דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

מחאת הלהט"ב / "עזריה החליטה לפגוע בקהילת הלהט"ב, כדי לקרוץ לתומכי כפייה דתית"

סיעת מרצ בירושלים מתחה ביקורת חריפה על המתמודדת לראשות העיר, שהודיעה שלא תגיע למאהל המחאה שהוקם בעיר, אך הזמינה את הפעילים למשרדה | הבוקר רוססו כתובות נאצה סמוך לאנדרטה לזכרה של שירה בנקי ז"ל

רחל עזריה. צילום: הדס פרוש.
רחל עזריה. צילום: הדס פרוש.

סיעת מרצ בעיריית ירושלים תקפה אמש  (רביעי) בחריפות את ח"כ רחל עזריה (כולנו) המתמודדת לראשות עיריית ירושלים בראש רשימת "ירושלמים", זאת לאחר שאמרה בראיון לגלי צה"ל כי היא מוכנה להיפגש עם פעילי מחאת הלהט"ב בעיר אך לא במסגרת המאהל שהקימו שכן "דברים כאלה לא עושים ברחוב. זה לא הולם את המציאות הירושלמית". הציוץ בו צוטטה עזריה נמחק מאוחר יותר מהחשבון של גלי צה"ל, ועזריה התנצלה על הדברים אך התעקשה כי לא נכון לקיים דיון במאהל המחאה. "אנחנו לא יודעים למי רחל עזריה נאמנה, אבל בטח לא לחופש שלך. עזריה, שכזכור הצביעה בכנסת בעד סגירת מרכולים בשבת, החליטה היום לבייש ולפגוע בקהילת הלהט"ב, כדי לקרוץ לקולות של תומכי כפייה דתית", כתבה סיעת מרצ בדף הפייסבוק שלה.

אנחנו לא יודעים למי רחל עזריה נאמנה, אבל בטח לא לחופש שלך. רחל עזריה שכזכור הצביעה בכנסת בעד סגירת מרכולים בשבת,…

Posted by ‎מרצ ירושלים‎ on Wednesday, July 25, 2018

עוד נכתב בפוסט כי "מרצ ירושלים מגנה בכל לשון את ההתחמקות המכוערת של רחל עזריה, אשר מנסה להחזיר את קהילת הלהט"בית לארון. המציאות הירושלמית דורשת יושר ואמירה ברורה: הקהילה הלהט"בית היא חלק בלתי נפרד מהמציאות הירושלמית. אי אפשר להגיד דבר אחד במקום אחד ואחר במקום אחר ולצפות לאמון. מרצ תגן על שוויון בכל מקום ובכל מצב ומתייצבת למאבק עם אמירה חד משמעית: חוק שמפלה הוא חוק פסול".

כאמור, הציוץ המקורי של גלי צה"ל נמחק, ועזריה טענה כי צוטטה באופן לא מדויק. "שמחה על ההזדמנות להבהיר- תומכת מאז ומתמיד בזכויות הקהילת הלהט"ב" כתבה חברת הכנסת, "אמרתי שלא נכון לקיים דיון רציני על זכויות הקהילה במאהל ואני מזמינה את ראשי הבית הפתוח לשמוע על התוכניות שלי לשוויון זכויות ולהסדרת מבנה קבע אחרי שנים של הבטחות ריקות של העירייה".

בתוך כך, כתובות נאצה נגד קהילת הלהט"ב נמצאו אתמול סמוך לאנדרטה לזכרה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה בבירה בשנת 2015. בכתובות רוסס פסוק מספר ויקרא: "ואת זכר לא תשכב, משכבי אישה תועבה היא".

***שתפו***באותו המקום שבו נרצחה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה והסובלנות 2015 – ריססו היום כתובות נאצה שנועדו להכשיר את…

Posted by ‎הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות‎ on Wednesday, July 25, 2018

אזרחית שהבחינה בכתובות, דיווחה למועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ', שפנה לאגף לשיפור פני העיר. עובדי העירייה יפעלו במהירות להסרת הכתובות, והמשטרה פתחה בחקירת הנסיבות.

"המרחב הציבורי בירושלים חייב להישמר סובלני ומכבד", הבהיר ברקוביץ'. "אגלה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק ואנקוט ביד קשה כלפי קיצוניים מכל הצדדים שמנסים לפגוע בירושלים. כפי שכבר אמרתי, או שירושלים תהיה של כולם, או שהיא פשוט לא תהיה".

מהבית הפתוח בירושלים נמסר כי "השלכת דגלי הגאווה, השחתת השלטים של מאהל מחאה של הקהילה הגאה מול בית רה"מ וכתובות הנאצה שרוססו כלפי הקהילה הגאה בירושלים מהוות עליית מדרגה מצד גורמים קיצוניים שמנסים להשתיק את המאבק, ולהמשיך בתהליך הדה-לגיטימציה המוכר והלהט"בפובי. אף אחד לא יגרש אותנו מהרחובות. לאף אחד אין זכות לערער על החיים שלנו.

|אנחנו ממשיכות בכל הכוח. לא נכנעות לקיצוניות, ולא מפחדות.
אנחנו כאן ביחד ולא ניתן לאף אחד לפגוע בנו! אנחנו מצפים לפעולה חריפה ואפקטיבית של רשויות החוק נגד פעולות הונדליזם והאיומים על ביטחון הקהילה הגאה בירושלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!