דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

הסלמה בדרום / בכירים במערכת הביטחון טוענים שכבר אי אפשר למנוע את 'צוק איתן 2'

לאחר שהפסקת האש נשברה אמש, כשקצין צה"ל נפצע באורח בינוני סמוך לגבול עזה, עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר בטוח - "בדרום אנו בדרך לצוק איתן 2" | השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר היום דברים דומים

התקהלות ליד הגדר בעזה, 8 ביוני 2018  (AP Photo/Ariel Schalit)
התקהלות ליד הגדר בעזה, 8 ביוני 2018 (AP Photo/Ariel Schalit)
שי ניר

סבב ההסלמה שהתפתח אתמול (רביעי) בגבול רצועת עזה עלול להתדרדר למערכה רחבת היקף בין ישראל לחמאס. "חמאס מאיים ב'דם תמורת דם' – אני לא אופתע אם חזית עזה תתלקח בקרוב מאד. אפילו היום", כתב עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי ולשעבר ראש אמ"ן בחשבון הטוויטר האישי שלו. "בדרום אנו בדרך לצוק איתן 2. החמאס הציב משוואות שיובילו לדם בעיקר בגלל הבנתו את רתיעת ישראל מעימות מלא", כתב.

ביחס לאפשרות שהסבב הבא ימנע או שהמצב ישתנה שלא באמצעים מלחמתיים כתב ידלין, "רק באמצעות עבודה מדינית, רק מהלך תיווך מדיני מאחורי הקלעים, יכול לעצור הסבב הרחב". ביחס לתגובה הישראלית להסלמה הביטחונית בדרום אמר ידלין כי אין לראות במי שיורים מעבר לגבול את הכתובת למהלכים הישראלים הבאים, כיוון שמדובר בארגונים סוררים וכי הם אלה שמאתגרים את ישראל ואת ממשלת החמאס בעזה. לדבריו על ישראל לנהוג במודל "'בלימה כפולה', מצד אחד, לדרוש אחריות מהכתובת הריבונית ,אך מהצד השני, לפגוע ישירות במי שפוגע בנו. היה נכון לפגוע בצלפים שפגעו בחיילים כבר לאחר אירוע הצליפה הראשון וישראל יודעת איך לעשות את זה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין הבוקר בכאן ב' והזהיר גם הוא ממערכה רחבה וקרבה. "לצערי זה נראה שאנחנו מתקרבים למערכה רחבה יותר עם החמאס", אמר ארדן. "מערכה רחבה יותר זה אומר שאנחנו לצערי מתקרבים בצעדים גדולים בגלל התנהגות החמאס שצה"ל יצטרך לצאת למבצע בהיקף רחב. לא צריך לקרוא לו צוק איתן 2 או שם אחר". ביחס לגלי ההסלמה האחרונים שלאחריהם שורר שקט קצר בתיווך מצרי, אך הם מתחדשים אחרי מספר ימים, אמר ארדן כי, "אי אפשר לחיות כך שבלילות יש אזעקות ושילדים צריך לרוץ למקלטים. אם ארגון החמאס לא מבין זאת בגלי התקיפות האחרונות בגלל שהם אולי נקטעים באמצעים מדיניים, יכול להיות שנצטרך ללכת למבצע רחב שהם ישלמו מחיר לפחות כמו בצוק איתן או קצת יותר מכך".

הרגיעה ברצועת עזה שהושגה בסוף השבוע האחרון בתיווך מצרי הופרה אתמול לאחר שקצין צה"ל נפצע אמש באורח בינוני מירי צלף בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. התקרית החלה כשחיילים התקרבו לגדר כדי לפזר ילדים שהתקבצו לידה בצד העזתי, וצלף פלסטיני פתח בירי לעברם. בתגובה, תקף צה"ל שבע עמדות חמאס בירי טנקים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוגים הנמנים על הזרוע הצבאית של חמאס. לפנות בוקר אזעקת צבע אדום הופעלה מעט אחרי חמש וחצי לפנות בוקר (ה') במועצה האזורית אשכול, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל שיורט על-ידי סוללת כיפת ברזל. אזעקה נשמעה חצי שעה לאחר חצות גם במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נדב. מדובר צה"ל נמסר כי סך הכל זוהו במהלך הערב והלילה תשעה שיגורים מרביתם לעבר שטחים פתוחים סמוכים לגדר המערכת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!