דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל ישראלי / שחקני עבר פנו לשרה רגב: "דורשים את חיזוק מעמדו של השחקן הישראלי"

הזכייה ההיסטורית של נבחרת העתודה באליפות אירופה הביאה 32 כוכבי עבר, בהם מיקי ברקוביץ' ושמעון אמסלם, לכתוב מכתב לשרה רגב בדרישה לחיזוק מעמד השחקן הישראלי ולביטול זכויות היתר לשחקנים הזרים

נבחרת העתודה של ישראל מול נבחרת ספרד, רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל מול נבחרת ספרד, רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 (איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סוגיית מעמדו של מעמדו של השחקן הישראלי אשר הסעירה את עולם הספורט עד לפני חודשיים עדיין רחוקה מפתרון ונמצאת על שולחן הדיונים. ביום שלישי החליטו שחקנים ומאמנים ומנהלי נבחרת ישראל בעבר לשגר מכתב חריף שכותרתו ‘מצב חירום המחייב שינוי גישה’, לשרת התרבות והספורט ח”כ מירי רגב, כאשר הדרישה היוצאת ממנו היא בקשה לביטול זכויות היתר שמוענקות לשחקנים הזרים, העדפה מתקנת וחיזוק מעמד השחקן הישראלי.

על המכתב חתמו 32 אנשי כדורסל בכירים ביניהם: מוטי ארואסטי, מיקי ברקוביץ', שוקי שוורץ, אמיר כץ, אמיר מוכתרי, ארז חזן, ארז מרקוביץ’, אריה מליניאק, דורון שפע, חיים זלוטיקמן, חנן קרן, יניב גרין, מאיר טפירו, מתן נאור, עופר פליישר, שמעון אמסלם, שרון ששון ותומר שטיינהאור.

מיקי ברקוביץ' בטקס הכניסה להיכל התהילה של פיב"א בז'נבה, שווייץ. (באדיבות עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)
מיקי ברקוביץ' בטקס הכניסה להיכל התהילה של פיב"א בז'נבה, שווייץ. (באדיבות עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)

במכתב נכתב: “אנחנו שחקנים, מאמנים ומנהלי עבר בנבחרות ישראל לדורותיהן מברכים את נבחרת העתודה על הישגה ההיסטורי בזכייה באליפות אירופה. הזכייה גורמת לכולנו גאווה גדולה. הזכייה הגיעה בתקופת שפל במעמד שחקני הכדורסל הישראלים, שבאה לידי ביטוי בכישלון הנבחרת הבוגרת בקיץ שעבר ובמאבקים של השחקנים הישראלים על מקומם בקבוצות. ההחלטות שהתקבלו בענף הכדורסל בשנים האחרונות גורמות לכך שהכדורסלן כחול-לבן הופך לזן נדיר ועתיד הענף כולו לוט בערפל”.

בהמשך נכתב: “הקדשנו את מיטב שנותינו לבניית תשתית הענף, ושמחנו כשהצטרפו אלינו שחקני חיזוק זרים, כל זמן שהמינון היה סביר ותרם לקידום הכדורסל הישראלי. המציאות בענף הכדורסל בשנים האחרונות היא שההתקדמות של השחקנים הצעירים נחסמה ובליגה הם משמשים כשחקנים זוטרים ומחליפים. כולנו היינו שחקני ליגת על משמעותיים כשהיינו בני פחות מ-20. כיום זה בלתי אפשרי. חייבת להיות העדפה מתקנת והשקעה בנוער, במאמנים ובשחקן הישראלי, ויש לבטל את זכויות היתר שמוענקות לשחקנים הזרים, כולל את הטבות המס. ההצלחה של נבחרת העתודה היא ציון דרך משמעותי, ואם רוצים שתימשך, חייבים לגרום לכך שהשחקן הישראלי יהיה על המגרש ולא בשולי הספסל”.

שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).
שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).

לסיכום דרשו החתומים את התערבותה של השרה: “אנו פונים אלייך, כבוד השרה, אל איגוד הכדורסל ואל מנהלת הליגה להתגייס ברגע אמת זה ולהעמיד בראש סולם העדיפויות את חיזוק מעמד השחקן הישראלי. שחקני העתודה הוכיחו שהם יכולים ומסוגלים. אין כדורסל ישראלי בלי כדורסלן ישראלי. רק כך נחזיר את הכדורסל למקום המכובד שהיה לו ושהוא ראוי לו!”.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!