דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריטניה

אנטישמיות באירופה / יהודי בריטניה: מפלגת הלייבור וקורבין העומד בראשה מעודדים אנטישמיות

במאמר חריג שהתפרסם במקביל בשלושה עיתונים יהודיים בריטיים נטען כי אם ג'רמי קורבין, ראש מפלגת הלייבור, ייבחר לראשות הממשלה יהיה זה "איום קיומי לחיים יהודיים בבריטניה" |

מנהיג הלייבור הבריטי, ג'רמי קורבין (צילום: Chatham House, London)
מנהיג הלייבור הבריטי, ג'רמי קורבין (צילום: Chatham House, London)
יונתן קירשנבאום

"ממשלה בריטית בראשות ג'רמי קורבין תציב איום קיומי לחיים יהודיים בבריטניה", כך נכתב בטור משותף לשלושה עיתונים יהודיים בריטיים שפורסם הבוקר (חמישי). ה"ג'ויש קרוניקל", "ג'ויש ניוז" ו"ג'ויש טלגרף" פרסמו כולם את הטור בעמוד הראשי, ותקפו את תמיכתו של מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, בהחלטה שלא לאמץ את אמנת המאבק באנטישמיות שהוצע לאחרונה, זאת לצד מספר נושאים שבהם קורבין תמך בארגונים אנטישמיים בעבר.

בטור נכתב כי עד לאחרונה הרגישו היהודים הבריטים כי ביתם נמצא במפלגת הלייבור, אבל מאז היבחרו של קורבין לראשותה, המפלגה "שחקה את ערכיה ואת האמון שאנו נותנים בה על ידי קבלת הבוז של קורבין ליהודים ולישראל".

ישנה סכנה ברורה בכך שאדם עם עיוורון מקדמי לחששות הקהילה היהודית, אדם שלא רואה את השיח האלים המכוון נגד ישראל ויכול בקלות לזלוג לאנטישמיות, עשוי להיות ראש הממשלה הבא שלנו

"הכתם המביש של האנטישמיות הולך ומתפשט במפלגת האופוזיציה מאז היבחרו של קורבין ב-2015", נכתב במאמר. את החלטתם לפרסם את הטור במשותף הסבירו בכך שממשלה בראשותו של קורבין תהווה איום ממשי על הקהילות היהודיות במדינה. עוד נכתב כי "ישנה סכנה ברורה בכך שאדם עם עיוורון מקדמי לחששות הקהילה היהודית, אדם שלא רואה את השיח האלים המכוון נגד ישראל ויכול בקלות לזלוג לאנטישמיות, עשוי להיות ראש הממשלה הבא שלנו".

דוברות מפלגת הלייבור הגיבה היום, וטענה שממשלה בראשות קורבין "לא מסכנת בשום פנים ואופן את הקהילה היהודית", ושביטחונה הוא בראש סדר עדיפויות המפלגה. "אנחנו מבינים את החששות של הקהילה היהודית ומעוניינים לפתוח בדיאלוג עם ארגונים קהילתיים כדי לבנות אמון במפלגה. אנחנו מודעים לכך שיש עוד עבודה רבה לעשות", נמסר מהדוברות.

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין מגיב להכרזה על תוצאות הבחירות 9.6.17 (צילום: Dominic Lipinski/PA via AP).
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין מגיב להכרזה על תוצאות הבחירות 9.6.17 (צילום: Dominic Lipinski/PA via AP).

הסערה התעוררה בעקבות סירובה של המועצה המרכזית של מפלגת הלייבור לקבל את המלצותיו של ארגון "כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה". הארגון הגיש למועצת המפלגה הגדרה לאנטישמיות ו-11 דוגמאות לתופעה, במטרה להכניסם לקוד האתי של המפלגה, שאוסר על גילויי אנטישמיות. המועצה המרכזית קיבלה את ההגדרה, אבל לא את כל 11 הדוגמאות כהסבר לתופעת האנטישמיות, סירוב בו קורבין תמך. ההגדרה מקובלת על מספר גופים בינלאומיים ובריטיים, וחוסר המוכנות של מפלגת הלייבור להכיר בה היא מכה למאבק באנטישמיות בבריטניה.

הטור פורסם שבוע וחצי אחרי מכתב פתוח שנשלח מ-68 רבנים בריטיים למועצת מפלגת הלייבור, בקריאה לקבל את ההגדרה. "הנהגת מפלגת הלייבור בחרה להתעלם מאלו שמבינים את האנטישמיות ברמה העמוקה ביותר – הקהילה היהודית", נכתב.

בעקבות פרסום הטור התבטאו מספר חברים במפלגת הלייבור נגד החלטתה של המועצה. ג'ונת'ן אשוורת', חבר בכיר במפלגה, אמר היום כי הוא "מאד מדוכא" בעקבות פרסום הטור, וביקר את החלטתה של המועצה שלא לקבל את ההגדרה במלואה. "זה עניין רציני מאד בשביל המפלגה, כי הקהילה היהודית מרגישה פגועה ושאנחנו לא עומדים מאחוריה. בגלל שהמפלגה שלנו מתיימרת לייצג את כולם, אנחנו חייבים לטפל בבעיה". אשוורת' קרא למועצה "להתייחס ברצינות למה שהעיתונים אומרים, ולהתייחס ברצינות למה שהקהילה היהודית אומרת לנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!