דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

יחסים בינלאומיים / טראמפ מזהיר את רוחאני: "אף פעם אל תאיים על ארה"ב"

בנאום שנשא אתמול בטהראן, אמר הנשיא האיראני "אדון טראמפ, אל תשחק לאריה בזנב, אתה תתחרט על זה" | הבוקר (ב') הגיב נשיא ארה"ב בחריפות דרך חשבון הטוויטר שלו

נאום טראמפ בנושא הסכם הגרעין האיראני 5 במאי  (AP Photo/Evan Vucci)
נאום טראמפ בנושא הסכם הגרעין האיראני 5 במאי (AP Photo/Evan Vucci)

נשיא ארה"ב דולנד טראמפ הזהיר הבוקר (שני), בחשבון הטוויטר שלו, את נשיא איראן חסאן רוחאני מההשלכות הקשות של איום איראני על ארה"ב. זאת בתגובה לנאום שנשא אתמול רוחאני בטהראן, בו קרא להפסיק לאיים על ייצוא הנפט של איראן. "האמריקאים חייבים להבין היטב ששלום עם איראן הוא אבי כל הסכמי השלום, ומלחמה עם איראן היא אם כל המלחמות", אמר רוחאני, שאף הוסיף: "אדון טראמפ, אל תשחק לאריה בזנב, אתה תתחרט על זה".

בציוץ שפרסם בתגובה, כולו באותיות רישיות, כתב טראמפ: "אף פעם אל תאיים יותר על ארה"ב או שתסבול תגובה שמעטים בהיסטוריה ספגו כמוה. אנחנו כבר לא מסוג המדינות שיסבלו את מילות האלימות ואיומי המוות במטורפים שלך. נהג בזהירות!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1021234525626609666

קודם לכן תקף מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בחריפות את המשטר באיראן – ואמר כי הוא מזכיר התנהלות של מאפיה. בנאום שנשא בפני אמריקנים ממוצא איראני בספריה הנשיאותית על שם רונלד רייגן בקליפורניה אמר פומפאו כי "העושר והשחיתות הנהוגה בקרב המנהיגים של איראן מזכירה לו יותר התנהלות של מאפיה מאשר ממשלה".

הוא הוסיף כי הנשיא רוחאני ושר החוץ מוחמד זריף הם בגדר "בובות" של משטר האייתוללות – וקרא לאזרחי איראן לשנות את הכיוון שאליו ארצם הולכת. "לעומת שאר העולם, אזרחי איראן לא נשארים חייבים ואינם מסתירים את סלידתם מהמשטר", אמר פומפאו.

מוקדם יותר השנה, פרשה ארה"ב מהסכם הגרעין שחתמה איראן עם המעצמות והנשיא האמריקאי הורה להגביר את הסנקציות האמריקאיות על טהראן. אחרי ההודעה על היציאה מההסכם, טען טראמפ כי הנהגת איראן "עומדת להתקשר אלי ולהגיד 'בוא נסגור עסקה'", אך איראן דחתה עד כה את הרעיון של משא ומתן מול הממשל האמריקאי.

פומפאו אמר עוד כי נדמה שהעולם הפך לאדיש בכל הנוגע לרודנות המשטר האיראני כלפי אזרחיו ולתוקפנותו כלפי חוץ. "המשטר מדכא ורומס באופן חסר לב את זכויות האדם, הכבוד העצמי והחירויות הבסיסיות של אזרחי איראן, והממשל רואה עצמו כשותף מלא לשאיפותיהם של אזרחי איראן", אמר פומפאו והדגיש כי ארה"ב רואה בהתנגדות של כוחות הביטחון למפגינים "פעולה אכזרית".

"ארצות הברית תחת הנשיא דונלד טראמפ לא תישאר אדישה כלפי האיראנים, ותתמוך בהשמעת קולם של האזרחים שהתעלמו מהם במשך שנים ארוכות", אמר הדיפלומט הבכיר. "לאור המחאות האחרונות ולקראת ציון 40 שנה לעליית משטר האייתוללות אני רוצה לשלוח מסר לעם האיראני: ארה"ב שומעת אתכם ותומכם בכם. אנחנו איתכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!