דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כדורגל / לראשונה במונדיאל, ישבה אישה על ספסלי הנבחרת עם שאר הצוות המקצועי

אוליברי: "אנחנו לא חייבות רק לשחק כדורגל, כדי להיות מיוצגות בכדורגל. נשים יכולות לעשות הרבה דברים שונים ברמה הארגונית והמנהלית בנבחרת, כדי לעזור ולשפר את התפתחות הכדורגל"

איווה אוליברי ביחד עם צוות האימון בספסל נבחרת קרואטיה במשחק חצי גמר המונדיאל מול אנגליה. 11 ביולי  (Photo by TF-Images/Getty Images IL)
איווה אוליברי ביחד עם צוות האימון בספסל נבחרת קרואטיה במשחק חצי גמר המונדיאל מול אנגליה. 11 ביולי (Photo by TF-Images/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משנת 2012, איווה אוליברי היא המנהלת הטכנית של נבחרת קרואטיה. את המינוי היוקרתי היא קבלה מנשיא ההתאחדות ושחקן העבר האגדי דאבור שוקר. במונדיאל ברוסיה היא עשתה היסטוריה, כאשר הפכה לאישה הראשונה שמנהלת נבחרת ויושבת ביחד עם שאר הצוות המקצועי על ספסלי הנבחרות בטורניר. אוליברי אחראית בנבחרת הקרואטית על הקשרים עם פיפ"א ואופ"א, ארגון הנסיעות של הנבחרת מבחינה לוגיסטית ודאגה לקשר האישי עם השחקנים כאשר הם מוזמנים לייצג את המדינה.  

בעברה הייתה אוליברי שחקנית טניס מבטיחה. היא זכתה בגיל 14 בלבד באליפות יוגוסלביה, אך לצערה, בעקבות פציעה שעברה, נדרשה להפסיק את הקריירה המבטיחה והחליפה את המחבט בקריירה ניהולית בתחום הספורט. כאשר הוקמה ההתאחדות הקרואטית בשנת 1992, אוליברי הייתה חלק מדור המייסדים של התאחדות החדשה. במהלך השנים שלה בהתאחדות היא הובילה את הקול בתמיכה ופיתוח של כדורגל הנשים ומאז 2012 היא הפכה לאחת הדמויות המשמעותיות במסדרונות ההתאחדות המקומית.

היא סיפרה בראיון לעיתון AFP  על התגובות שקבלה לאורך הטורניר מהמארגנים ומקולגות מנבחרות אחרות: "לא הייתה אפליה כנגדי, אבל שמעתי כמה דברים כמו "היא לא צריכה להיות שם, מוטב אם זה היה גבר", ו- "הוא בטח יעשה את זה יותר טוב, היא לא יודעת הרבה על כדורגל'. אבל לא אכפת לי מההערות האלה".  

הדבר היחיד שהיה חשוב מבחינתה היא העובדה הפשוטה ששחקני הנבחרת וראשי ההתאחדות מרוצים מאוד מעבודתה ומכבדים אותה. היא מובילה בצורה נפלאה את הצד הארגוני של הנבחרת כבר שש שנים, במהלך עבודה היא מוסיפה טאצ' נשי חשוב לתפקיד הטכני ומביאה מסירות מיוחדת לשחקנים עצמם. היא מדברת עם השחקנים על העניינים האישיים שלהם ודואגת להם מקרוב.

"החבר'ה הם פנטסטים. אני אוהבת אותם מאוד והם מכבדים אותי. אצל השחקנים המבוגרים יותר יש לי קשר חם ואוהב של אחות גדולה, בגלל הגיל הקרוב יחסית. אבל עכשיו השחקנים הצעירים כבר קוראים לי דודה"

לאחר שהייתה שותפה להיסטוריה הנשית בטורניר, היא מקווה לראות בעתיד יותר נשים בוחרות ללכת בעקבותיה על ידי מעורבות בצד הניהולי של הספורט. "אנחנו לא חייבות לשחק כדורגל, כדי להיות מיוצגות בכדורגל. אנחנו יכולות לעשות הרבה דברים שונים ברמה הארגונית והמנהלית בנבחרת, יש הרבה דברים שנשים יכולות לעשות כדי לעזור ולשפר את התפתחות הכדורגל".

האישה השניה בטורניר שישבה על ספסל הנבחרות הייתה סילביה דורשנרובה שעובדת בנבחרת ספרד מאז מונדיאל ארה"ב 1994. תפקידה במונדיאל ברוסיה, היה להיות אשת הקשר שאחראית על החילופים במהלך המשחקים בנבחרת והקשר עם השופט הרביעי. היא החלה את דרכה כמזכירה של הנבחרת במונדיאל 94 בארה"ב ומאז החליפה מספר תפקידים, עד שעשתה היסטוריה והפכה לאישה הראשונה שיושבת על ספסל הנבחרות במהלך המונדיאל בשנת 2010.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!