דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המחנה הציוני

פוליטי / העבודה והתנועה ימשיכו בשיתוף הפעולה, לבני תכהן כיו"ר האופוזיציה

כך סיכמו היום (ב') ראשי המפלגות אבי גבאי וח"כ ציפי לבני | גבאי: "עושים היום צעד משמעותי בבניית האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי" | לבני: "היום אנחנו מציגים אופוזיציה ואלטרנטיבה"

גבאי, לבני והרצוג (יונתן זינדל  פלאש90)
גבאי, לבני והרצוג (יונתן זינדל פלאש90)
שי ניר

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, ויו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני, סיכמו היום (שני) על המשך שיתוף הפעולה במסגרת המחנה הציוני, הן כסיעה בכנסת והן כמפלגה מאוחדת שתתמודד בבחירות הבאות כשגבאי יהיה מועמדה לראשות הממשלה. הצדדים סיכמו את המשך פעילותה של המסגרת המשותפת, על בסיס המבנה הקיים, כאשר ציפי לבני תמונה ליו"ר האופוזיציה, במקומו של יצחק הרצוג שפרש מהכנסת לאחר שהתמנה ליו"ר הסוכנות היהודית.

"אנחנו עושים היום צעד משמעותי בבניית האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי" אמר היום גבאי, "מחנה שיהווה תקווה חדשה לאזרחי ישראל ויאפשר לנו להשקיע את כל האנרגיות החוצה, בשכנוע ציבורים חדשים".

על מינויה לתפקיד יו"ר האופוזיציה אמר גבאי כי "ח"כ לבני מביאה לתפקיד ניסיון רב, במיוחד בנושאים מדיניים וביטחוניים, ואין לי ספק שתיצור אנרגיות חדשות באופוזיציה. אני שמח על מינויה". עוד הוסיף כי "אני רוצה להודות לח"כ שלי יחימוביץ', שותפתי הקרובה, על שלקחה חלק פעיל בסיוע ובבנייה של השותפות הנוכחית של המחנה הציוני. שלי הודיעה לי על רצונה להישאר כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ומי שעוקב אחר הישגיה, מבין את החלטתה".

ח"כ ליבני אמרה כי "היום אנחנו מציגים אופוזיציה ואלטרנטיבה. אבי גבאי ואני משלבים ידיים ומייצרים אופוזיציה חזקה ואלטרנטיבה חזקה לישראל שבמרכזה המחנה הציוני. החלטנו לחזק את המחנה הציוני כבסיס ליצירת גוש רחב, לעבוד במשותף – אני כראש האופוזיציה וגבאי כראש המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה, במטרה להחליף את השלטון. אני מודה ליצחק (בוז'י) הרצוג, ראש האופוזיציה היוצא, שביחד הקמנו את המחנה הציוני, על השותפות העמוקה ועל החברות".

"אנחנו קוראים לכל מי שמבין שזוהי שעת חירום – להתאחד לקואליציית חירום" הוסיפה, "לאזרחי ישראל תהיה הבחירה: או דרכה של הממשלה או דרכנו. על כל אחד, על כל מנהיג, לבחור צד. איש לא יוכל לשבת על הגדר".

ראש האופוזיציה היוצא, ח"כ יצחק הרצוג בירך על ההחלטה ואמר כי "ציפי היא הראויה והמתאימה ביותר למלא את תפקיד ראש האופוזיציה ואני משוכנע שתמלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר. בחודש האחרון עודדתי את אבי וציפי להמשיך ולשמר את המחנה הציוני שהקמנו יחדיו. האתגרים הלאומיים הם עצומים ורק כוח פוליטי מרכזי גדול וחזק יוכל להוביל לשינוי המיוחד בישראל. שיהיה בהצלחה".

ח"כ שלי יחימוביץ' בירכה גם היא על ההחלטה והוסיפה כי היא "בטוחה שלבני תהיה יו"ר אופוזיציה מצוינת ומאחלת לה הצלחה. קוראת לחברי למפלגה להתייצב כעת כאיש אחד מאחורי מנהיג המחנה הציוני אבי גבאי, ולהתמקד בבנייתה של אלטרנטיבה לממשלה ימנית וקיצונית המתנכלת באופן שיטתי לכל ערך של דמוקרטיה, שוויון ונאורות".

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון מסר כי "מהרגע הראשון ידעתי שציפי לבני⁩ תהיה ראש האופוזיציה ואני שמח על ההחלטה של ⁦‪אבי גבאי. ‏ציפי לבני יכולה להסתכל לראש הממשלה‬⁩ בגובה העיניים ולהציב מולו אופוזיציה משמעותית בכנסת. ‏יחד, כל סיעת המחנה הציוני נפעל יחד לניצחון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!