דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק חינוכי

מאבק חינוכי / ניסיון אחרון: הכנסת תצביע על הצעה להארכת פעולת החינוכית

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) יעלה הסתייגות לתיקון לחוק השידור הציבורי, לפיה יפעל הערות שנה נוספת, ותקציב תאגיד השידור יוגדל כדי לקלוט יותר מעובדי החינוכית

הפגנת עובדי הטלוויזיה החינוכית מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט (תמונה באדיבות העובדים)
הפגנת עובדי הטלוויזיה החינוכית מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט (תמונה באדיבות העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת צפויה להצביע היום על הסתייגותו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) לתיקון לחוק השידור הציבורי, על פיה תוארך תקופת שידורי התאגיד לשנה נוספת, בתקציב של 90 מיליון שקלים. לצד הצעה זו, גיבש זוהר הצעה נוספת שתועלה למליאה, על פיה תוגדל מכסת העובדים הנקלטים לתאגיד השידור הציבורי מ-12 לכ-40 עובדים, לצד הגדלה של תקציב התאגיד ב-12 מיליון שקלים, ועשרה עובדים נוספים ייקלטו כעובדי מדינה. מאחר שמדובר בהצעת חוק תקציבית, יידרש רוב של 51 חברי כנסת בעד ההסתייגות הזו.

ההצעות הופלו בוועדה המשותפת לדיון בחוק השידור הציבורי, לבקשתו של זוהר, על מנת לעלות מחדש במליאה. בדיון שהתנהל בשעות הבוקר היום (רביעי) אמרה נציגת האוצר כי הושגו כבר קודם לכן הבנות עם ההסתדרות בדבר קליטת 40 עובדים בתאגיד – אולם הבנות אלו לא הוסדרו טרם הדיון מול התאגיד עצמו.

מי שהביע התנגדות להצלת הטלוויזיה החינוכית במתכונתה הנוכחית הוא ח"כ רועי פולקמן מסיעת כולנו – סיעתו של שר האוצר משה כחלון. "היינו בסרט הזה כמה פעמים. חשוב שתהיה תוצרת איכותית, אבל כל פעם שעושים את הדיונים הללו ברגע האחרון זה פגיעה בעובדים, זה לא מוצדק מקצועית. יש היערכויות". נזכיר כי הצעת החוק של זוהר על פיה תשמר החינוכית במתכונתה הנוכחית, תוך קיצוץ של 40% מתקציבה, הוסרה מסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה על ידי ראש הממשלה.

נזכיר כי אמש פנו עובדי הטלוויזיה החינוכית וועדי העובדים במכתב לנציבות שירות המדינה, ומשרדי האוצר, החינוך והתקשורת בפניה טרם הגשת בג"ץ, בטענה כי מופעלים עליהם לחצים על מנת שיסכימו לתנאי פרישה פחותים מאלו שניתנו לעובדי רשות השידור לדוגמה, בין היתר בשל העובדה שלא התקבלה כל החלטה בדבר סגירת יחידת הסמך של הטלוויזיה החינוכית ופיטורי עובדיה, אלא רק הוראות החוק  לפיהן תפסיק לשדר ב-14 באוגוסט.

לפיכך טוענים העובדים, כי יאלצו להגיע למקום עבודתם גם לאחר הסגירה, ובלא שתהא להם בו כל עבודה ממשית, כשמצב אבסורדי זה נועד להגביר את יאושם ואת חוסר הודאות שלהם ולגרום להם לפרוש בתנאים הפחותים שמציע משרד האוצר, במקום לפטרם ולהעניק להם פיצויים מוגדלים בדומה לעובדי רשות השידור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!