דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

שערוריית טראמפ חדשה / סערה סביב הקלטה של טראמפ משוחח על תשלום לצורך השתקת רומן שניהל

ההקלטה נתפסה באפריל ופורסמה אתמול ב-CNN | טראמפ ועורך דינו לשעבר, מייקל כהן, מדברים בה על תשלום לצהובון כדי שייקבור את הסיפור אולם לא ברור איך בכוונתם לשלם | עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני: "הנשיא בפירוש אומר לא לשלם במזומן"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום ארכיון: סוכנות AP)
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום ארכיון: סוכנות AP)

הקלטת סתר של דונלד טראמפ משוחח עם עורך דינו לשעבר, מייקל כהן, הושמעה אתמול ברשת CNN ובה ניתן לשמוע את השניים משוחחים על תשלום אפשרי לרכישת סיפורה של דוגמנית פלייבוי בשם קארן מק'דוגל שלכאורה ניהלה רומן עם טראמפ. בהקלטה מ-2016 ניתן לשמוע את הנשיא לעתיד מתלבט האם "לשלם במזומן".

ההקלטה, שנעשתה בחשאי על-ידי עורך הדין כהן חודשיים לפני הבחירות לנשיאות, הועברה ל-CNN על-ידי עורך דינו של כהן, לאני דייוויס. השיחה התרחשה שבועיים לאחר שהצהובון 'נשיונל איקוויירר' (National Enquirer) הגיע להסדר עם מק'דוגל לפיו ישלם לה 150,000 דולר על הזכויות לסיפור הרומן מ-2006, סיפור שהצהובון לא פרסם מאז. התנהלות זו של צהובונים ידועה בשם "תפוס וחסל" ובמסגרתה צהובונים משיגים זכויות לסיפורים אודות אנשים רבי השפעה במטרה לא לפרסם אותם ובכך לצבור נקודות זכות בקרב אותם אנשים.

טראמפ מצידו מכחיש כי הרומן התרחש ומנהלי הקמפיין שלו טענו כי לא ידע על תשלום כלשהו מצד הצהובון למק'דוגל. בהקלטה ניתן לשמוע את טראמפ וכהן נשמעים בהקלטה משוחחים על רכישת הזכויות לסיפור מחברת ההוצאה לאור של הצהובון.

כהן נשמע בהקלטה אומר כי יש צורך בהקמת חברה "לצורך העברת כל המידע בנוגע לחברנו דיוויד", התייחסות אפשרית לדייוויד פקר, חברו של טראמפ ונשיא 'אמריקן מדיה בע"מ' חברת האם של הנשיונל אינקווירר. כשכהן מתחיל לדבר על המימון טראמפ קוטע אותו ושואל "איזה מימון?". "אנחנו נצטרך לשלם", השיב כהן.

איכות ההקלטה לא גבוהה במיוחד וניתן לשמוע את טראמפ אומר "שלם במזומן" אך לא ברור אם הוא מציע לשלם במזומן או לא. כהן מייד משיב "לא, לא, לא" וטראמפ עונה לו "צ'ק". גם כאן, לא ברור עם מדובר בהמחאה או בסלנג לסימון שמטלה בוצעה.

יש לציין כי עצם העובדה שכהן הקליט את שיחותיו עם טראמפ מהווה פגיעה קשה באמון ביניהם וטראמפ עצמו נשמע אומר למקורביו, "אני לא מאמין שהוא עשה לי את זה".

עורך דינו הנוכחי של טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר לסוכנות הידיעות AP כי נתן למומחה לשפר את איכות ההקלטה ולטענתו טראמפ אומר בה בפירוש לא לשלם במזומן. "ההקלטה מראה בפירוש כי הנשיא לא רצה לשלם במזומן. לטעון אחרת זה דבר מגוחך שלא עולה בקנה אחד עם יתר השיחה בה דובר על ביצוע התשלום דרך חברה", אמר ג'וליאני שהוסיף כי כהן, כעורך דינו של טראמפ, חשב שהדבר הכי טוב יהיה לרכוש את הזכויות לסיפורה של מק'דוגל וההקלטות מציגות את השניים משוחחים כיצד לעשות זאת.

ג'וליאני טוען עוד כי העובדה שכהן קטע את ההקלטה באמצע משפט של טראמפ היא חשודה לכשעצמה. "הנשיא רצה לעשות זאת בדרך הנכונה. אם היה רוצה להסתיר את זה, לא היה עושה זאת באמצעות חברה או המחאה", אמר. התשלום מעולם לא בוצע וג'וליאני טוען כי אינו יודע מדוע כך קרה וכי לא שוחח על זה עם טראמפ.

"תקשיבו להקלטה", אומר דייוויס, עורך דינו של כהן. "טראמפ לא נשמע מופתע מכך שכסף יעבור בשל מישהי בשם קארן מק'דוגל", אמר בראיון ל-CNN. לטענת דיוויס, הלקוח שלו שנתון כעת תחת חקירה של ה-FBI בניו-יורק, "הושפל וספג עלבונות וכינויים פוגעניים". דיוויס הוסיף כי "האמת לצידו והוא ימשיך לספר אותה".

ה-FBI פשט באפריל על ביתו, משרדו וחדר המלון בו שהה כהן בחיפוש, בין היתר, אחר מידע אודות התשלומים למק'דוגל ולשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס שטענה שהייתה במערכת יחסים מינית עם טראמפ ב-2006. טראמפ אמנם מכחיש את דבריה של דניאלס אולם שילם לה 130,000 דולר ימים ספורים לפני בחירות 2016 בעבור הסכם סודיות. כתריסר הקלטות סודיות נתפסו במהלך הפשיטות והועברו לחוקרים הפדראליים בשבוע שעבר לאחר שעורכי הדין של המעורבים וויתרו על התביעה לסודיות ההקלטות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!