דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

זכות השביתה וחוק הפונדקאות

חוק הפונדקאות שעבר עכשיו בכנסת העיר מדינה שלמה. כולם אבל כולם תומכים בלהט"ב ובזכותם לעשות ילדים בארץ הקודש.
מעסיקים מתגייסים, תומכים בשביתה ומפרסמים קבל עם ועדה – גם אנחנו בשובתים. מעסיקים נוספים אף מגדילים לעשות ומציעים סכומי עתק לזוגות שיבחרו להיכנס לתהליך הקשה והיקר של פונדקאות.
התמיכה היא גורפת ואשכרה מרגשת, נכונה וצודקת. תמיכה במה? תמיכה בשביתה!
שביתה?! מותר לשבות בישראל? בוודאי שמותר לשבות, בינתיים, עדיין.
בואו לא נשכח שראש הממשלה שלנו וחבר מרעיו הניאו ליברליים מנסים להילחם כבר זמן רב בזכות השביתה ולהעבירה מהעולם. חלק מהציבור אף מריע וזועק: מוות לנמלים, מוות לחברת חשמל, מוות לכל ועדי העובדים המושחתים. אבל אם אנחנו היינו מתים, לא הייתה בישראל את זכות השביתה ואם לא הייתה את זכות השביתה הלהט"בים לא היו שובתים, ואם הלהט"בים לא היו שובתים אז איך נסביר למדינה שככה לא עושים ושבמדינה כזו לא שיויונית איננו רוצים לחיות. זכות השביתה היא זכות כה חשובה וכה חזקה, אבל חייבים שהיא תישאר עימנו. אסור לאפשר לניאו ליברליים לקחת לנו אותה. אנחנו חיים במזרח התיכון, ופה יש משמעות לכוח, וכשצריך כוח מול המעסיק, מול המדינה, צריך את זכות השביתה.
היה נכון לסיים את הפוסט פה אבל אסביר: לוועד עובדי SAP בגרמניה למשל אין את זכות השביתה. יקומו הסוציאל דמוקרט ויגידו: אז זה בטח ועד חלש שאף אחד לא סופר ולא רואים ממטר. טעות! טעות קשה!!!
ב-SAP ועדים רבים שלדעתי רק שניים מהם רשאים לשבות: הצרפתי והישראלי. הגרמני ע"פ ההסכם לא רשאי לשבות ובכל זאת הוא הוועד החזק ביותר בחברה. הכיצד?
דיני העבודה בגרמניה הם הכי פרו עובד בעולם המערבי. כל העובדים האירופאיים מקנאים בגרמנים. בגרמניה יש גם CO DETERMINATION, החלטה משותפת שהוגדרה בחוק. לכן על הכל מחליטים ביחד ואם לא מסכימים נפגשים בפני שופט שבדר"כ יהיה בעד החלש מול המעסיק שלו ממון רב. יבוא הניאו ליברל הישראלי ויגיד: זה בדיוק המקום אליו אני רוצה להגיע. אמרו לו: טעות בידך.
זוכרים את הימים בהם האירופאים טבחו זה בזה ודם רב כיסה את אדמת היבשת. זוכרים שתי מלחמות עולם שהתרחשו על יבשת זו. ואילו עכשיו זו היבשת הכי רגועה בעולם. סע לך, טייל , עבור בין מדינות. שלום , שלווה ורוגע.
אנחנו לא אירופה לצערי. אנחנו חיים במזרח התיכון האלים, רווי בדם והמלחמות ועד שלא נהיה אירופה לא נוכל לוותר על זכות השביתה.
אההה , ועוד משהו, בגרמניה אפשר לוותר על זכות השביתה כי יש שיתוף עובדים בהנהלות ודיקרטוריונים. 50 אחוז מדירקטוריון החברה בה אני עובד מורכב מנציגי עובדים שיכולים למנוע מטעויות להתרחש מלכתחילה ולא עסוקים בלשבת על השאלטר ולהוריד אותו כשהטעות מגיעה לעובדים, כי מישהו בצמרת איבד את הראש או סתם היה עסוק מדי בתיק המניות הפרטי שלו על חשבון אלפי עובדיו.
אך כשתגיד שיתוף עובדים בישראל תחווה לרגע עוצמות של מלחמת עולם והמעסיקים יגידו לא!!!!!!!!!!!! לא יקרה, לא יהיה, לא בבית ספרנו.
אז עד אז, עד שיהיה שלום, עד שנירגע, עד שנוכל להיכנס לרכב ולנסוע לטורקיה דרך לבנון ולבקר בקהיר עם הרכב ואולי לפחות לנסוע ללגונה בסיני בלי לפחד שדעאש יעשה מאיתנו שניצל, עד אז יש לנו את זכות השביתה ולא ניתן אותה למר "עלאק ביטחון" או לכל אחד אחר. רק עם הזכות הזו השמורה לנו אפשר להיכנס למאבקים נחוצים ולהציל את המדינה הזו מעצמה, כי אלו שם בירושלים קצת איבדו את הכיוון וקצת זו מילה עדינה. הם איבדו את המצפן ועדיין לא רכשו GPS חדש וטוב. אז כשמישהו פה בארץ יביא להיכל ההוא בירושלים GPS תקין ועובד שייקח אותנו למחוזות טובים יותר, נוכל אולי מעט לנוח ופחות להיאבק ורק לחיות. לחיות וליהנות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!