דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / קרסון פיקט היא מגנה שמאלית גבוהה, חכמה ומהירה. אה, וחסרה לה כף יד

פיקט, שנולדה בבית של ספורטאים, מעולם לא נתנה לדבר לעצור אותה ולא רואה במצבה כ"מגבלה" | "אני חושבת שמוגבלות זאת מילה קשה, זאת מילה שעוצרת אותך. בשבילי אני פשוט אומרת 'מיוחדת'. אנחנו כולנו מיוחדים בדרך שלנו"

קרסון פיקט, מגינת הקבוצה אורלנדו פרייד (צילום:  Keeton Gale / Shutterstock.com)
קרסון פיקט, מגינת הקבוצה אורלנדו פרייד (צילום: Keeton Gale / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קרסון פיקט בת ה-24 היא שחקנית כדורגל שמשחקת באחת הקבוצות הטובות בעולם, אורלנדו פרייד מליגת ה-NWSL. לצידה משחקות שתי השחקניות המפורסמות בעולם כיום: מרתה הברזילאית ואלכס מורגן האמריקאית. פיקט היא מגנה שמאלית מהטובות בליגה – גבוהה, חכמה ומהירה. אה, וחסרה לה כף יד שמאל.

בחודש מאי האחרון, לאחר משחק הליגה בין אורלנדו פרייד ליוטה רויאלס כוכבת הקבוצה, אלכס מורגן, ספגה מכה קשה בכתף השמאלית. כשנכנסה לאחר המשחק להתקלח לא הצליחה להזיז את ידה וצעקה בעצבים. "אני לא יכולה לחפוף את השיער שלי כמו שצריך, אני לא מצליחה להרים את יד שמאל שלי", לאחר כמה שניות ענתה לה קרסון פיקט: "ברוכה הבאה לעולם שלי!!!". במשך מספר שניות הייתה דממה מביכה בחדר הלבשה, וזו התחלפה בצחוק מתגלגל.

קרסון פיקט, מגינת הקבוצה אורלנדו פרייד (צילום: Keeton Gale / Shutterstock.com)
קרסון פיקט, מגינת הקבוצה אורלנדו פרייד (צילום: Keeton Gale / Shutterstock.com)

לאחר טיפול מהצוות הרפואי של הקבוצה, אלכס מורגן חזרה להשתמש בכף ידה השמאלית והכל חזר להיות רגיל. בניגוד אליה, פיקט הייתה צריכה ללמוד להתמודד מלידה עם חוסר היכולת להשתמש ביד שמאל ולמדה להסתדר בחיים בלעדיה. היא נולדה ללא כף היד השמאלית והייתה צריכה להתגבר על הרבה מכשולים כדי להראות לכולם ששום מוגבלות פיזית לא תעצור אותה מלהגשים את חלומותיה.

פיקט גדלה בפלמינג איילנד, מדרום לג'קסונוויל, פלורידה. שני הוריה היו ספורטאים בצעירותם, אימה הייתה שחקנית כדורסל בקולג' ואביה שיחק כדורגל בקולג'. מגיל קטן הוריה לימדו אותה להתייחס למוגבלות שלה, בתור משהו שנמצא שם וקיים, אבל לא צריך אף פעם לעצור אותה מלעשות את הדברים שהיא רוצה. פיקט מספרת בכל ראיון שהיא עושה, המחסור בזרוע שמאל לעולם לא היה עניין בבית שלה ושזה פשוט עוד משהו שצריך להתרגל ולהתגבר עליו. הוריה לימדו אותה לעולם לא להגיד שהיא לא יכולה וכך צמחה לה פיקט כספורטאית ייחודית בנוף הספורט המקצועי.

בראיון למגזין Lifetime היא משנה בצורה יפה את ההמשגה שלנו לגבי נכות ומוגבלות. "אני חושבת שמוגבלות זאת מילה קשה, זאת מילה שעוצרת אותך. בשבילי אני פשוט אומרת 'מיוחדת'. אנחנו כולנו מיוחדים בדרך שלנו, ורק בגלל שחסרה לי זרוע, שזה דומה לחולשה של מישהי אחרת, זה לא צריך להיקרא מוגבלות". כששואלים אותה איך היא עושה דברים רק עם יד אחת היא תמיד מחייכת ועונה בשנינות בשאלה, "איך את מסוגלת לעשות את הדברים בשתי ידיים?".

בראיון למגזין הכדורגל 442 סיפרה פיקט על מציאת דרכה הייחודית בעולם. "מעולם לא היו לי שתי ידיים, ולכן מעולם לא נאלצתי לשנות שום דבר. אני פשוט גדלתי לעשות את הדבר היחיד שאני יודעת איך לעשות, שעובד בדרך שאני עושה אותו. בסופו של דבר הייתי צריכה ללמוד הכל לבד, כי לאף אחד במשפחה שלי או בקרב המאמנים אין רק יד אחת".

בתור ילדה שגדלה בבית ספורטיבי, הייתה פיקט מתרוצצת מגיל קטן ומשחקת במספר ענפי ספורט במקביל. היא עסקה בשחייה, שיחקה טניס, כדורסל וכדורגל. הספורט שהכי אהבה היה כמובן כדורגל. מגיל חמש הייתה משחקת עם אביה ברחבי החצר ובתור ילדה הצטרפה לקבוצה בבית הספר העירוני שאביה אימן.

כשהייתה ילדה זכתה עם קבוצת בית הספר שלה שלוש פעמים באליפות הארצית בכדורגל. בעונתה האחרונה אפילו זכתה בפרס שחקנית השנה של בית הספר במדינת פלורידה והוזמנה לסגל הנבחרת עד גיל 17 של ארה"ב. במהלך ארבע השנים שלה בליגת המכללות המשיכה להצטיין ובעונתה האחרונה הובילה פיקט את מכללת פלורידה סטייט לאליפות ליגת המכללות הראשונה בתולדותיה. הישג שזיכה אותה להזמנה מחודש לנבחרת הלאומית עד גיל 23.

בכל קבוצה שהגיעה אליה הייתה צריכה להתמודד לא רק עם השינוי ברמה וההיכרות עם החברות לקבוצה או לצוות המאמנים החדש, אלא להצליח לגרום לכולם להבין שגם בלי יד אחת היא לא פחות טובה מאף אחת בקבוצה ובעיקר, שלא צריך להתייחס אליה באופן מיוחד או לרחם עליה. במקום זאת דרשה שיתייחסו אליה כאל עוד אחת מהשחקניות בקבוצה, "כי ידעתי שלא משנה מה אני עושה, אני יכולה להתגבר על זה והייתי מסוגלת להתחרות בכל רמה. אני פשוט לא מאמינה בתירוצים. בכל חיי המוטו שלי היה – 'תתייחסו אלי כמו אל אדם נורמלי ואל תצטערו עלי', כי אני לא אוהבת רחמים".

"אני לא מרגישה צורך להוכיח שום דבר לאף אחד. אני לא חושבת שקבוצות יריבות משחקות יותר עליי, כי אני לא צריכה להשתמש בזרועות יותר מדי בכדורגל. זה לא משהו כמו טניס שבו הם תמיד יכלו להכות את הכדור לצד שמאל שלי. לא משנה מה, אני רק מנסה להתחרות ברמה הגבוהה ביותר בדיוק כמו כל אחד אחר בקבוצה שלי".

ב-2016 הצטרפה לליגת ה-NWSL, לאחר שנבחרה במקום ה-4 בדראפט על-ידי סיאטל ראיג'ין. במדי סיאטל שיחקה שתי עונות ו-36 משחקים לפני המעבר השנה לקבוצת אורלנדו פרייד. בקבוצתה החדשה התרגשה פיקט לשתף פעולה עם צמד הכוכבות האגדיות ומתחלת העונה היא שחקנית הרכב משמעותית במדי הקבוצה המדורגת במקום השלישי בליגה לאחר 18 מחזורים.

פיקט נחשבת לאחת השחקניות האינטליגנטיות בליגה והופכת את המיוחדות שלה ליתרון חשוב במשחק ההגנה. "בגלל שיש לי רק זרוע אחת, אני חייבת להגיע ראשונה לכל כדור, אני צריכה לקרוא את המהלכים לפני שהם קוראים ולהגיע לשם ראשונה. כדי שלא אצטרך להיאבק עם הידיים על המיקום".

פיקט היא דמות מעוררת השראה ולאור הצטיינותה במדי אורלנדו העונה, זה כנראה רק עניין של זמן עד שתקבל את זימון הבכורה למדי הנבחרת האמריקאית. בינתיים היא מנצלת את החשיפה החיובית בתקשורת כדאי לעורר השראה בפני ילדים מיוחדים נוספים שלעולם לא יתנו למיוחדות שלהם לעצור אותם מלהמשיך לשאוף להגשים את החלומות הכי גדולים בעולם. כי לא משנה מה, כולנו מיוחדים בדרכנו הייחודית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!