דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / נבחרת העתודה העפילה לרבע גמר אליפות אירופה בכדורסל

נבחרת ישראל ממשיכה את התצוגה הנהדרת באליפות אירופה עד גיל 20, עם ניצחון משכנע 63:72 על שבדיה שהבטיח עלייה לשלב הבא, שם תפגוש בצהריים את ספרד | בלטו בנבחרת: דני אבדיה 22 נק', גיל בני ומייקל בריסקר 14 כ"א

נבחרת ישראל מנצחת את שבדיה באליפות אירופה עד גיל 20 (באדיבות איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל מנצחת את שבדיה באליפות אירופה עד גיל 20 (באדיבות איגוד הכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה של ישראל עלתה ביום רביעי לרבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 הנערכת בגרמניה, אחרי ניצחון משכנע 63:72 על נבחרת שבדיה בשלב שמינית הגמר. הנבחרת שסיימה בבית הקודם במקום השני בו גברה על רומניה ועל אלופת אירופה יוון, הציגה משחק כדורסל מצויין, עם הגנה נהדרת ובתוספת תצוגה נאה של כוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי. היום (ה') תפגוש הנבחרת בשלב רבע הגמר את נבחרת ספרד החזקה.

מי שממשיך לבלוט מעל כולם הוא הפרוורד הצעיר דני אבדיה ממכבי ת"א, שעלה מהספסל והצטיין עם 22 נקודות ו-8 רב'. אבדיה הוא רק בן 17[ ולמרות שהוא מתמודד מול שחקנים שגדולים ממנו בין שנתיים לשלוש הוא הוא קלע עד כה בארבע משחקים ממוצע מדהים של 15 נק' ב-48.9% מהשדה. בנוסף אליו, הנבחרת מציגה את יובל זוסמן הכישרון הגדול של מכבי ת"א וצמד הגארדים מייקל בריסקר וגיל בני.

הנבחרת פתחה טוב מאד והצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, כשגיל בני נתן דקות מצוינות בניהול המשחק ובלקיחת אחריות וזריקות נוחות. דני אבדיה שעלה מהספסל היה כלי נשק התקפי מצוין והנבחרת ירדה ביתרון 13-23 בסיום הרבע הראשון. דווקא אחרי יתרון 19:30 ישראל ספגה מטר שלשות מהשבדים שהצליחו להשוות עם ריצת 11:0 אבל יובל זוסמן ומיירון רוינה השיבו בסלים מאד חשובים שפתחו ריצה ישראלית שהסתיימה ביתרון 30:39 בסיום המחצית הראשונה.

נבחרת ישראל מנצחת את שבדיה באליפות אירופה עד גיל 20 (באדיבות איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל מנצחת את שבדיה באליפות אירופה עד גיל 20 (באדיבות איגוד הכדורסל)

למחצית השניה הגיע גם מייקל בריסקר שעם כמה סלים חשובים שמר על היתרון של ישראל ושלשה שלו קבעה 35:47. השבדים הצליחו לצמק עד 6 הפרש בלבד סיום הרבע השלישי אבל אז נבחרת ישראל יצאה מהפסקת הרבע בטירוף, רצה 1:10 ב-3 הדקות הראשונות, עלתה ליתרון של 14 נקודות ולמעשה גמרה את המשחק, הרבה בזכות דקות מעולות של יובל זוסמן, גיל בני ודני אבדיה. בסיום 63:72 לישראל.

קלעו לישראל: אבדיה 22, גיל בני 14, מייקל בריסקר 14 (7 ריב’), יובל זוסמן 12, מיכאל מושקוביץ’ 6 (11 ריב’), מיירון רוינה 2 (7 ריב’), גבריאל צ’יצ’אשווילי 2.

מאמן הנבחרת אריאל בית הלחמי, התייחס בסיום המשחק לאתגר הבא שיערך היום מול נבחרת ספרד: "זה היה משחק נורא ומעייף. לא משחק רגיל שלנו. הרבה כבוד לשחקנים, זה היה משחק לא קל מבחינה פיזית. זה הטבע של האליפות, גם שאר הקבוצות באותו קצב, התנאים שווים. ראינו את הספרדים, יהיה זמן להתכונן. גם היום עשינו עבודה טובה על הסקורר של השבדים. אנחנו שווים לכל הנבחרות. הכל יכול להיות, אנחנו מסתכלים על מחר ומה שיהיה יהיה. אני מאמין שננצח. כל הנבחרת שיחקה מדהים. כל שחקן עלה ותרם. אתם תמשיכו לדבר ברמה האישית, אנחנו מסתכלים על כל הקבוצה. הלוואי שנמשיך ככה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!