דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נציב כבאות והצלה

טרור ההצתות / יו"ר ועד הכבאים: "הציבור לא יכול לישון בשקט נוכח 'החיסכון' הזה"

ויכוח על תנאי העבודה מקשה על כבאי הצפון לבוא לעזרת חבריהם הלוחמים באש על גבול עזה, ואף מסכן את חייהם ופוגע בכשירותם | ברקע: סכסוך מתמשך בין לוחמי האש ונציב כבאות והצלה

השריפה בשמורת כרמיה (צילום: צפריר ניר).
השריפה בשמורת כרמיה (צילום: צפריר ניר).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בארגון הכבאים טוענים כי כבאים מתחנות הצפון אשר במסגרת משמרת של 24 שעות מתבקשים לרדת לדרום הארץ לסייע למאמצי הכיבוי של הצתות טירור העפיפונים בעוטף עזה – נדרשים להמשיך במשמרתם בתחנת האם שלהם כשהם עייפים לאחר שעות נסיעה ועבודה מבצעית ארוכות – באופן הפוגע בכשירותם ולפיכך בביטחון הציבור.

במלאות ארבע שנים לצוק איתן סייר נשיא המדינה בעוטף עזה ונפגש עם לוחמי האש הפרוסים באזור,8 ביולי 2018 (מארק ניימן/ לע"מ)
במלאות ארבע שנים לצוק איתן סייר נשיא המדינה בעוטף עזה ונפגש עם לוחמי האש הפרוסים באזור,8 ביולי 2018 (מארק ניימן/ לע"מ)

מאז החל טרור העפיפונים בדרום עשרות לוחמי אש נקראו מכל קצות הארץ לתגבר את חבריהם הלוחמים בדרום. חלק מכבאים אלו מוזנקים בשעות הבוקר מתחנות במרחק של למעלה משעתיים נסיעה. לדברי הארגון, לאחר פעילותם בנגב המערבי, הם נדרשים לנהוג בעצמם חזרה אל תחנת האם, על מנת להשלים את שעות כוננותם. בארגון הכבאים התריעו באופן נחרץ על הסכנה הכרוכה בכך גם לחייו של הכבאי וגם לשלום הציבור, שכן לדבריהם נציב כיבוי והצלה דדי שימחי לא דואג למחליף לאותו כבאי שיורד מתחנת האם שלו לתגבר בדרום.

שריפה בשדה בעקבות בלון תבעירה (יונתן זינדל / פלאש90)
שריפה בשדה בעקבות בלון תבעירה (יונתן זינדל / פלאש90)

"מבצעית אנחנו מזנקים לעזור לחברינו, ואין כאן בכלל שאלה, אנחנו נגיע מכל מקום בארץ כדי לתגבר בדרום. אבל לא יכול להיות שהדבר יסכן את חיינו ושלומנו. איך אדם יכול לנהוג שעתיים-שלוש חזרה לתחנת האם שלו אחרי שלחם בחום הלוהט של יולי באש ובהצתות? זו סכנת חיים של ממש!" מסר יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי.

"הייתי מצפה מנציב כבאות והצלה שיבין שהוא נמצא במצב קצה, ויקפיץ לוחמי אש כמתגברים וישלם להם שעות נוספות. זה מה שנדרש כאן. הציבור לא יכול לישון בשקט נוכח 'החיסכון' הזה. דדי שימחי מעדיף לחסוף כסף ולהפקיר את חיי הכבאים והציבור! הכתובת על הקיר! אם הוא לא מבין שהוא נמצא עכשיו במצב קיצון מתמשך, שדורש לתגבר את הכוחות, אנחנו בבעיה. ואם אין כסף לנציבות, בוודאי שהוא יכול לדרוש אותו ממשרד האוצר ואני משוכנע שיקבל שם אמפתיה, אוזן קשבת, ואת הכסף הנדרש למימון הלוחמה בטרור העפיפונים".

מנציבות כבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "לוחמי האש נמצאים במשימה לאומית להגנה על חייהם ובתיהם של תושבי העוטף מפני טרור החמאס הנמשך יותר משלושה חודשים. מתוך הבנה שמדובר במצב מתמשך, הנחה נציב הכבאות על הקמת מפקדה משימתית שתסייע לתחנות הכיבוי בדרום בתגבור לוחמי אש מכל רחבי הארץ".

"לצערנו, יו"ר הועד התנה את הקמת המפקדה בתוספת של עשרות אלפי שקלים לכל לוחם אש וסה"כ עשרות מיליונים עלות שכר. נציב הכבאות לא הסכים לשאת ולתת סביב הנושא והחליט לחזור לשיטת ההפעלה הקודמת של תגבורים בעוטף". לדברי הנציבות, את תלונות לוחמי האש יש להפנות חזרה ליו"ר ועד העובדים שלטענתם יצר את המצב הקיים.

"ראוי להדגיש כי כל לוחמי האש מבצעים את עבודתם תחת נהלי בטיחות מהמחמירים בעולם. כבאות והצלה לישראל יפעל תמיד למתן מענה מקצועי ואיכותי לאזרחי המדינה, כראוי לארגון הצלה לאומי".

נזכיר כי ברקע לעימות הנוכחי בין ועד העובדים והנציבות, התבטאויותיו החוזרות ונשנות של נציב הכבאות הארצי דדי שימחי, בניסיון לערער על זכותם של הכבאים להתארגן ולנקוט צעדים ארגוניים על מנת להגן על תנאי העסקתם. בעבר התנה שימחי בין היתר קידום נשים בנציבות בוויתור העובדים על זכותם זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!