דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / דרמה בעולם הג'ודו: התחרויות באבו דאבי ותוניס הושעו מהסבב העולמי

כך הודיע איגוד הג'דו העולמי, במסגרת מה שהגדיר כ"עמדה תקיפה נגד האפליה בספורט" | מאז 2015 משתתפים ג'ודאים ישראלים בתחרות באבו דאבי תחת הדגל של האיגוד העולמי

טל פליקר זוכה מדלית הזהב בגרנד סלאם באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
טל פליקר זוכה מדלית הזהב בגרנד סלאם באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דרמה של ממש התחוללה בסוף השבוע בעולם הספורט האולימפי: יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר הודיע ביום שישי האחרון על השעיית הגראנד סלאם באבו דאבי והגראנד פרי בתוניס מסבב התחרויות העולמי, זאת עד שהמדינות המארחות יבטיחו את השתתפותם של כל הספורטאים שיתחרו תחת הדגל וההמנון שלהם.

ההודעה הרשמית של איגוד הג'ודו לא מתייחס באופן ישיר לישראל, אבל ברור לכולם ששתי התחרויות יוכנסו מחדש לסבב העולמי רק אחרי שיבטיחו את השתתפותם של ספורטאים ישראלים תחת דגל ישראל. בהודעה הרשמית נמסר כי "בעקבות האירועים בשנים האחרונות וכדי לנקוט עמדה תקיפה נגד האפליה בספורט הוחלט להשעות את גראנד סלאם באבו דאבי ואת הגראנד פרי בתוניס"

שרת התרבות והספורט מירי רגב, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר ויו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי. (צילום: מירי שמעונוביץ')
שרת התרבות והספורט מירי רגב, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר ויו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי. (צילום: מירי שמעונוביץ')

מאז שנת 2015 ישראל משתתפת בגראנד סלאם באבו דאבי, התחרות היוקרתית יותר בין השתיים, תחת הדגל והשם של איגוד הג'ודו העולמי IJF. ב-2015 היו אלה ירדן ג'רבי ושגיא מוקי שזכו במדליות הארד וב-2017  הנבחרת זכתה בחמש מדליות, ביניהן מדלית זהב של טל פליקר, ששר על הפודיום את "התקווה" למרות שההמנון לא נוגן ודגל המדינה לא הונף.

המטרה של הלחץ היא לא לבטל את הטורנירים החשובים, אלא להתחיל תיקון חשוב בעולם הג'ודו ובתחום התחרויות האולימפיות בכלל. ישראל היא המדינה היחידה שמורחקת מתחרויות בסבב הטניס והג'ודו העולמי, בגלל שהיא מוגדרת כמדינת אויב של המדינה המארחת.

שרת הספורט  מירי רגב בירכה על ההודעה והוסיפה כי "ברור לחלוטין שמדינות ערביות אלו עשו כל שביכולתן למנוע את השתתפות הספורטאים הישראלים בתחרות וזו לא הפעם הראשונה. החלטה זו מביאה לידי ביטוי הלכה למעשה את עקרונות הצ'ארטר העולמי המפרידים בין ספורט לפוליטיקה ומאפשרים לכל ספורטאי להתחרות באופן שוויוני".

עוד מסרה השרה כי "אני מאמינה שספורט מחבר ומגשר בין עמים ותרבויות ומקווה כי איגודים בינלאומיים נוספים ילכו בדרכו האמיצה של יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מר ויזר ולא יאפשרו קיומן של תחרויות המחרימות ספורטאים ומדירות אותם ממדינותיהן".

לדבריה, "ספורטאי ישראל זכאים כמו כל ספורטאי אחר להופיע עם הדגל וההמנון של המדינה. יש לשים סוף לתופעה הבלתי מתקבלת על הדעת שהתאחדויות הספורט מאפשרות ומאמצות את האנטישמיות חדשה ביודעין תוך עצימת עין המונעת מספורטאי ישראל להופיע בתחרויות המתקיימות במדינות ערב באפן שווה כמו כל ספורטאי, התאחדויות הספורט נכנעות ומתרפסות  בפני הכסף הערבי ומתעלמות במודע ממחויבותם לערכים של עולם הספורט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!