דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביגדור ליברמן

רגיעה בקריסה / ליברמן בשדרות: "ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה"

שר הביטחון הגיע ביום שישי למפגש פנים אל-פנים עם תושבי שדרות והתייחס למצב הנפיץ מול עזה | ליברמן: "אפשר לחזור למציאות אזרחית סבירה ולהקלות כלכליות בתמורה להפסקה מוחלטת של הטרור ופרובוקציות על הגדר"

תמונות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה, 20 באפריל 2018 ( אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
תמונות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה, 20 באפריל 2018 ( אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שי ניר

"זה לא שדה וחורש טבעי שרוף, זו משוואה אחרת. זו שחיקה בהרתעה והדבר החשוב ביותר זו תחושת הביטחון של האזרחים. מציאות כזאת אנו לא נקבל". כך אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בבוקר שישי במפגש אותו קיים עם תושבים בעיר שדרות.

בפתח פגישתו עם התושבים אמר ליברמן כי ביקורו לא היה מתוכנן מראש ונקבע מאתמול להיום להזמנתו של חבר מועצת העיר שדרות, מארק איפראימוב. "אני סבור שזה קריטי לדבר עם התושבים ולשמוע אותם – לא רק דרך התקשורת, אלא פנים מול פנים", אמר ליברמן. ביחס למציאות בה יישובי הנגב המערבי סובלים מזה כארבעה חודשים מטרור עפיפוני התבערה אמר ליברמן כי הז מצב לא סביר והוסיף כי "הבעיה האמתית היא שחיקה בהרתעה, שינוי המשוואה וכמובן תחושת הביטחון, שהיא לא פחות חשובה מהביטחון עצמו".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בשיחה עם תושבי שדרות, 20 ביולי 2018 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בשיחה עם תושבי שדרות, 20 ביולי 2018 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על רקע הביקורת כי ממשלת ישראל לא עושה די להביא לרגיעה בהסלמה הביטחונית אמר ליברמן כי "משתדלים להיות שקולים ואחראים" והאשים את החמאס בכך שהוא מדרדר את המצב עד למציאות בה ישראל תצטרך להגיב במבצע צבאי. "ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, למצב שאנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב, לא רק למראית עין אלא למבצע צבאי רחב וכואב. אני חושב שכל האחריות במקרה כזה היא על ראשי החמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר". ליברמן קרא לתושבי עזה להפעיל לחץ על החמאס "לשנות את הכיוון" והוסיף כי "אפשר לחזור למציאות אזרחית סבירה ולהקלות כלכליות בתמורה להפסקה מוחלטת של הטרור ופרובוקציות על הגדר".

במענה לשאלה אם ישראל הייתה צריכה לנהוג אחרת ולא להכיל את טרור השריפות בשלביו הראשונים השיב ליברמן: "התנהלנו בצורה הכי נכונה מלכתחילה וגם עכשיו אנו מתנהלים בצורה נכונה". ביחס לשאלה על הידברות ישראלית עם החמאס אמר ליברמן שאין שום הידברות עם החמאס והוסיף כי "אנו נמצאים בקשר הדוק עם כל הגורמים הרלוונטיים: אם זה מצרים ואם זה שליח האו"ם".

חבר המועצה איפראימוב, שבהזמנתו הגיע ליברמן לשדרות, הודיע על התמודדותו לקדנציה נוספת בבחירות המוניציפליות הקרובות והודה לליברמן שנענה לבקשתו ובא למפגש עם תושבי שדרות, "למרות כל האילוצים". איפראימוב, חבר מפלגתו של ליברמן, המשיך בדברי השבח ואמר כי "לא בכדי בזמן אחרון השר מרבה לבקר בצפון הנגב ועוטף עזה. למרות המצב הלא קל שאנו חווים כתושבי שדרות אנו מרגישים את פעילותו של צה"ל ונחישותו של שר הביטחון לדאוג לביטחון העיר. במהלך קדנציה שלו נעשו לא מעט דברים שיחזקו את האזור גם ברמה ביטחונית וגם ברמה כלכלית חברתית".

איום חדש?

בשעות הבוקר אותר בחצר בית בשכונת גילה בירושלים בלון חשוד. מדוברות המשטרה נמסר כי חבלני משטרת ישראל הוזעקו לבית בדרום ירושלים לאחר שאותרו שם בלון חשוד עם פריטים שחוברו לבלון. הפריטים הועברו לבדיקה החבלה. נבדק חשד כי מדובר בבלון תבערה ונערכת בדיקה מהיכן נשלח.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!