דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמת האזרחים בסוריה

מלחמת האזרחים בסוריה / סוריה: מעל ל-200 הרוגים בהתקפות של דאע"ש בעיר הדרוזית א-סווידא

סדרה של פיגועי התאבדות במרכז א-סווידא והתקפות על הכפרים הסמוכים זעזעו את המחוז שהיה עד כה יחסית מחוץ למלחמה | צבא אסד החל בחודש יוני במתקפה לכיבוש מחדש של רמת הגולן הסורית וכחלק ממנה תוקף את מעוזי הארגון

הלוויה המונית לנרצחי הפיגועים של דאע"ש בא-סווידא וסביבתה. 26 ביולי 2018 (SANA via AP)
הלוויה המונית לנרצחי הפיגועים של דאע"ש בא-סווידא וסביבתה. 26 ביולי 2018 (SANA via AP)

עלה ל-216 מניין ההרוגים בסדרת מתקפות מתואמת שביצע החל מאתמול (רביעי) ארגון המדינה האיסלאמית בעיר הדרוזית א-סווידא שבדרום סוריה ובאזורים הכפריים שבסביבתה. העיר השוכנת על הר הדרוזים נחשבת לשלווה יחסית ובשנים האחרונות הלחימה כמעט ולא הגיעה אליה. זוהי תקרית האלימות הקטלנית ביותר שהתרחשה באזור מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה לפני שבע שנים.

עוד ועוד הלוויות נערכו במהלך היום, יום לאחר שגל המתקפות הרצחניות החל בשעות הבוקר המוקדמות ונמשך כמה שעות. העיר היוותה מטרה לכמה פיגועי התאבדות, אלה החלו בשוק הומה אדם שהפך בן-רגע לאזור אסון והתחילו את שרשרת התקיפות המתואמות.

זירת פיגוע ההתאבדות בשוק הירקות של א-סווידא בו נרצחו עשרות בני-אדם. 25 ביולי 2018 (SANA via AP)
זירת פיגוע ההתאבדות בשוק הירקות של א-סווידא בו נרצחו עשרות בני-אדם. 25 ביולי 2018 (SANA via AP)

חמושי דאע"ש תקפו גם כמה כפרים בצפון מזרח מחוז א-סווידא ונתקלו בהתנגדות מצד חמושים מקומיים שיצאו לבלום אותם. ארגון המעקב הסורי אחר זכויות אדם, שמקום מושבו באנגליה, מדווח על 246 הרוגים ומונה בתוך כך 111 מהחמושים המקומיים שיצאו להגנת כפריהם.

חסן עומאר, משירותי הבריאות בא-סווידא כי בנוסף נפצעו במתקפות עוד לפחות 150 בני אדם, חלקם באורח אנוש. בדף פייסבוק של פעילים מקומיים נטען כי רבים מהנרצחים נורו בראשם וכי חמושי דאע"ש התגנבו לתוך הכפרים בחסות החשכה וירו בתושבים במיטותיהם. ארגון זכויות האדם דיווח גם הוא על גופות שנמצאו כשהן בתוך בתים וכי מספר תושבים נחטפו. גורלם של אלה לא ידוע לפי שעה.

המתקפה החריגה על א-סווידא, המאוכלסת בעיקר על-ידי דרוזים הגיעה על רקע מתקפה שמנהל השלטון נגד מובלעות שבשליטת דאע"ש, בין היתר, באזורים הסמוכים לגבול עם ישראל ועם ירדן כמו גם במזרח מחוז א-סווידא ובחומס הסמוכה.

שיירת טנקים סוריים במחוז דרעא בדרום סוריה בסמוך לגבול עם ירדן (צילום: Syrian Central Military Media, via AP).
שיירת טנקים סוריים במחוז דרעא בדרום סוריה בסמוך לגבול עם ירדן (צילום: Syrian Central Military Media, via AP).

מאז החלה מתקפת צבא אסד בחודש יונית הצליח הממשל להחזיר לידיו את השליטה על שטחים הסמוכים לגבול עם ישראל לאורך רמת הגולן הסורית וכעת מנהלים לחימה בקצה הדרומי של המדינה, סמוך למשולש הגבולות עם ישראל וירדן. האגון ספג מפלות ניצחות בעיראק ובסוריה וכמעט הובס קליל אך עדיין מחזיק בכמה מובלעות בדרום ובמזרח סוריה. הארגון התהדר כי "חייליו" הרגו יותר מ-100 בני אדם בא-סווידא. בהודעות שהופצו על-ידיו ברשתות החברתיות נטען כי חמושים ביצעו מתקפות פתע על בנייני ממשל ועמדות ביטחון תוך שהם מתעמתים עם כוחות צבא אסד ובני בריתם. הארגון לא דיווח כמה מאנשין נהרגו במהלך המתקפות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!