דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
NBA

NBA / מה נשתנה: כיצד ייראה ה-NBA אחרי קיץ גדוש במעברים מסעירים?

לברון ג'יימס עזב את האפרוריות של קליבלנד לטובת אבק הכוכבים של הוליווד, אבל בלי הבטחה לטבעת אליפות | האלופה גולדן סטייט רק מתחזקת ומנחיתה אצלה את דמרקוס קאזינס | איך כל זה ישפיע על הליגה הטובה בעולם?

לברון ג'יימס מבדי קליבלנד מול הלייקרס (AP Photo/Jae C. Hong)
לברון ג'יימס מבדי קליבלנד מול הלייקרס (AP Photo/Jae C. Hong)
אביתר אבני

החור השחור שנקרא 'גביע העולם בכדורגל' הצליח לבלוע את האור שהוחזר כמעט מכל אירוע ספורט או ידיעה ספורטיבית אחרת בחודש האחרון. שניים מארועי הספורט הגדולים בעולם – ווימבלדון והטור דה פראנס – התרחשו במקביל לשלביו המאוחרים של גביע העולם ובקושי שמו לב לכך שהם מתקיימים. על תשומת לב לשוק ההעברות ב- NBA בכלל אין מה לדבר אבל בשביל זה אנחנו כאן, על מנת לשפוך אור על המהלכים שנעשו בקיץ ולראות אילו שינויים צפויים בצמרת לקראת העונה הבאה.

ההעברה הבולטת היא כמובן של לברון ג'יימס, מקליבלנד האפרורית אל אבק הכוכבים של הלייקרס. את זה אפילו גביע העולם לא הצליח להסתיר. אחרי הכל, לא כל יום מלכים עוברים מקום. למעבר של לברון ללייקרס יש השפעה מבורכת אחת והיא שלא נראה העונה גמר נוסף בין גולדן סטייט לקליבלנד, זה באמת כבר נהיה מתיש. במשך שנות שלטונו של לברון במזרח עלתה לא פעם הטענה שאילו הוא היה במערב, הרצף המדהים של שמונה הופעות בגמר לא היה מתרחש. בהתחשב בקבוצות ששיחקו במערב באותן שנים סביר להניח שהיו עונות שבהן הוא לא היה עובר את הסיבוב השני. עכשיו ניתנה לנו ההזדמנות לראות אותו במערב, ולמען האמת נראה שהטענה תתברר כנכונה ואכן צפוי לנו גמר נטול לברון.

המעבר של לברון לווה בשאיפה להנחית בקבוצה שם גדול נוסף כמו פול ג'ורג' או קוואי לאונרד, שביחד עם לברון וחבורת הצעירים המוכשרים של הלייקרס יהפכו את הקבוצה למועמדת לאליפות כבר השנה. זה לא קרה. במקום שם גדול הגיעו שמות בינוניים משהו כמו ג'אוול מגי, ראג'ון רונדו ולאנס סטיבנסון. לפחות סטיבנסון יפסיק להטריד את לברון בנשיפות באוזן במהלך משחקים. או שמא הוא ינשוף לו על בסיס קבוע באימונים? קשה לדעת. לברון הסביר שיש לו שיקולים נוספים מלבד אליפות. סיכוי גבוה יותר לאליפות כבר השנה הוא היה מקבל במקומות אחרים. פילדלפיה עם סימונס ואמביד עשתה הכל כדי שיבוא, יוסטון עמדה על הפרק וגם פופוביץ היה שמח לקבל אותו, מעניק לו לראשונה הזדמנות להתאמן אצל מאמן גדול באמת. כאמור היו לו שיקולים נוספים, וייתכן גם שהשם הגדול שלא הגיע השנה יבוא בקיץ הבא.

אם אנחנו כבר במערב, הרי שהתנועה המשמעותית שנצפתה בו היתה בציר סן פרנסיסקו – לוס אנג'לס – ניו אורלינס. התנועה כללה את המעבר של ג'וליוס רנדל מהלייקרס לניו אורלינס בתמורה לרונדו, את ג'אוול מגי מגולדן סטייט ללייקרס וכמובן שאת המעבר של קאזינס מניו אורלינס לגולדן סטייט. קאזינס מגיע עם תוספת סיכון קלה בעקבות הפציעה הקשה ממנה הוא מתאושש, והשאלה אם זה יהיה אותו קאזינס מהחצי הראשון של העונה שעברה. לגולדן סטייט אין בעיה מיוחדת לקחת את הסיכון הזה. קאזינס, גם ב- 50% יכולת, הוא שדרוג עצום בעמדת הסנטר שאותה איישו זאזה פצ'וליה, ג'אוול מגי וג'ורדן בל. אם הסגל של גולדן סטייט היה רמה אחת לפחות מעל זה של הטוענות האחרות לכתר, הרי שעכשיו הוא בכלל בספירה אחרת.

על הערך הספורטיבי של מעברו של קאזינס לגולדן סטייט נדבר עוד רגע, אבל מבחינה מקצועית זה מגדיר מחדש את המונח "קבוצת על". לקבוצה שמרכזת בלאו הכי את הכישרון ההתקפי הגדול בליגה וככל הנראה בהיסטוריה, מצטרף שחקן שעד הפציעה שלו בשנה שעברה סיפק מספרים של 25.2 נק', 12.9 ריב', 5.4 אס' ו- 1.6 בחטיפות וחסימות למשחק. הוא היה נבחר בסבירות גבוהה למדי לחמישייה הראשונה של העונה, ואם לא, אז בטוח לשניה. יחד איתו יש לגולדן סטייט ארבעה שחקנים שמסוגלים להמטיר יותר משלושים נקודות בכל ערב נתון. לשלושה מקלעי השלשות הטובים בליגה הצטרף גבוה דומיננטי שקולע גם מבחוץ. תוסיפו לזה את דריימונד גרין כדי להשלים חמישיה שכולם בה אולסטארים, כולם נבחרו לחמישיות עונה, ושניים מתוכה נבחרו לפחות פעם אחת ל- MVP של העונה הסדירה. אם כל זה לא מספיק, הם מציגים גם הגנה טובה מאוד ומשחק קבוצתי, שני דברים לא מובנים מאליהם כאשר כל כך הרבה כישרון ואגו מתקבצים באותה קבוצה.

איך עוצרים את המפלצת הזו בדרכים שאינן אסורות בחוק הפלילי? לא מעט מוחות ברחבי הליגה מטרידים את עצמם בשאלה הזו. קשה ככל שזה נשמע, זה לא בלתי אפשרי. יוסטון, צריך לזכור, היתה במרחק פציעה של כריס פול מלהדיח את גולדן סטייט בגמר המערב. בכישרון בלבד לא ניתן יהיה לנצח אותם, ולכן קבוצות יצטרכו למצוא ערך מוסף במקומות אחרים. למשל, דרך הגנה יוצאת מהכלל, יתרון על הקווים ורעב לטבעת. בוסטון נראית כמו הקבוצה העיקרית לקרוא תיגר על גולדן סטייט, בזכות הסגל המצוין שלה, ההגנה הפנטסטית ואחד, בראד סטיבנס.

בעצם, גולדן סטייט מזכירה בכמה מובנים את מכבי תל אביב. בשנה שעברה, כמו מכבי של פעם, היא לקחה את הישראלים הכי טובים בליגה כדי שישבו לה על הספסל. כמו מכבי, גם היא הופכת להיות קבוצה שהרבה מחכים לכישלון שלה. ולחשוב שרק לפני שנתיים היא עוד היתה הדארלינג של הליגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!