דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

כמה "לא" אפשר לשמוע? / דיון בבג"ץ בנושא רישום הורים: "דורשים שוויון - עכשיו"

נציג המדינה הגן על עמדת המדינה לפיה יש לשמור על ההליך המשפטי | השופט: מדוע לא לטפל בנושא מחוץ לבית המשפט? | אל מול שאלות נוקבות מצד בג"ץ, בחרה המדינה להתבצר בעמדתה ולהמשיך באפליה המכוערת כלפי משפחות להט"ביות

תנועת המחאה הפנתרות הורדות nפגינה מול מעון ראש הממשלה ובכיכר פריז בירושלים, 23 ביולי 2018 (רועי נוימן)
תנועת המחאה הפנתרות הורדות nפגינה מול מעון ראש הממשלה ובכיכר פריז בירושלים, 23 ביולי 2018 (רועי נוימן)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כמה עשרות בני אדם הפגינו היום (שלישי) מול בית המשפט העליון במהלך דיון בג"ץ בנוגע לרישום הורים להט"ב במשרד הפנים. העותרות, רוית ואורלי צור-וייסלברג, ביקשו לרשום את אורלי כאמו של בנן הבכור אך המדינה סירבה לבצע את הרישום ללא צו הורות מבית המשפט לענייני משפחה. משמעות הדבר היא שאורלי, שלא רשומה כהורה לילד לא יכולה לקחת את הילד לטיפול רפואי, לחו"ל, ובמידה וחלילה יקרה דבר מה לרוית, לא תהיה לאורלי כל זכות כאמו של הילד.

נציג המדינה, עורך הדין נחי בן אור, הגן במהלך הדיון בבג"ץ על עמדתה לדבי הצורך בצו הורות מבית המשפט על מנת לרשום את האימהות. "לדעתנו נדרש ההליך המשפטי, והרעיון הבסיסי הוא שלא ניתן לעשות קיצור דרך ולוותר על אותו השלב. הרעיון שניתן להסתמך על הודעה בלבד סותר את הנחת המוצא בדבר הצורך בקיומה של תעודה ציבורית שתיצור את קשרי ההורות בין האם הנוספת לבין היילוד".

תנועת המחאה הפנתרות הורדות nפגינה מול מעון ראש הממשלה ובכיכר פריז בירושלים, 23 ביולי 2018 (רועי נוימן)
תנועת המחאה הפנתרות הורדות nפגינה מול מעון ראש הממשלה ובכיכר פריז בירושלים, 23 ביולי 2018 (רועי נוימן)

"יכול להיות שבהרבה מקרים אין צורך בהליך שיפוטי", אמר השופט הנדל והסביר כי "פעם כדי לקבל צו ירושה, ואני לא משווה כמובן, הגיעו לבתי משפט. ואז עשו מנגנון שמישהו מגיש בקשה, ומישהו מחוץ למסגרת בית המשפט בודק את זה. אם הדבר היה מקובל על הבודק הצו היה ניתן, ואם הייתה מחלוקת זה היה מגיע לבית המשפט. למה אין אפשרות לעשות משהו דומה כאן? מישהו יגיש תצהיר למשרד הפנים והוא יבדוק. אם הוא מסכים אז הוא מסכים ואם לא אז מגיעים לבית המשפט".

עורך הדין של רוית ואורלי, חגי קלעי, אמר בתום הדיון כי "כל הקלה היא ברכה, ואם הכוונה שבנוהל של משרד הפנים יהיה סעיף לגבי הצהרה של בן או בת הזוג שקיבלו תרומת זרע וזו תהיה הצהרה זהה לזו של הורים אחרים זה מה שביקשנו בעתירה. אבל אם הכוונה היא להמשיך הליך משפטי אז לכך לא נסכים. מעולם גבר שנולד לו ילד תוך שימוש בתרומת זרע לא נאלץ לעשות שימוש בצו הורות בבית המשפט".

מתנועת המחאה 'הפנתרות הורדות' שהפגינה בזמן הדיון בירושלים נמסר: "נמאסו עלינו ההבטחות הריקות מתוכן. רק לפני שעה קלה טענה המדינה בבית המשפט שאם לא ראויה להירשם כאם בנה. עם ישראל הוכיח אתמול שהוא מאמין שוויון, רוצה בשוויון ואנו דורשים אותו – ועכשיו".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, חן אריאלי, אמרה: "מאכזב היה לשמוע את עמדת המדינה בדיון החשוב והמכריע בנוגע לבגצ צווי הרישום. אם קיווינו שזעקת ההמונים אתמול תרכך את מדינת ישראל – התבדינו. אל מול שאלות נוקבות וקשות מצד שופטי בג"ץ שהבהירו כי המצב הקיים לא יכול להימשך, בחרה המדינה להתבצר בעמדתה ולהמשיך באפליה המכוערת והמרושעת כלפי משפחות להט"ביות. אנו מצפות לפסיקת בג"ץ בשבועות הקרובים בתקווה שישים סוף לאפליה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!