דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

פרשת קסטיאל / ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר נגזרו על אלון קסטיאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי קסטיאל, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, במעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית, הטיל עליו גם 18 חודשי מאסר על תנאי וקבע כי יפצה את המתלוננות הכלולות בכתב האישום

אלון קסטיאל בבית המשפט (צילום ארכיון: תומר ניוברג / פלאש90)
אלון קסטיאל בבית המשפט (צילום ארכיון: תומר ניוברג / פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר על אלון קסטיאל, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית שנעשו בארבע מתוך חמש המתלוננות שדבריהן נכללו בכתב האישום שהוגש נגדו. בנוסף נגזרו על קסטיאל 18 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים אם ייבצע עבירות דומות, והוא ישלם פיצויים לכל אחת מהמתלוננות שנכללו בכתב האישום.

"זאת תמונת עבריינותו של הנאשם – שאיננה חד פעמית" כתבו השופטים גלעד נויטל, טלי חיימוביץ וגרשון גונטוטניק בגזר הדין, "במהלך השנים הנאשם ביצע עבירות מין כשהוא עושה זאת כל פעם כלפי מתלוננת אחרת תוך התעלמות מרצונה, מכבודה ומזכותה על גופה. פולש לפרטיותה ופוגע במתלוננת באופן חמור עד חמור מאוד. הנאשם יכול היה להימנע מעבירות אלה הן מלכתחילה, והן במהלכן, לא כל שכן כשהמתלוננות הבהירו לנאשם במלל ו/או בהתנהגות שהן אינן מעוניינות".

בתום הדיון מסרה עו"ד רוני מודריק מפרקליטות מחוז ת"א כי "הפרקליטות עתרה לביהמ"ש וביקשה על מנת שיצא מסר ערכי, נורמטיבי, חד וברור שלא משתמע לשתי פנים לפיו אין לבצע עבירות מין כלפי נשים גם בחיי הלילה. חיי הלילה אינם שטח הפקר ומי שיפגע, יתקוף או ינצל נשים יועמד לדין וייענש. אנו ביקשנו מביהמ"ש לגזור על הנאשם 8 שנות מאסר בפועל, מתוך מגמה להציב רף ענישה גבוה יותר בעבירות בנסיבות דומות. ביהמ"ש גזר על הנאשם עונש מתון יותר, לאחר ששקל שיקולים רחבים ובכלל זה, נסיבות אישיות של הנאשם, חלוף הזמן ושיקולים אחרים. העונש שנגזר על הנאשם מתכתב עם הפסיקה הנוהגת".

בינואר הורשע קסטיאל לאחר הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה ובהטרדה מינית. קודם לכן ניהלו הצדדים הליך גישור, שבעקבותיו אישר בית המשפט את ההסכם ביניהם. בהסדר הומר אישום שייחס לו אונס בסעיף ניסיון אונס. כמו כן נמחק ניסיון אונס אחד שיוחס לו בתחילה. הצדדים לא הגיעו להסכמה על עונש.

14 נשים התלוננו כנגד קסטיאל על עבירות מין, אולם רק ארבע תלונות נכנסו לבסוף לכתב האישום שהגישה הפרקליטות, שביקשה במקור שמונה שנות מאסר. הפרשה נחשפה על ידי עירד מרציאנו צייגר, אשר פרסמה בפוסט אנונימי כי נאנסה על ידי איש הנדל"ן בקבוצת הפייסבוק 'שיח פמיניסטי'. בעקבות פרסום זה צפו ועלו עדויות נוספות, אולם עדותה של מרציאנו צייגר – שהגיעה לדיוני התיק כשהיא אוחזת בשלט עליו נכתב "אלון קסטיאל אנס אותי" – לא נכנסה לבסוף לכתב האישום, לצד תשע עדויות נוספות.  בימים אלו מוסיפה מרציאנו צייגר לנהל נגדו תביעה אזרחית לפיצויים, ולצד זאת גייסה כספים במיקור המונים להקמת קרן לסיוע לנפגעות אלימות מינית לתביעות אזרחיות.

"זה ממש אבל ממש אבל ממש, לא משנה, בעיניי, כמה 'שנים' יינתנו מחר…" כתבה אתמול מרציאנו צייגר בדך הפייסבוק שלה, כשהיא מודה לכל המתלוננות, הפעילות והכתבות שליוו את המאבק לאורכו, "עצרנו אותו מלהמשיך ולפגוע, הצלנו נשים מלהאמין שהן לבד ושזו אשמתן! (אני בינותן!) הצלנו! אשכרה הצלנו! נשים עתידיות, מלהיפגע..זה- הכל! זה כל מה שניסינו לעשות. ועשינו!".

עם זאת, לאחר מתן גזר הדין היום, מסרה מרציאנו צייגר כי "אני מרגישה שאין הלימה בין מה שכתבו השופטים בגזר הדין, ובין העונש. ואני מבקשת ומקווה שהפרקליטות תערער".

עבירת האינוס בה הודה קסטיאל, נעשתה בחדר צדדי של מועדון. לאחר שהצמיד את קורבנו ש' לקיר וניסה לנשקה, אמרה לו כי "אינה בעניין ויש לה חבר". בתגובה השיב לה קסטיאל כי "אף אחד לא צריך לדעת". קסטיאל הכניס ידו מתחת לשמלתה ותחתוניה וניסה לחדור לאיבר מינה, בניגוד להסכמתה ולמרות שאמרה לו במפורש להפסיק.

גם בעבירה השניה בה הודה, ניסה קסטיאל לנשק את ע', אשר נרתעה ממנו ואמרה כי אינה מעוניינת בו. לאחר מכן שתתה ע' משקה שקסטיאל הזמין לה, ומיד לאחר מכן הרגישה ברע. היא נגשה לשירותים במועדון, נעלה את הדלת, הקיאה והתעלפה בהם. היא חולצה מהשירותים על ידי קסטיאל ואדם נוסף. לאחר חילוצה ביקשה לקרוא לאחד מחבריה. במקום לעשות זאת עלה עימה קסטיאל על מונית לבית הוריה, כשהיא ממשיכה להקיא בדרך, שם הפשיט אותה וחיכך בה את איבר מינו בניגוד לרצונה. בבוקר למחרת נטל קסטיאל את ידה, הניח על איבר מינו וניסה לאונן באמצעותה. ע' משכה את ידה, הבהירה כי אינה מעוניינת ואמרה לקסטיאל כי עליו ללכת. במקום זאת, המשיך קסטיאל לאונן בפניה עד פורקן. באישום זה הורשע קסטיאל במעשה מגונה בכוח.

עוד הורשע קסטיאל על פי הודאתו במעשה מגונה בר' – אותה משך לעברו ונישק בפניה ובצווארה, שלא בהסכמתה ולאחר שהבהירה לו שאינה מעוניינת בנשיקותיו, לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. על אף שר' הבהירה לקסטיאל כי אינה מעוניינת בו וביקשה שישחרר את אחיזתה בה, תוך שהיא בועטת בדלת הרכב בו התרחש המעשה המגונה, ומוציאה ממנו את רגליה, לא שחרר אותה קסטיאל עד שחברה נוספת הגיעה למקום.

באישום הרביעי נקבע כי קסטיאל הניח ידו על חזה של ק', בניגוד לרצונה, במהלך בילוי משותף בבר. ק. הדפה את ידו, התרחקה – ומיד שבה על מנת להתעמת עימו על מעשהו. בתגובה הניח קסטיאל את ידו פעם נוספת על חזה ובשל כך הורשע בהטרדה מינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!