בתוכו, תידון הבוקר (רביעי) בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. מתוך 250 רופאים בבתי החולים ישנם כ-110 מתמחים ומתוכם חברים במרשם 79. בארגון מרשם טוענים כי צירפו אליהם את המתמחים שעובדים באשדוד וכי רק לאחר שפנו להנהלה וביקשו שתנהל איתם משא ומתן, הודיעה הר"י שהיא הארגון היציג בבית החולים.

ד"ר אראל בוצ'ינסקי, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" (צילום: לעופר וקנין).
ד"ר אראל בוצ'ינסקי, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" (צילום: לעופר וקנין).

עבור מרשם זהו רק שלב בדרך, כאשר אם בית המשפט ייעתר לבקשתם הם יוכלו לבקש להיות הארגון היציג של המתמחים, דבר שהם טרם ניסו. בית המשפט יצטרך להכריע אם הם אכן ארגון יציג וכמו כן להכריע האם המתמחים הם יחידת מיקוח נפרדת.

אם בית המשפט יכריע כי המתמחים הם יחידת מיקוח נפרדת יהיה זה צעד תקדימי וזאת מכיוון שהתמחות היא פרק זמן קבוע, כאשר בשונה מאחיות או רופאים, רופא מוגדר כמתמחה במשך כמה שנים ספורות, בנוסף ישנה פסיקה שקובעת כי היררכיה במקום עבודה היא אינה סיבה מספקת להפרדת יחידת מיקוח, מכיוון שזה מחליש את העבודה המאורגנת.

אראל בוצ'ינסקי יו"ר מרשם מסר: "אחרי חודשים של שיתוף פעולה מוצלח בין מתמחות נציגות מרשם להנהלת בית חולים אסותא אשדוד על שיפור התנאים וזכויות המתמחים (אשר נקבעו בחוזים אישיים ולא בהסכם קיבוצי), ההסתדרות הרפואית קטעה את התקדמותנו, בטענה שהיא זו שאמורה לשאת ולתת בשמם של המתמחים, למרות שכף רגלה של הר"י מעולם לא דרכה בבית החולים טרם לכן. לכן, ולאחר שניסיונותי לפנות ליו"ר הר"י הנכנס על מנת לשתף פעולה באסותא נדחו על הסף מצדו, לא נותרה לנו כל ברירה – מתמחי אסותא פונים לבית הדין על מנת לממש את זכותם לייצג את עצמם באמצעות ארגון העובדים שבו הם חברים, מרשם, ולא באמצעות הר"י שמעולם לא פגשה, למדה, או בדקה את מצוקות המתמחים באסותא, וכל רצונה בייצוג הוא מטעמים פוליטיים צרים".

מבית החולים נמסר: "אנו כמעסיק לא מתערבים בזהות הארגון המייצג את עובדינו,  אבל באופן ענייני אנו סבורים כמקובל בבתי חולים אחרים, כי אין לראות ברופאים מתמחים יחידת מיקוח נפרדת מיתר הרופאים, ועל כן לא הכרנו בהם ככזו".

מהר"י לא התקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!