דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / הישג מעולה לנבחרת העתודה בכדורסל שעלתה לחצי גמר אליפות אירופה

משחק אדיר של נבחרת העתודה של ישראל שמנצחת 75:98 את ספרד ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 | יובל זוסמן הצטיין עם 25 נק' ובריסקר הוסיף 22 נק' | במוצ"ש תשחק הנבחרת בחצי הגמר מול צרפת, שגברה על סרביה.

נבחרת העתודה של ישראל מול נבחרת ספרד, רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל מול נבחרת ספרד, רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 (איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג ענק לנבחרת העתודה של ישראל באליפות אירופה בכדורסל הנערכת בימים אלו בגרמניה. ישראל ממשיכה ביכולת המצויינת שהיא מציגה לאורך כל הטורניר ומשיגה ניצחון רביעי רצוף, הפעל על נבחרת ספרד החזקה ברבע הגמר בתוצאה  75:98. בעקבות הניצחון הנפלא נבחרת ישראל עולה שנה שניה ברציפות לחצי הגמר של אליפות אירופה ותשחק בשלב הבא במוצ"ש בשעה 21:15 מול המנצחת בין נבחרות צרפת וסרביה.

הניצחון של הנבחרת הגיע בזכות משחק הגנה משובח ולחץ מאוד גדול על מובילי הכדור של הספרדים. בניגוד למשחק המסורתי של נבחרות קודמות, ישראל משחקת הרבה מאוד פוזשנים פנימה לתוך הצבע וקולעת באחוזים טובים יחסית. נבחרת ישראל מדורגת במקום השלישי בטורניר מבחינת נקודות למשחק עם ממוצע של 86 נק'. במקום הרביעי בטורניר מבחינת אחוזי קליעה מהשלוש עם 36.6% קבוצתיים, במקום הרביעי המפתיע מבחינת הריבאונד בטורניר עם ממוצע נהדר של 42.4 רב' למשחק. והגנת הברזל של ישראל בולטת במקום הראשון באליפות עם מספר החטיפות למשחק עם 12.4 למשחק.

הנבחרת מציגה משחק מאוד קבוצתי, אין בה כוכב אחד שבלט מעל כולם. ניתן לראות בחלוקת הנקודות שיש 5 שחקנים עם ממוצאים של מעל 10 נק' ובכל משחק שחקן אחר בולט מעל כולם. מייקל בריסקר מובילה את הנבחרת עם 14 נק' בממוצע אחרי 5 משחקים, דני אבדיה עם 13.6 נק' ו7 רב', יובל זוסמן עם 13.4 נק' ו3.6 אס', גיל בני עם 13.2 נק' ומירון רוינה עם 10 נק'.

נבחרת ישראל פתחה בלחץ אדיר את המשחק ועלתה ל-3:11 מהיר. הספרדים החלו במטח שלשות ברבע הראשון אותו סיימו עם 7/9 מחוץ לקשת שהחזיק אותם במשחק. ישראל המשיכה לתקוף את הספרדים וניצלה יכול טובה של דני אבדיה כדי להמשיך להוביל ברבע מאוד התקפי שנגמר בתוצאה 25:27 לישראל.

את הרבע השני ישראל פתחה שוב עם הגנה מצויינת שתוקעת את ההתקפה הספרדית על שני נקודות בלבד במשך חמש דק', בעזרת נקודות חשובות של פליישר וזוסמן להגיע ליתרון 27:36. ספרד צמקו את התוצאה ל-32:36. אבל אז מגיעה עוד ריצה ישראלית נהדרת שפותחת פער ל14 נק' יתרון במחצית.

ספרד פתחה מצוין את המחצית השניה ורצה 8:0 מהיר כדי לחזור למשחק. ברבע שלישי מאוזן ישראל מצליחה לשמור על היתרון וירדה בעזרת דקות טובות של זוסמן ביתרון 57:68 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון ישראל סוגרת עניין ובורחת לספרדים, עד הסיום היתרון הגיע ל-26 נקודות ובסיום 75:98 לישראל באחד הניצחונות הגדולים של הנבחרת בשנים האחרונות.

נבחרת העתודה של ישראל מול נבחרת ספרד, רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל מול נבחרת ספרד, רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 (איגוד הכדורסל בישראל)

קלעו לישראל: יובל זוסמן 25, מייקל בריסקר 22, גיל בני 18 (10 ריב’), מיירון רוינה 16, דני אבדיה 8, עידו פליישר 4, מיכאל מושקוביץ’ 2, עידו שבת 2, גבריאל צ’יצ’יאשוילי 1.

אריאל בית הלחמי סיכם את הניצחון: "תודה רבה לכולם על הפרגון. זה היה ניצחון נפלא והשחקנים הרימו את הרף. אני לא חושב שמה שעשינו זה רק בונוס, אנחנו מרוויחים את הכל ביושר ולא צריכים להסתכל על זה כבונוס. מגיע לנו ואני פשוט נרגש מהשחקנים ומההצגות שהם נתנו היום וגם מול יוון".

המצטיין יובל זוסמן אמר: "שמחה גדולה, באנו מאד מוכנים ונלחמנו. האופי שלנו בכל הטורניר זה להילחם, לא ויתרנו לרגע. אני חושב שלחצנו על הגז כל המשחק וניסינו לא להוריד את הקצב באף שלב של המשחק, עשינו את זה כמו גדולים ושיחקנו ביחד וזה הכי חשוב. ננוח היום, נתכונן מחר למשחק נקווה שיהיה טוב. כל דבר בעיתו, נראה מי ינצח ואת מי נפגוש ואני מקווה שיהיה טוב ונגיע רחוק כמה שיותר".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!