דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

כמה "לא" אפשר לשמוע? / ארגוני הלהט"ב הציגו מסמך דרישות: "ברוח ערכי השוויון במגילת העצמאות"

בין הדרישות, עליהן חתומים 15 ארגונים שונים: מניעת אלימות, הכרה בהורות גאה, שילוב אוכלוסיה טרנסית בעבודה, איסור טיפולי המרה, הכשרה למחנכים ותמיכה בגיל השלישי | "אנחנו רואים בחירות ובשוויון זכויות יסוד מהותיות", נכתב בפתח המסמך

מסיבת העיתונאים של ארגוני הקהילה הגאה, בהצגת מסמך הדרישות, 27 ביולי 2018 (תומר ניוברג / פלאש90)
מסיבת העיתונאים של ארגוני הקהילה הגאה, בהצגת מסמך הדרישות, 27 ביולי 2018 (תומר ניוברג / פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו רואים בחירות ובשוויון זכויות יסוד מהותיות ומאמינות שכל בני האדם נולדו חופשיים ושווים בכל. אנחנו סבורים שתפיסה ערכית ועקרונית זו נטועה היטב בבסיסה של החברה הישראלית וזוכה לתמיכה רחבה בכל שדרות הציבור. לכן, אנו דורשות ודורשים את הדרישות הבאות, ברוח ערכי השוויון המגולמים במגילת העצמאות ומתוך חובתה של המדינה לראות בשוויון זכות חוקתית מובהקת", כך נפתח המסמך עליו חתומים הארגונים.

בין הדרישות במסמך: החמרת הטיפול והענישה כלפי פשעי שנאה על רקע להט"בפובי, תיקון נוהל שינוי סעיף המין בתעודת הזהות, מתן אפשרות אימוץ בישראל ומחו"ל, פיתוח רצף מענים ייעודיים מותאמים, שילוב במענים קיימים עבור הקהילה הטרנסית, הלהט"ב במגזר הערבי והדתי והחרדי והלהט"ב במעגל הזנות, חקיקת איסור טיפולי המרה בקטינים ואיסור פרסום טיפולי המרה, הכללת ניתוחים לשינוי מין שאינם באברי המין בסל הבריאות, קיום הכשרות חובה בנושא הלהט"בי למחנכים, מרצים באקדמיה, מטפלים ונותני שירותים ציבוריים ופתיחת תקנה תקציבית ייעודית לתקצוב פעילות ארגוני הקהילה הגאה. מאוחר יותר נוסף למסמך סעיף העוסק בהכרה בנישואים אזרחיים.

מסמך הדרישות של קהילת הלהט"ב, 25 ביולי 2018
מסמך הדרישות של קהילת הלהט"ב, 25 ביולי 2018

בקואליציית ארגוני הקהילה חברים: האגודה למען הלהט"ב, איגי ארגון נוער גאה, הבית הפתוח ירושלים, המרכז הגאה תל אביב, בית הקהילות חיפה, בית גאה באר שבע, עמותת אבות גאים, בת קול ארגון לסביות דתיות, חברותא הומואים דתיים, ארגון מעברים לקהילה הטרנסית, חושן חינוך ושינוי, הוועד למלחמה באיידס, מועדון ספורט גאה ותהל"ה.

ערן גלובוס יו"ר 'הבית הפתוח' בירושלים מסר: "מי שחושב שזה הסוף, לא מבין באיזה מדינה הוא חי. מסמך הדרישות וצעדת השיוון אל מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים -ב2.8 הם השלב הבא במאבק, ואנחנו קוראים לכל הציבור בישראל להצטרף אלינו למחאה הלהט"בית הגדולה ביותר שתראה פה".

ארגון הפנתרות הורודות, הגוף האקטיסיבטי של הקהילה מסר: ״היום נפרשה מפת הדרכים לשוויון אמיתי ומלא לקהילת הלהט״ב. הדרישות שהוצגו הן מינימום הכרחי שמגיע לכל אזרחית ואזרח במדינת ישראל, הן החובה המוסרית שמוטלת מרגע זה על ממשלת ישראל לקיים בצורה מלאה. לא ניתן לנתניהו להתחמק, זו לא התחלה של משא ומתן, או פתח להקמת ועדה. לא נפסיק למחות עד שנקבל שוויון.״

הימים האחרונים: מחאות, דרישות, הסתה ובג"ץ

ימים סוערים עוברים על קהילת הלהט"ב מאז אושר חוק הפונדקאות. החוק מדיר גברים מההליך, המאפשר לזוגות סטרייטים ונשים יחידניות להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות בארץ. אולם, הפונדקאות היתה רק הקש ששבר את גב הגמל, ומאז שבוע שעבר ברור כי המחאה עצמה מתמקדת בדרישה רחבה יותר לשיווין עבור כל הלט"ב, ואף אוכלוסיות מופלות אחרות במדינה.

ביום ראשון התקיימו שתי הפגנות ענק בת"א, אשר הבהירו את כוחה של הקהילה ואת הרוח הגבית לה היא זוכה בחברה הישראלית. גם סקר המדנטים שפורסם אמש בחדשות 2, מראה כי אפילו בקרב מצביעי ליכוד והבית היהודי ישנה תמיכה גורפת למחאה.

צעדת הקהילה הטרנסית ליד התחנה המרכזית בתל-אביב 22 ביולי 2018 (צילום: מרים אלטשר/ פלאש90)
צעדת הקהילה הטרנסית ליד התחנה המרכזית בתל-אביב 22 ביולי 2018 (צילום: מרים אלטשר/ פלאש90)

אתמול (רביעי) התקיים דיון בבג"ץ בנוגע לרישום שני הורים מאותו המין בתעודת הלידה. בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי המחייב את המדינה להסביר מדוע היא עומדת בסירובה להנפיק תעודות לידה מתוקנות לשני הורים מאותו מין שופטי בג"צ קבעו כי עמדתה הנוכחית של המדינה אינה סבירה וככל שלא יינתן הסבר מניח את הדעת – יינתן צו מוחלט לעותרות.

חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב מסרה כי: "הענקת תעודות לידה לזוגות מיניים כבר נראית באופק והיום נעשה צעד משמעותי בדרך לשם. מדובר באחת העוולות המקוממות שנעשות להורים להט"בים, אפליה גסה, בוטה ומכוערת שלהערכתי, בג"צ ישים לה סוף בקרוב מאוד".

עו"ד דניאלה יעקובי וחגי קלעי, המייצגים את העותרות והעותרים מסרו: "בית המשפט העביר מסר ברור היום, שההורות הלהט"בית היא לא הורות סוג ב. כעת הנטל על המדינה לתת טעמים למה לא לבטל את האפליה של הורים מאותו המין ולהנפיק תעודות לידה הנושאות שמות שתי אמהות או שני אבות. טוב תעשה המדינה אם תבטל את האפליה בעצמה ולא תעמוד על התעקשותה חסרת ההצדקה להפלות הורים להט"בים".

בתוך כך, במהלך רוססו כתובות נאצה, באותו המקום בו נרצחה שירה בנקי ז"ל, במהלך מצעד הגאווה בשנת 2015.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!