דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוק הלאום

סערת חוק הלאום / כחלון מצטרף לבנט: "חוק הלאום נחקק בפזיזות. טעינו ונתקן"

שר האוצר אמר הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל כי "האוכלוסייה האחרונה שאנחנו רוצים שתיפגע זו העדה הדרוזית" | למרות הערתו של כחלון, יש לציין שהעבודה על החוק החלה כבר ב-2011 | ראש הממשלה נפגש בצהריים עם מנהיגי העדה

כחלון (צילום: תומר נויברג  פלאש90)
כחלון (צילום: תומר נויברג פלאש90)
שי ניר

הסערה סביב חוק הלאום הולכת ומתרחבת: אחרי דבריו אתמול של שר החינוך נפתלי בנט על כך שיש לתקן את הפגיעה בעדה הדרוזית, גם שר האוצר משה כחלון הביע הבוקר (חמישי) עמדה דומה. "חוק הלאום נחקק בפזיזות. טעינו ונתקן – גם לגבי חוק הפונדקאות", אמר כחלון בראיון לגלי צה"ל. שר האוצר הוסיף כי חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגתו תעבוד יחד עם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) על תיקון לחוק. למרות דבריו של כחלון על "הפזיזות" בחקיקה, יש לציין כי העבודה על חוק הלאום החלה כבר בשנת 2011.

"האוכלוסייה האחרונה במדינת ישראל שאנחנו רוצים שתיפגע זו העדה הדרוזית", אמר כחלון והוסיף כי העתירה לבג"ץ שהגיש חבר מפלגתו, אכרם חסון, נגד חוק הלאום יחד עם ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) וח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) ובשיתוף ראשי המועצות ביישובים הדרוזים והנהגת העדה,  הוגשה בהסכמתו. "חסון מוביל את זה בתיאום איתי. אנחנו מבינים את החשיבות של העדה הדרוזית. אני אוהב אותם באופן מיוחד. יש הסכמים קואליציוניים, אבל מצד שני צריך לתקן".

שלושת חברי הכנסת יערכו היום כינוס יחד עם ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), קציני צבא דרוזים ונציגי משפחות שכולות מהעדה, פורום עורכי הדין הדרוזים וכן בכירים נוספים. הכינוס יתקיים בביתו של ח"כ סעד בבית ג'אן, זאת לאחר פגישתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי העדה, בעקבות המחאה שהתעוררה נגד חוק הלאום. לבני אף צפויה להיפגש עם ראש העדה הדרוזית השייח מוואפק טריף בכפר ג'וליס.

כחלון ונתניהו נפגשים בשעה זו עם נציגי העדה הדרוזית בנושא. בפגישה בקריה בתל אביב משתתפים גם ח"כ אכרם חסון, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר התקשורת איוב קרא.

"‏לאחר שיחות עם רבים מאחינו הדרוזים, עולה שאופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאד דווקא בהם ובמי שקשר גורלו למדינה היהודית" כתב אתמול בנט בחשבון הטוויטר האישי שלו, "‏זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל. ‏אלו אחינו לדם העומדים עימנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים. ‏עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע". לשאלת דבר ראשון מהי הדרך בה התכוון שהממשלה תאחה את "הקרע", נמסר מטעם השר בנט כי אין בכוונתו לבטל את חוק הלאום, וכי הוא ינסה לקדם הכנסת סעיף נוסף לחוק הלאום או לחוקק חוק הנוגע ספציפית למגזר הדרוזי. לא נמסרו לוחות זמנים למהלך, או פרטים נוספים לגבי תוכן תוכן הסעיף שיוצע או תוכנו החוק החדש.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב בביקורת חריפה על הציוץ של בנט ובחשבון הטוויטר האישי שלו כתב, "אופס, טעינו! התכוונו לפגוע רק באזרחי ישראל הערבים המוסלמים והנוצרים, אבל יצא שפגענו גם בדרוזים. הפוסט העלוב הזה חושף את הנבזות והרשעות של הממשלה, ממשלה  שביקשה בכוונת מכוון לפגוע באזרחי ישראל הערבים, ופתאום מגלה שלפגיעה בערבים המוסלמים יש נזק היקפי בדמות הפגיעה בערבים הדרוזים. בושה!!!"

שעות ספורות אחרי דבריו של בנט, הודיע ראש הממשלה כי בכוונתו להיפגש עם אנשי העדה לדיון בנושא.  ח"כ סעד אמר בתגובה כי "הספינים של ביבי הפסיקו לעבוד עלינו. אנחנו ממשיכים במחאה בכל הכוח. 435 משפחות דרוזיות שכולות זועקות את רצונן בשוויון. לא נשתוק עד ש'חוק הלאום' יזרק לפח הזבל של ההיסטוריה, שם מקומו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!