דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני

טרור בבנימין / "אחד משלנו": יותם עובדיה שנרצח בפיגוע ביישוב אדם הובא למנוחות

עובדיה הותיר אחריו אישה ושני ילדים | בעמוד הפייסבוק של חברת "ברינקס" בה עבד סיפרו על אדם צנוע, מסור ומקצועי | הנשיא ריבלין: "נרדוף, נשיג ונבוא חשבון עם כל רוצח נפשע" | צה"ל פעל הלילה בכפר ממנו יצא המחבל

יותם עובדיה
יותם עובדיה
שי ניר

יותם עובדיה, הישראלי בן ה-31 שנרצח אמש (חמישי) בדקירה ביישוב אדם שבאזור בנימין הובא היום (שישי) בצהריים למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. עובדיה היה אב צעיר והותיר אחריו אישה, טל תהל, ושני בנים – הראל בן השנתיים ואיתי, בן שבעה חודשים. המשפחה התגוררה ביישוב אדם בחבל בנימין, בו נרצח.

בעברו שירת עובדיה כלוחם מג"ב, ובעשור האחרון עבד בחברת ברינקס. בוועד העובדים בחברה הביעו השתתפות בצער המשפחה. "יותם הוביל את פעילות הטכנאים באיזור ירושלים בצניעות, מקצועיות, יוזמה ויסודיות. אחד משלנו! משפחת ברינקס ישראל מרכינה ראשה ביום עצוב זה", נכתב בעמוד הפייסבוק של החברה.

"תושבי אדם, הערב אחד משלנו נפל חלל במערכה הבלתי פוסקת לקיים את זכותנו בארץ ישראל" מסר יו"ר ועד היישוב אדם, בבר וענונו לתושבים. "מחבל בן עוולה חדור מטרה לרצוח יהודי, חצה את גדר היישוב ולמרות שנחתך ונפצע פתח בריצת אמוק לתוך היישוב עם סכין מרצחים בידו שם נתקל בשלושה תושבים, דקר אותם באכזריות ולבסוף האחרון ביצע ירי לעברו והצליח לנטרלו.

"לצערי, מסע ההרג הזה מסתיים במותו של תושב היישוב יותם עובדיה הי"ד. האירוע קשה מנשוא אך יכול היה להיות עם מחיר גבוה הרבה יותר אלמלא גבורתו של אסף רביב שלמרות פציעתו הצליח להתגבר על המחבל בידיו, להדוף אותו ולבצע ירי שקטע את מסע הרצח. הערב הזה יחקק לעד בזיכרון היישוב שמיום הקמתו לא ידע אירועים מסוג זה. אני סומך ידיי על כוחות הביטחון, ובטוחני כי יבואו חשבון עם משפחתו של המחבל. נחזק את ידם של לוחמי כיתת הכוננות, ובעיקר מתנדבי מד"א ואיחוד הצלה שהגיבו במהירות לאירוע. אני שולח ניחומים למשפחת הנרצח ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שעשה את דרכו לישראל מביקור ממלכתי בקרואטיה וסרביה אמש בשעה שהתרחש הפיגוע ביישוב אדם, עודכן בפרטים עם נחיתתו. בהתייחסות לתוצאות הקשות אמר הנשיא: "אנו שולחים הבוקר כוחות ונחמה אל בני משפחתו של יותם עובדיה ז״ל, אשר איבדו את היקר מכל בפיגוע המזעזע והנורא אמש.
תפילותינו נתונות להחלמתם של הפצועים ולתושבי היישוב אדם כולו. ידעו כל מבקשי רעתנו כי אנו לא נאפשר לטרור להרים ראשו. נרדוף, נשיג ונבוא חשבון עם כל רוצח נפשע ועם כל אשר יסייעו לו. תחזקנה ידי צה״ל ומפקדיו ויתר העושים במלאכת הביטחון גם בשעה קשה זו".

גם בהסתדרות הביעו צער על מותו של עובדיה: "יותם עובדיה, איש משפחה, ערכי וישר דרך, היה עובד ברינקס וממקימי ועד העובדים בחברה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן; יו"ר איגוד עובדי השמירה, האבטחה, הניקיון והסיעוד יוסי ברבי; חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי הארגון שולחים תנחומים למשפחתו של עובדיה ומחבקים את יקיריו וחבריו", נכתב בהודעה.

צה"ל: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ימים כלילות להגנת התושבים במרחב"

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ביקר היום (שישי) בנקודה בה אירע אמש פיגוע הדקירה בישוב אדם. לסיור התלוו מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב ומח"ט בנימין, אל"ם שרון אסמן.

בעקבות הפיגוע שאירע אמש ביישוב אדם פעלו הלילה כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף שב"כ ומג״ב במרחב הכפר כובר ממנו יצא המחבל. מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה נכנסו כוחות הביטחון לפעילות נרחבת בכפר, במסגרתה תחקרו את בני משפחת המחבל, והוחרמו היתרים של המשפחה. כמו כן, התבצע מיפוי של בית המחבל לפני הריסתו ונלקחו לתחקור ארבעה פלסטינים. במסגרת הערכת המצב שהתקיימה אמש, מבצעים הכוחות כתר על הכפר ואף בוצעה חסימה של אחד הצירים המובילים לכפר. כמו כן, הוחלט כי כניסת פועלים מהכפר לעבודות ביישובים בגזרה לא תתאפשר במהלך היום.

בצה"ל הוסיפו כי במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-150 פלסטינים אשר השליכו סלעים ובקבוקי תבערה והבעירו צמיגים לעבר הכוחות, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים.

עוד ציינו בצה"ל כי לאורך הלילה הושלמו הסריקות בישוב אדם. לנוכח האירוע כוחות צה״ל מתגברים את ההגנה על הישובים. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ימים כלילות להגנת התושבים במרחב".

כזכור, מחבל בן 17 שחצה את הגדר סמוך לשעה 21:00 חדר לביתו של יותם עובדיה ופצע אותו אנושות, דקר בן משפחה נוסף שהוגדר במצב בינוני ונורה למוות מחוץ לבית, בידי תושב אחר שנדקר גם הוא באורח קל.

סמוך לשעה 1:00 נאלצו בבית החולים הדסה הר הצופים לקבוע את מותו של עובדיה, לאחר שהצוות הרפואי נלחם על חייו במשך מספר שעות. בבית החולים דיווחו כי הפצוע שהוגדר במצב בינוני טופל ביחידת הטראומה כשהוא בהכרה מלאה. מבית החולים שערי צדק דווח כי פצוע שהגיע לשם אמש במצב קל שוחרר הבוקר לביתו.

‏דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר אמש בעקבות הפיגוע: "אנו מתגברים כוחות בפיקוד המרכז ונערכים לפעול בכפר כובאר, ממנו יצא המחבל ובכפרים רלוונטיים נוספים. נמשיך להילחם בטרור".  עוד נמסר כי מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, ומפקד החטיבה המרחבית בנימין אל"מ שרון אסמן הגיעו לתדרוך בשטח.

מפקד פיקוד המרכז האלוף נדב פדן בתדרוך סמוך לזירת הפיגוע ביישוב אדם, 26 ביולי 2018 (צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד המרכז האלוף נדב פדן בתדרוך סמוך לזירת הפיגוע ביישוב אדם, 26 ביולי 2018 (צילום: דובר צה"ל)

חובש רפואת חירום במד"א, אוראל אסולין, שהיה מהראשונים בזירה סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, שני גברים כבני 50 ו-30 שכבו על הכביש כשהם במצב קשה וסובלים מפצעי דקירות בפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים והם פונו במהירות לביה"ח הדסה הר הצופים. במהלך הפינוי מצבו של אחד הפצועים התדרדר ובוצעו בו פעולות החייאה. בהמשך הגיע אלינו גבר נוסף כבן 50 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה גם כן לביה"ח כשמצבו קל יחד עם נפגעת חרדה".

פיגוע דקירה ביישוב אדם, 26 ביולי 2018 (צילום: מד"א)
פיגוע דקירה ביישוב אדם, 26 ביולי 2018 (צילום: מד"א)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס אמש זמן קצר לאחר הפיגוע ואמר: "עם ישראל כולו מתפלל לרפואתם של הפצועים בפיגוע הערב באדם. שולח חיזוק למשפחות".

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בתגובה לפיגוע הערב: "אירוע קשה מאוד פקד אותנו. המועצה האזורית בנימין עומדת הערב מאחורי היישוב אדם והתושבים. ברגעים אלו נמצאים צוותי המועצה ביישוב עם המשפחות ובבית החולים. אסור לעבור בשתיקה על האירוע. אנחנו דורשים מהשר ליברמן להורות לכוחות הביטחון לטפל בשורש תשתיות הטרור שבאוכלוסיה הערבית". גנץ הוסיף כי "ביישוב אדם יש למעלה מ 1000 יח״ד הממתינות לאישור הדרג המדיני. אנו קוראים לראש הממשלה והשרים לאשר את כל יח״ד ביישוב אדם ושיווק של כל המגרשים הניתנים לשיווק עוד היום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!