הקמת הטרמינל הזמני של שדה דב נדחתה בחמישה חודשים נוספים, כך הוחלט אתמול (רביעי) בדיון שקיימה ועדת הפנים לבקשת משרד האוצר. הטרמינל הזמני, שעלות הקמתו מוערכת על ידי אנשי האוצר בכ-60 מיליון שקלים, היה אמור לשרת את שדה התעופה עד לפינויו בקיץ 2019, אך הדחיות המצטברות מטילות צל על האפשרות שהוא בככל יוקם. במקביל, מקודמת בכנסת החלטה שתמנע את פינוי שדה התעופה ב-2019 בהתאם לתוכנית שיזם ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי.
סגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר, פירט לחברי הוועדה את הסיבות לדחיית הקמת הטרמינל הזמני. לטענתו, באוצר קידמו תוכנית מינימלית לטרמינל, המבוססת על "אוהל ושביל עיזים", אבל ככל שהתקדמו אנשי המשרד עם תהליך ההקמה הצטברו דרישות מצד גורמים שונים שניפחו את עלות הפרויקט ל-60 מיליון שקלים. במשרד האוצר העריכו כי מדובר בהוצאה גדולה ביחס למשך הזמן הקצר (פחות משנה) שבו יפעל הטרמינל הזמני, ולכן ביקשו לעצור את המהלך מתוך אחריות לקופה הציבורית.
יש לציין כי הקמת הטרמינל הזמני עוגנה בחוק שאישרה הכנסת יחד עם ההחלטה לפנות את שדה התעופה בשדה דב. מאז אושר החוק, הופעל לחץ ציבורי רב לבטל את תוכנית הפינוי ולשמר את פעילותו החיונית של שדה התעופה – בעיקר לתושבי אילת ולמשק התיירות שלה. לעיריית אילת חבר גם חולדאי, שרואה בשדה התעופה הקטן ציר תחבורה תיירותי חשוב גם לתל אביב.
בהתאם לכך, חולדאי החליט לפני כחודש להציג ולקדם תב"ע חלופית שתאפשר את המשך הפעילות של שדה התעופה במקביל לבניה של כ-8,000 יחידות דיור במקום 16 אלף היחידות המתוכננות כיום על שטח השדה.
יו"ר הועדה, חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) שניהל את הדיון, קיבל את עמדת האוצר אך טען כנגדה כי הוא שותף לתהליך החקיקה שיאפשר את המשך קיומו של שדה התעופה גם לאחר פינוי הבסיס הצבאי מתוכו ביוני 2019. קיש חשף את תחושותיו הקשות ביחס לעיכובים החוזרים ונשנים המשמרים את חוסר הודאות ביחס להמשך הפעילות של שדה דב. עם זאת הוא קיבל את עמדת האוצר כי יש להימנע מהוצאה של עשרות מיליוני שקלים כל עוד עתיד השדה לא ברור. בסופו של דבר החליט קיש לאשר את בקשת האוצר ולדחות את הקמת הטרמינל הזמני.